طرز تهیه مقلوبه مرغ خوشمزه و عربی مرحله به مرحله


طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی سالم و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه پنیر پیتزا پنیر پیتزا یکی از فراورده های بسیار محبوب شیر گاو و گوسفند است که همه ما بعد از آشنایی …

طرز تهیه جیب تاجر خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه جیب تاجر جیب تاجر یکی از فینگر فودهای خوشمزه با بافتی سبک و ترد است که از آن می‌‌توانید به عنوان …

طرز تهیه کوکوی ماست ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکوی ماست کوکوی ماست یکی از انواع کوکوهای قدیمی و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه مقلوبه فلسطینی طرز تهیه مقلوبه عراقی طرز تهیه مقلوبه پلو عربی طرز تهیه مقلوبه غذای خوشمزه ترکیه طرز تهیه مرغ عراقی طرز تهیه مقلوبه با گوشت مقلوبه مرغ و بادمجان آموزش تصویری مقلوبه

مقلوبه مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و معروف عربی است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود، این غذای خوش طعم طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی خیلی شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مقلوبه مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ( ران و سینه مخلوط) ۴ تکه
برنج ۳.۵ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
بادمجان ۲ عدد
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر زنجبیل، پودر سیر به مقدار لازم
پودر زیره و پودر کاری به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
پیاز داغ به مقدار لازم

طرز تهیه مقلوبه مرغ

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید و سپس خلالی خرد کنید، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس پیازها را در روغن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند و بعد زردچوبه را اضافه کنید.

مرحله دوم

زردچوبه را کمی تفت دهید تا رنگ آن باز شود و سپس نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر زنجبیل، پودر سیر، پودر زیره و با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان مقداری پودر کاری را اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود.

مرحله سوم

سپس مرغ‌ها را که از قبل در اندازه‌های دلخواه برش زده‌اید در تابه بریزید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن‌ها سرخ شود، بعد مقداری زعفران دم‌کرده غلیظ را که از قبل آماده کرده‌اید روی مرغ‌ها بریزد تا خوشرنگ شوند و عطر زعفران پخش شود.

مرحله چهارم

بعد مقداری آب به مواد اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خوب بپزند، سپس در این مدت سیب زمینی را پوست بگیرید و حلقه‌ای برش بزنید و بشورید و بگذارید تا خشک شود.

مرحله پنجم

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد سیب زمینی‌ها را در آن کمی تفت دهید تا طلایی شوند، بعد بادمجان‌ها را هم بشورید حلقه‌ای خرد کنید و آن‌ها را هم در تابه با مقداری روغن سرخ کنید.

مرحله ششم

بعد از نیم ساعت که مرغ‌ها خوب پختند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مرغ‌ها را از آن بیرون بیاورید و در یک ظرف قرار دهید، سپس آب مرغ را از صافی رد کنید تا یکدست شود و بعد برنج را که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید در قابلمه بریزید.

مرحله هفتم

سپس آب مرغ را روی برنج بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب مرغ جمع شود و کامل به خورد مرغ‌ها برود، بعد بدنه و کف یک قابلمه دیگر را با مقداری روغن چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید، روی کاغذ را هم چرب کنید.

مرحله هشتم

بعد تکه‌های مرغ را در کف قابلمه بچینید و روی آن‌های برش‌های سیب زمینی را قرار دهید و سپس حلقه‌های بادمجان را روی آن‌ها بچینید و بعد پیاز داغ را که از قبل خلالی برش داده‌اید و در روغن داغ سرخ کرده‌اید روی آن‌ها بریزید و پخش کنید.

مرحله نهم

سپس برنج را روی همه مواد بریزید و پخش کنید و سطح آن را صاف کنید و بعد درب قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت تقریبا ۵۰ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم بکشد و آماده شود، بعد از آن قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دهم

بعد قابلمه را در یک ظرف مناسب برگردانید تا برنج به شکل قالبی و مرتب خارج شود و سپس کاغذ روغنی را جدا کنید و با چند برگ شوید و نعناع و گشنیز تزئین کنید و بعد برش بزنید و همراه با سالاد و ترشی، زیتون و انواع دورچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا