طرز تهیه مرغ طعم‌دار شده با زرشک


طرز تهیه جوجه با سس زرشک, دستور پخت جوجه کباب زرشکی

خیلی از وقت‌ها دنبال یه دستور پخت ساده و سریع می‌گردیم که هم غذای خوشمزه‌ای بشه و هم تنوعی به سفره بیاره. طرز تهیه جوجه با سس زرشک یکی از اون دستورهاییه که هم آسونه و هم مزه‌ای متفاوت و خوشمزه داره. پس بریم که با هم این دستور خوشمزه رو امتحان کنیم.

برای تهیه جوجه با سس زرشک، ابتدا سینه مرغ رو بدون استخوان کنید و به صورت مکعبی خرد کنید. زرشک رو خیس کنید و با پیاز، پوره گوجه فرنگی و روغن زیتون در غذاساز پوره کنید. مرغ رو با این سس مزه‌دار کرده و برای چند ساعت در یخچال بگذارید. بعد، مرغ‌ها رو به سیخ بکشید و در تابه یا فر با کمی کره بپزید. نهایتاً، جوجه‌ها رو گرم سرو کنید و از طعم عالی‌ش لذت ببرید!

مواد اصلی برای ۴ نفر مقدار
سینه مرغ بدون استخوان ۲ عدد
زرشک خشک ۱/۲ پیمانه
سایر مواد مقدار
پیاز متوسط ۱ عدد
پوره گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
کره غیر نمکی ۵۰ گرم
روغن زیتون ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه جوجه با سس زرشک

مرحله ۱: آماده‌سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را بدون استخوان کنید و خوب بشورید. سپس، مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کنید یا در صورت تمایل، یک مرغ کامل را به شکل جوجه کبابی برش دهید. اگر ترجیح می‌دهید که جوجه استخوان‌دار باشد، می‌توانید استخوان‌های سینه را نگه دارید و به دقت برش بزنید.

مرحله ۲: تهیه سس زرشک

زرشک را حدود نیم ساعت در آب خیس کنید تا نرم شود. پیاز را پوست گرفته و خرد کنید. سپس زرشک خیس خورده، پیاز خرد شده، پوره گوجه فرنگی و روغن زیتون را در غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا تبدیل به پوره‌ای نرم شود.

مرحله ۳: مزه‌دار کردن مرغ

سینه‌های مرغ خرد شده را در یک کاسه بزرگ ریخته و سس زرشک آماده شده را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا تمام قطعات مرغ با سس به خوبی آغشته شوند. سپس کاسه را با فویل یا درپوش بپوشانید و برای حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم‌دار شود.

مرحله ۴: آماده‌سازی سیخ‌های کباب

در حینی که مرغ در حال طعم‌دار شدن است، سیخ‌های چوبی را در آب گرم بخیسانید و بگذارید برای نیم ساعت بمانند تا حین پخت نسوزند.

مرحله ۵: کباب کردن مرغ

مرغ طعم‌دار شده را از یخچال خارج کرده و به سیخ‌های چوبی بزنید. تابه یا گریل را با کمی کره چرب کنید و سیخ‌ها را در آن قرار دهید. مرغ‌ها را از هر طرف تا زمانی که کاملاً طلایی و پخته شوند، سرخ کنید.

مرحله ۶: پخت در فر

اگر ترجیح می‌دهید که مرغ را در فر بپزید، فر را از قبل گرم کرده و به دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برسانید. سیخ‌های مرغ را روی سینی فر چیده و روی هر کدام کمی کره بگذارید. سینی را در فر قرار دهید و اجازه دهید مرغ برای ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که کاملاً پخته شود، بپزد.

مرحله ۷: سرو کردن

پس از پخت، جوجه‌ها را از فر یا تابه خارج کنید و در ظرف مناسبی چیده و سرو کنید. می‌توانید کنار غذا برنج سفید یا سالاد تازه سرو کنید. این جوجه با سس زرشک آماده است تا لذت ببرید. نوش جان!

آموزش انواع جوجه کباب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا