طرز تهیه مربای آلو، یک صبحانه جذاب با طعمی متفاوت!


طرز تهیه سس تارتار خوشمزه رستورانی مرحله به مرحله

طرز تهیه سس تارتار سس تارتار یکی از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار رستورانی است که معمولا با غذاهای سوخاری سرو می …

طرز تهیه مربای زرشک خوشمزه و خوشرنگ مرحله به مرحله

طرز تهیه مربای زرشک مربای زرشک از مرباهای فصلی ایرانی است که معمولا با زرشک تازه درست می شود و طعمی بین ترش …

طرز تهیه سس هزار جزیره خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه سس هزار جزیره سس هزار جزیره یکی از انواع سس های خوشمزه بین المللی است که در کنار انواع غذاها و …

طرز تهیه مربای آلو, طرز تهیه مربای آلو زرد , طرز تهیه مربای آلو بدون هسته , فیلم طرز تهیه مربای آلو سیاه , طرز تهیه مربای آلو قرمز با پوست , طرز تهیه مربای آلو قرمز , فیلم مربای الو قرمز , طرز تهیه مربای آلو سیاه با هسته , فیلم طرز تهیه مربای آلو زرد

مربای آلو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود و در وعده صبحانه بسیار پرطرفدار و دلچسب است مربای آلو را می‌توانید به روش‌های مختلف درست کنید و از آن در وعده صبحانه یا حتی عصرانه استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه مربای آلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آلو سیاه سفت ۱ کیلو
شکر نیم کیلو
سرکه ۲ قاشق غذا خوری
آب نصف لیوان

طرز تهیه مربای آلو

مرحله ۱: آماده‌سازی و خرد کردن آلوها

ابتدا آلوها را تمیز بشورید، در اندازه‌های کوچک خرد کنید و هسته آن‌ها را جدا کنید سپس آلوهای خرد شده را کنار بگذارید، بهتر است از آلوهای رسیده، آبدار و شیرین برای درست کردن مربا استفاده کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد.

مرحله ۲: تهیه شربت با شکر و آب

بعد در یک قابلمه مقداری شکر بریزید سپس کمی آب به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، مقدار شکر را می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان کمی تغییر دهید و اگر خواستید مربا خیلی شیرین شود مقدار شکر را بیشتر بریزید.

مرحله ۳: ادغام شربت و آلوها

مخلوط شکر و آب را هم بزنید تا شکر کم کم در آب حل شود وقتی که مخلوط شروع به جوشیدن کرد اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و قوام بیاید سپس آلوهای خرد شده را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید، هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۴: افزودن عصاره وانیل به مخلوط

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید بعد از ریختن آلوها مقدار کمی وانیل را هم در مخلوط بریزید تا همراه با مواد بجوشد و عطر آن در مواد پخش شود ریختن وانیل در مربای آلو کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به ذائقه و دلخواه خودتان دارد.

مرحله ۵: پخت آلوها و تهیه مربای نهایی

سپس اجازه دهید تا آلوها هم به مدت ۱۵ دقیقه در مخلوط بجوشند و خوب بپزند به طوری که بافت آن‌ها کاملا نرم شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید بعد اجازه دهید تا در دمای محیط به مدت دو ساعت بماند تا مربا خوب خنک شود.

مرحله ۶: روش نگهداری مربا و سرو در صبحانه

بعد از آن شیشه‌های مورد نظر برای مربا و در شیشه‌ها را با آب جوش تمیز بشورید و خشک کنید سپس مربای آلو را داخل شیشه بریزید و شیشه‌ها را پر کنید سپس در آن‌ها را محکم ببندید بعد در یخچال بگذارید و برای مدت طولانی از آن نگهداری کنید. در آخر مقداری از مربای آلو را داخل ظرف مناسب بریزید و در وعده صبحانه همراه با خامه، کره، چای داغ و نان تازه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا