طرز تهیه موس کیک زعفرانی، یک کیک جدید و خاص!


طرز تهیه کیک تابستانی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک تابستانی کیک تابستانی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که با میوه‌های خوش رنگ و خوش طعم درست …

طرز تهیه شیرینی نخودچی مخصوص عید به روش قزوینی

طرز تهیه شیرینی نخودچی شیرینی نخودچی یا نان نخودچی یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی شهر قزوین می باشد.یکی از معروفترین و خوش …

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی، دسر شیک برای مهمانی!

طرز تهیه تیرامیسو شکلاتی تیرامیسو شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و شیک است که خیلی راحت درست می‌شود، این دسر خوش طعم …

طرز تهیه موس کیک زعفرانی, دستور پخت موس کیک زعفرانی

موس کیک زعفرانی یکی از انواع دسرهای شیک و خوشمزه است که بافتی سبک و لطیف دارد این دسر خیلی راحت درست می‌شود، موس کیک زعفرانی برای پذیرایی بسیار مناسب است، لایه اصلی موس کیک زعفرانی تقریباً مانند پاناکوتا زعفرانی آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه موس کیک زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
کیک اسفنجی به مقدار لازم
شیر ۲ و نیم لیوان
زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
وانیل خیلی کم
خامه فرم داده ۱ و نیم لیوان
پودر ژلاتین ۴ قاشق غدا خوری پر
آب سرد ۱ لیوان
شکر ۶ قاشق غذا خوری

طرز تهیه موس کیک زعفرانی

مرحله ۱: تهیه کیک اسفنجی

ابتدا برای درست کردن موس کیک زعفرانی به کیک اسفنجی نیاز دارید که می‌توانید خودتان در منزل بپزید یا از بیرون تهیه کنید و استفاده کنید، بعد از آن برای درست کردن قسمت اصلی دسر مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله ۲: حل کردن ژلاتین با روش بن‌ماری

سپس کمی آب به آن اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط شوند بعد ظرف ژلاتین را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذرات ژلاتین کاملاً حل شوند و بافت مخلوط شفاف و یکدست شود بعد ظرف ژلاتین را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله ۳: تهیه مخلوط شیر، شکر و وانیل

سپس مقدار شیر را داخل یک ظرف بریزید بعد شکر را به آن اضافه کنید، خوب هم بزنید بعد هم مقداری وانیل را روی مخلوط بریزید، با هم ترکیب کنید تا عطر وانیل در آن پخش شود بعد از آن مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید.

مرحله ۴: اضافه کردن ژلاتین و گلاب به مخلوط شیر

مخلوط باید به اندازه‌ای روی حرارت بماند که فقط شکرها در شیر کاملاً حل شود، ژلاتین را که سرد شده است به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا با هم ترکیب شوند با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید کمی گلاب هم به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید.

مرحله ۵: فرم گرفتن خامه با همزن برقی

سپس مقداری خامه را داخل یک ظرف بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد به طوری که جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و اگر ظرف را برگرداندید خامه از داخل آن بیرون نریزد سپس خامه فرم گرفته را به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن خامه فرم گرفته به مخلوط

بعد خامه فرم گرفته را با مخلوط هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند، سپس مقداری از مخلوط مواد را داخل قالب مورد نظر بریزید بعد قالب را به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا دسر خودش را خوب بگیرد و بافت آن منسجم شود.

مرحله ۷: تهیه سطح اولیه موس کیک با کیک اسفنجی

بعد از این مدت وقتی که احساس کردید دسر کمی نیم بند شده قالب را از یخچال بیرون بیاورید، سپس کیک اسفنجی را به اندازه قالب برش بزنید، حالا سطح کیک را با مقداری شیر کاملا مرطوب کنید بعد کیک اسفنجی را روی قالب دسر قرار دهید.

مرحله ۸: ثابت کردن بافت موس در یخچال

مجدداً قالب را در یخچال قرار دهید تا دسر کاملاً ببندد و خودش را بگیرد، بعد از تقریباً دو تا سه ساعت که بافت دسر کاملاً منسجم شد قالب را از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی دسر را از داخل قالب خارج کنید تا شکل و بافت آن خراب نشود.

مرحله ۹: تزئین و سرو موس کیک زعفرانی

سپس دسر را برگردانید، به طوری که کیک اسفنجی در پایین آن قرار بگیرد داخل ظرف دیگری بگذارید بعد با سلیقه خودتان روی دسر را با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی تزئین کنید. در آخر موس کیک زعفرانی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا