طرز تهیه فینگر فود سوسیس، پیش غذای جذاب و لاکچری!


طرز تهیه فینگر فود سوسیس, طرز تهیه فینگر فود سوسیس انگشتی, طرز تهیه فینگر فود سوسیس با خمیر یوفکا, طرز تهیه فینگر فود با سوسیس

فینگر فود سوسیس یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که طرفداران زیادی دارد این غذای محبوب پرطرفدار خیلی راحت درست می‌شود و برای پذیرایی بسیار مناسب است، فینگر فود سوسیس را می‌توانید با روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه فینگر فود سوسیس در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای نان مقدار مواد
آرد نان فانتزی تقریبا ۲۸۰ گرم بستگی به میزان آب‌خور آرد دارد
خمیر مایه ۴ گرم
روغن مایع ۲۰ گرم
شیر خشک قنادی ۱۰ گرم
آب ولرم ۱۳۰ گرم
نمک ۱ قاشق چای خوری استاندارد
شکر ۱ قاشق چای خوری استاندارد
مواد لازم برای رویه مقدار مواد
سوسیس کوچک ۸ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر پارمزان به مقدار دلخواه

طرز تهیه فینگر فود سوسیس

مرحله ۱: تهیه خمیر مایه

ابتدا خمیر مایه را داخل یک ظرف کوچک بریزید، بعد آب ولرم را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند سپس مقداری شکر را هم به مخلوط اضافه کنید دوباره هم بزنید تا شکر در آب حل شود سپس روی ظرف را بپوشانید.

مرحله ۲: فعال کردن خمیر مایه و همزن زدن تخم مرغ

ظرف را در دمای محیط قرار دهید تا خمیر مایه فعال شود و عمل بیاید وقتی حباب‌های کوچکی در اطراف ظرف شروع به تشکیل شدن کرد یعنی خمیر مایه عمل آمده است، سپس تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید.

مرحله ۳: اضافه کردن خمیر مایه به تخم مرغ

وقتی تخم مرغ از لختگی خارج شد و بافت آن یکدست شد خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه کنید، سپس با همزن دستی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند، بعد از آن آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود.

مرحله ۴: ترکیب آرد و روغن با مخلوط تخم مرغ

بعد یک سوم مقدار آرد را به مخلوط تخم مرغ و خمیر مایه کم کم اضافه کنید، با همزن دستی هم بزنید تا آرد داخل مخلوط گلوله نشود و با هم ترکیب شوند، بعد مقداری روغن مایع را به ترکیب مواد اضافه کنید، هم بزنید تا روغن به خورد مواد برود.

مرحله ۵: اضافه کردن نمک و شیر خشک به مواد

سپس کمی نمک روی مواد بریزید، دوباره با هم ترکیب کنید بعد هم مقداری شیر خشک را به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، سپس مابقی آرد را کم کم به شکل کنترل شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود.

مرحله ۶: تهیه و ترکیب نهایی خمیر

بعد از این که خمیر بافت یکدست و صافی تشکیل داد به طوری که میزان چسبندگی آن کم بود و خیلی به دست نچسبید، لازم نیست که دیگر آرد اضافه کنید، سعی کنید مقدار آرد به اندازه باشد و خمیر را با اضافه کردن آرد بیش از اندازه سنگین نکنید.

مرحله ۷: ورز دادن خمیر

سپس روی یک سطح صاف مقداری روغن بریزید و آن را چرب کنید، سطح خمیر را هم با روغن چرب کنید سپس آن را به مدت تقریباً ۱۰ دقیقه ورز دهید تا بافت خمیر یکدست، صاف، نرم و لطیف شود، طوری که روی سطح خمیر ترکی ایجاد نشود.

مرحله ۸: قرار دادن خمیر در ظرف و استراحت اولیه

بعد خمیر را به شکل یک چانه با سطح صاف درآورید سپس یک ظرف را با روغن مایع چرب کنید، خمیر را داخل ظرف قرار دهید سطح خمیر را هم کمی چرب کنید، بعد روی ظرف را با نایلون یا پارچه بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله ۹: تقسیم و شکل دادن به خمیر

اجازه دهید تا خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند و کاملاً حجیم شود بعد از این زمان روی خمیر را بردارید، با فشار انگشت روی خمیر پف آن را بگیرید سپس خمیر را روی یک سطح صاف قرار دهید، بعد آن را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله ۱۰: تهیه چانه‌ها و استراحت دوم

سپس هر قسمت را چانه کنید، به شکل کاملا گرد و صاف درآورید تا در نهایت ظاهر نان زیبا شود بعد از این که همه چانه‌ها را آماده کردید روی آن‌ها را با پارچه بپوشانید، اجازه دهید تا در دمای محیط به مدت ۱۵ دقیقه دیگر استراحت کنند و حجیم شوند.

مرحله ۱۱: آغشته کردن چانه‌ها به تخم مرغ

بعد یک تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید، با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج و یکدست شود سپس دست‌هایتان را کمی چرب کنید، یک چانه را بردارید، داخل تخم مرغ بزنید به طوری که همه قسمت‌های آن با تخم مرغ کاملا آغشته شود.

مرحله ۱۲: پوشاندن روی چانه‌ها با پنیر

سپس به دلخواه خودتان می‌توانید چانه‌ها را داخل پنیر پارمزان بزنید به طوری که سطح خمیر با پنیر پارمزان پوشانده شود همه چانه‌ها را به همین شکل آماده کنید بعد داخل سینی فر یا قالب مورد نظر یک کاغذ روغنی قرار دهید تا کاملا کف آن را بپوشاند.

مرحله ۱۳: قرار دادن چانه‌ها در سینی

بعد چانه‌های خمیر را با فاصله در سینی بچینید و دوباره روی آن‌ها را کاملا بپوشانید، اجازه دهید تا به مدت ۴۵ دقیقه دیگر در دمای محیط استراحت کنند و حجم آن‌ها زیاد شود، سپس یک عدد سوسیس کوچک را داخل هر کدام از چانه‌ها قرار دهید.

مرحله ۱۴: تنظیم دمای فر

سوسیس را داخل هر چانه کمی فشار دهید تا داخل خمیر نان فرو رود، سپس سینی را داخل فر که از ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت قبل کاملا گرم شده است قرار دهید، بعد از آن دمای فر را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید، مقدار حرارت فرهای مختلف با هم فرق دارد.

مرحله ۱۵: پخت فینگرفود

سپس اجازه دهید تا نان‌ها به مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود، بعد از این زمان سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا نان‌ها کمی خنک شوند بعد از آن نان‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید.

مرحله ۱۶: تزیین فینگرفود

سپس نان‌ها را داخل ظرف دیگری قرار دهید و روی آن را به دلخواه و با سلیقه خودتان با سس کچاب یا گوجه فرنگی یا سس مایونز تزئین کنید بعد تعدادی فینگر فود سوسیس را داخل ظرف مناسب بچینید، سپس تعدادی گوجه گیلاسی را تمیز بشورید.

مرحله ۱۷: سرو فینگرفود

بعد گوجه گیلاسی‌ها را در کنار ظرف فینگر فود قرار دهید، در کنار ظرف می‌توانید از خیارشور حلقه شده و مقداری کاهو خرد شده هم استفاده کنید سپس فینگر فود سوسیس را به عنوان یک میان وعده خوش طعم برای پذیرایی در مهمانی‌ها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا