طرز تهیه مافین هویج خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه کیک کدو سبز خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کدو سبز کیک کدو سبز یکی از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های مختلفی درست …

طرز تهیه شیرینی برفی گردویی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی برفی گردویی شیرینی برفی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مغزدار است که برای پذیرایی بسیار مناسب می …

طرز تهیه کیک پرتقالی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک پرتقالی ساده کیک پرتقال یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا در فصل پاییز تهیه می …

طرز تهیه مافین هویج , دستور پخت مافین هویج و گردو خیس

مافین هویج یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و خیلی راحت و سریع و به روش‌های مختلف تهیه و آماده می‌شود کیک مافین هویج طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مافین هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مافین هویج
آرد ۱۸۰ گرم معادل ۱ و ۴/۱ پیمانه و ۲ قاشق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
ماست کم چرب ۱۲۵ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
شکر قهوه‌ای ۱ پیمانه
هویج رنده شده ۱۴۸ گرم معادل ۱ و ۲/۱ پیمانه
گردو خرد شده ۴۲ گرم معادل ۴/۱ پیمانه
روغن ۴۷ گرم معادل ۴/۱ پیمانه
جوش شیرین ۱ قاشق چای خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری
وانیل ۲/۱ قاشق چای خوری
دارچین ۲/۱ قاشق چای خوری
جوز هندی ۴/۱ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل ۴/۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه مافین هویج

مرحله ۱: زدن تخم مرغ و شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی حجم آن‌ها زیاد شود و سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت مواد یکدست و کمی سبک و روشن شود.

مرحله ۲: اضافه کردن ماست و روغن

سپس ماست را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد روغن مایع را روی مواد بریزید و کمی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و روغن به خورد مخلوط مواد برود.

مرحله ۳: افزودن وانیل و هویج رنده شده

بعد وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد سپس هویج‌ها را بشورید و پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و بعد به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۴: ترکیب آرد و جوش شیرین

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود و بعد کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید سپس مقداری وانیل روی آرد بریزید و کمی هم نمک به آن اضافه کنید وهم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن ادویه ها

بعد از آن مقداری دارچین و پودر زنجبیل و پودر جوز هندی به ترکیب مواد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود سپس ترکیب آرد را کم کم به مخلوط مواد تخم مرغی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله ۶: همزدن نهایی و ریختن مایه در قالب

در این مرحله بعد از اضافه کردن آرد فقط به اندازه‌ای هم بزنید که با هم مخلوط شوند و آرد گلوله نشود سپس کف قالب مورد نظر را چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید تا دو سوم از آن پر شود.

مرحله ۷: تزئین مافین با گردو و پختن در فر

سپس با مقداری مغز گردو که از وسط نصف کرده‌اید روی کیک را تزئین کنید و سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله ۸: بررسی پخت و خنک کردن مافین

بعد از این زمان یک سیخ چوبی یا یک خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده و آماده است سپس قالب را از داخل فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

مرحله ۹: خارج کردن مافین از قالب و تزئین نهایی

سپس کیک را به آرامی از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی کیک را مقداری عسل و یا شکلات ذوب شده بریزید و بعد با پودر پسته یا پودر گردو و یا چند برش حلقه‌ای موز تزئین کنید.

مرحله ۱۰: برش زدن و سرو مافین هویج

بعد کیک مافین هویج را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یک برش از کیک را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید و به عنوان یک دسر شیک و خوش طعم و یا یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای یا قهوه برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا