طرز تهیه مانیسا کباب، یک غذای لذیذ و خوشمزه ترکیه ای


طرز تهیه مانیسا کباب, طرز تهیه کباب مانیسا

مانیسا کباب یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت به روش‌های مختلف درست می‌شود و طعمی فوق العاده دارد، مانیسا کباب برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب است، این کباب لذیذ که خیلی راحت درست می‌شود طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مانیسا کباب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کباب مقدار مواد
گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
پیاز ۱ عدد
پودر سوخاری ۲ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
زیره ۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس مقدار مواد
کره به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
بیبر سالچاسی ۱ قاشق غذا خوری
پوره گوجه فرنگی ۱ عدد
آب ۵ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش داده شده برای تزئین ۱ عدد
نعنا و ریحان و شوید تازه برای دورچین به مقدار لازم
فلفل ترکی برای دور چین ۴ تا ۵ عدد
محتوا پنهان
1 طرز تهیه مانیسا کباب

طرز تهیه مانیسا کباب

مرحله ۱: رنده کردن پیاز و گرفتن آب آن

برای تهیه مانیسا کباب ابتدا پیاز را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید تا کاملا ریز و یکدست شود، سپس مقداری از آب پیاز را بگیرید و دور بریزید، لازم نیست که آب پیاز را کامل بگیرید، مقداری از آن را داخل پیاز باقی بگذارید تا بعد از پخت کباب، بافت آن خیلی خشک نشود.

مرحله ۲: مخلوط کردن گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده

بعد از آن مقداری گوشت چرخ کرده را داخل یک ظرف بریزید، پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و پیاز به خورد گوشت برود، باید عطر و طعم پیاز کاملا با گوشت ترکیب شود و بوی زهم گوشت را از بین ببرد.

مرحله ۳: رنده کردن سیر و اضافه کردن به مواد گوشتی و مخلوط کردن با آن

سپس سیر را پوست بگیرید و له کنید، می‌توانید سیر را با رنده ریزرنده کنید، روی گوشت چرخ کرده بریزید و با آن مخلوط کنید تا عطر و طعم سیر به خورد مواد برود، در هنگام اضافه کردن سیر دقت کنید که مقدار آن خیلی زیاد نشود چون بعدا کباب بوی سیر می‌دهد.

مرحله ۴: اصافه کردن ادویه‌ها و مخلوط کردن با مواد

بعد از آن ادویه‌‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه و مقداری زیره است را به مقدار مناسب روی مواد گوشتی بریزید و با هم مخلوط کنید تا ادویه‌ها کاملا به خورد گوشت برود، طوری که عطر و طعم آن با گوشت مخلوط شود، می‌توانید از ادویه دلخواه خودتان هم استفاده کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن پودر سوخاری و مخلوط کردن با مواد

سپس مقداری پودر سوخاری را به مواد گوشتی اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا بافت آن کمی منسجم‌تر شود بعد از اضافه کردن همه مواد مخلوط را با دست حسابی ورز دهید تا همه مواد کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط یک دست و صاف شود.

مرحله ۶: فرم دادن به مواد و درست کردن کباب‌ها

بعد از آن مقداری از مواد گوشتی را بردارید و به سیخ چوبی بکشید تا به شکل کباب درآید، اگر سیخ چوبی در دسترس نبود می‌توانید مقداری از مواد را بردارید با دست به آن فرم دهید، رول کنید و به شکل کباب در بیاورید، سعی کنید همه کباب‌ها را به یک شکل فرم دهید.

مرحله ۷: قرار دادن کباب‌ها در یخچال و استراحت آن‌ها

همه مواد را به همین شکل آماده کنید، کباب‌‌ها داخل یک ظرف بچینید بعد ظرف را داخل یخچال قرار دهید اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت استراحت کنند و بافت آنها منسجم شود، باید در یخچال کباب‌ها خودشان را بگیرند تا در هنگام کباب شدن شکل آنها خراب نشود.

مرحله ۸: ذوب کردن کره و تفت دادن رب گوجه فرنگی در آن

در این فاصله برای درست کردن سس مقداری کره را در یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، سپس مقداری رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و با کره تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و رنگ رب در تابه باز شود.

مرحله ۹: اضافه کردن بیبر سالچی و آب به ترکیب مواد و مخلوط کردن آن‌ها

بعد از آن مقداری بیبر سالچی در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر و طعم آن با بقیه مواد مخلوط شود سپس مقداری آب روی مواد بریزید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و اجازه دهید تا آب داخل ظرف شروع به جوشیدن کند در این فاصله گوجه را تمیز بشورید.

مرحله ۱۰: پوره کردن گوجه فرنگی و اضافه کردن به مواد

سپس گوجه را با رنده ریز رنده کنید یا داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید، آن را کاملاً پوره و له کنید، بعد از این که آب داخل ظرف شروع به جوشیدن کرد، پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و همه مواد با هم ترکیب شود

مرحله ۱۱: اضافه کردن نمک به مواد سس و غلیظ شدن سس

سپس مقداری نمک روی مواد بریزید، هم بزنید و با هم ترکیب کنید، اجازه دهید تا مخلوط مواد کمی غلیظ شوند و آب سس کشیده شود، وفتی سس به غلظت مناسب رسید، ظرف سس را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سس بعد از سرد شدن غلیظ‌تر می‌شود.

مرحله ۱۲: سرخ کردن کباب‌ها و چند فلفل ترکی در روغن داغ

بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس ظرف کباب‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید، کباب‌های سیخی یا رول شده را همراه با چند فلفل ترکی داخل تابه بچینید و اجازه دهید تا سرخ شوند.

مرحله ۱۳: برگرداندن کباب‌ها و سرخ کردن طرف دیگر آن‌ها

وقتی یک طرف کباب‌ها سرخ شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر کباب‌ها هم سرخ شود، باید همه قسمت‌های کباب‌ها کاملاً طلایی رنگ و خوب مغز پخت شوند، وقتی که همه کباب‌ها در تابه سرخ شدند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۱۴: ریختن سس روی نان و پخش کردن سس روی آن

سپس نان لواش را روی یک سطح صاف یا داخل یک ظرف باز کنید مقداری از سس مخصوص را که درست کرده‌اید روی نان بریزید، سس را با فرچه روی سطح نان پخش کنید تا سطح نان کاملاً با سس آغشته شود، مقدار استفاده از سس بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۱۵: چیدن کباب‌ها و فلفل‌ها داخل نان و قرار دادن دورچین مناسب

بعد کباب‌ها را روی نان قرار دهید همچنین فلفل‌های ترکی را هم کنار کباب‌ها بچینید، برای دورچین کباب می‌توانید از مقداری نعنا، ریحان و گشنیز تازه هم استفاده کنید علاوه بر آن یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در کنار کباب‌ها قرار دهید.

مرحله ۱۶: تزئین کردن مانیسا کباب و سرو آن

برای تزیین و دورچین مانیسا کباب طبق ذائقه و سلیقه خودتان عمل کنید، بعد از آن مانیسا کباب را به عنوان یک غذای خوش طعم پرطرفدار و شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با برنج زعفرانی و ته دیگ یا نان تازه، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا