طرز تهیه فیلینگ پنیری، برای تزیین انواع کیک و شیرینی!


طرز تهیه شیرینی پای سیب خوشمزه و بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی پای سیب شیرینی پای سیب یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی در مجالس …

طرز تهیه چیز کیک آلبالو، دسری خوشرنگ برای مجالس!

طرز تهیه چیز کیک آلبالو چیز کیک آلبالو یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذید است که از سه لایه مختلف با …

طرز تهیه کوکی جو دوسر رژیمی، یک راهنمای کامل

طرز تهیه کوکی جو دوسر کوکی جو دو سر یکی از انواع کوکی های خوشمزه و خاص بین المللی است که معمولا برای …

طرز تهیه فیلینگ پنیری, دستور تهیه فیلینگ پنیری

فیلینگ پنیری یکی از انواع فیلینگ‌های خوشمزه است که با مواد اولیه ساده و در دسترسی آماده می‌شود از این فیلینگ خوش طعم و لذیذ می‌توانید برای تهیه انواع کیک‌ها، شیرینی‌ها و کوکی‌ها استفاده کنید و آن‌ها را با این فیلینگ رومال و تزئین کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه فیلینگ پنیری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
پودر قند ۳ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۴۰ گرم

طرز تهیه فیلینگ پنیری

مرحله ۱: آماده‌سازی پنیر

ابتدا مقداری پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه را داخل یک ظرف بریزید، با همزن برقی تقریبا به مدت ۲ دقیقه هم بزنید تا بافت آن کاملا یکدست و نرم شود در این صورت بافت پنیر لطیف‌تر می‌شود و به شکل تکه‌ای داخل ظرف باقی نمی‌ماند.

مرحله ۲: تمیز کردن ظرف و اضافه کردن پودر قند

سپس اطراف ظرف را با لیسک تمیز دور گیری کنید، تا پنیر به اطراف ظرف نچسبد و خشک نشود بعد مقداری پودر قند به پنیر اضافه کنید، پودر قند را روی پنیر الک کنید بعد با همزن برقی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۳: جایگزین‌های پودر قند و روش پودر کردن

اگر پودر قند در دسترس نبود می‌توانید از شکر استفاده کنید اما بهتر است قبل از این که شکر را به اضافه کنید آن را داخل آسیاب یا میکسر بریزید و کاملا پودر کنید برای پودر قند هم می‌توانید مقداری قند را با آسیاب یا میکسر خوب پودر کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن خامه صبحانه و همزدن

وقتی که بافت مخلوطی تشکیل شده یکدست، نرم و لطیف شد خامه صبحانه را به آن اضافه کنید بعد به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند هم بزنید، تا عطر و طعم همه مواد کاملاً به خورد هم برود، طوری که مخلوط یکدست و لطیفی تشکیل می‌شود.

مرحله ۵: استراحت مخلوط در یخچال

سپس مخلوط تشکیل شده را داخل یک ظرف تمیز بریزید، در یخچال قرار دهید اجازه دهید تا فیلینگ پنیری به مدت ۱۲ساعت در یخچال استراحت کند تا خوب جا بیفتد، عطر و طعم خامه و پنیر کاملاً به خورد همدیگر می‌روند و بافت آن‌ها منسجم‌تر می‌شود.

مرحله ۶: تزئین کیک یا کوکی و دسر

در آخر فیلینگ پنیری را روی کیک‌ یا کوکی‌ بریزید و فرم دهید، سپس با مغزیجات و میوه‌های تازه روی آن را تزئین کنید تا دسر برای پذیرایی و مهمانی‌ها شیک و مناسب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا