طرز تهیه نان رول نارگیلی، یک میان وعده جذاب و لاکچری!


طرز تهیه کیک شکلاتی روسی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک شکلاتی روسی کیک شکلاتی روسی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی …

طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی دادلی بدون فر شیرینی دادلی یکی از انواع شیرینی‌ها خوشمزه و ساده است که بافتی سبک و ترد دارد و …

طرز تهیه ویفر پرتقالی، میان وعده سالم و فوری برای مدرسه!

طرز تهیه ویفر پرتقالی ویفر پرتغالی یکی از انواع‌ ویفرهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد، این ویفر که …

طرز تهیه نان رول نارگیلی, دستور پخت نان رول نارگیلی

نان رول نارگیلی یکی از انواع نان‌های فانتزی خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود این نان مغزدار که بسیار هم خوش طعم است، طرفداران زیادی دارد، نان رول نارگیلی بافتی سبک و نرم دارد که برای پذیرایی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه نان رول نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر مقدار مواد
آرد ۲۳۰ گرم
خمیر مایه ۵ گرم
شکر ۳۰ گرم
روغن مایع ۲۵ گرم
نمک ۱ پنس
بهبود دهنده ۲ گرم
شیر ولرم ۱۰۵ تا ۱۱۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
مواد لازم برای وسط خمیر مقدار مواد
کره نرم ۳۰ تا ۳۵ گرم
شکر ۲ قاشق غذا خوری سر خالی
پودر نارگیل به مقدار لازم
عسل رقیق شده برای تزئین به مقدار لازم
پودر پسته یا نارگیل برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه نان رول نارگیلی

مرحله ۱: الک کردن مواد خشک و ترکیب اولیه

ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود سپس آرد را داخل میکسر بریزید مقداری خمیر مایه به آرد اضافه کنید بعد شکر را روی مواد بریزید، کمی هم نمک به ترکیب مواد اضافه کنید سپس همه مواد را داخل میکسر بریزید.

مرحله ۲: اضافه کردن بهبود دهنده و تخم مرغ

بعد کمی هم بهبود دهنده به مواد خشک اضافه کنید و داخل میکسر بریزید سپس تخم مرغ را به ترکیب مواد اضافه کنید، همه مواد را میکس کنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس مخلوط تشکیل شده را از میکسر درآورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۳: افزودن شیر گرم

سپس مقداری شیر را که از قبل گرم کرده‌اید و در دمای محیط ولرم شده است کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید، با سر خمیر زن هم بزنید یا با دست ورز دهید تا خوب با هم ترکیب شوند و خمیر جمع شود به طوری که بافت آن یکدست و صاف شود.

مرحله ۴: مخلوط کردن با روغن مایع

بعد روغن مایع را اضافه کنید با همزن به مدت تقریباً ۱۵ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت خمیر یکدست، صاف، نرم و لطیف شود، طوری که روی آن هیچ ترکی نباشد سپس خمیر را داخل یک ظرف که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید.

مرحله ۵: استراحت اولیه خمیر

روی ظرف را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در محیط استراحت کند، در این فاصله حجم آن بیشتر می‌شود، بعد از استراحت اولیه خمیر را کمی ورز دهید، آن را به شکل چانه درآورید و روی آن را بپوشانید.

مرحله ۶: آماده سازی سطح کار و ورز دادن خمیر

پس اجازه دهید تا خمیر دوباره ۱۵ دقیقه استراحت کند، بعد از آن روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید سپس خمیر را با وردنه پهن و باز کنید، دقت کنید ضخامت خمیر در همه قسمت‌های آن یکسان و هم اندازه باشد.

مرحله ۷: پوشاندن خمیر با کره و شکر

بعد مقداری کره را که در دمای محیط نرم شده است با فرچه روی خمیر بمالید، طوری که کاملاً سطح آن را بپوشاند سپس شکر را روی سطح خمیر بپاشید تا تا در همه قسمت‌های خمیر پخش شود با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقدار شکر را کم یا زیاد کنید.

مرحله ۸: تزئین با پودر نارگیل و برش زدن نوارها

بعد مقداری پودر نارگیل روی خمیر بریزید، پخش کنید تا همه سطح خمیر با پودر نارگیل پوشانده شود سپس با یک کاتر یا چاقوی تیز خمیر را به نوارهای با عرض ۵ سانتی‌متر برش بزنید بعد هر نوار را از یک طرف به سمت دیگر آن رول کنید و فرم دهید.

مرحله ۹: آماده سازی قالب و استراحت نهایی خمیر

سپس داخل قالب پایه سیب یا قالب مورد نظر را با روغن چرب کنید یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید، بعد رول‌های خمیر را کنار هم روی آن بچینید دوباره روی خمیرها را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله ۱۰: رومال کردن خمیر

وقتی که حجم خمیرها تقریباً دو برابر شد و پف کردند، روی خمیرها را بردارید، بعد با فرچه مقداری کره نرم شده را روی خمیرها بمالید و آن‌ها را رومال کنید سپس قالب شیرینی‌ها را داخل فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۱: پخت نهایی در فر

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا نان‌ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند برای این که سطح شیرینی‌ها طلایی رنگ شد ۲ تا ۳ دقیقه آخر دمای پائین را خاموش کنید و فقط گریل یا حرارت بالا را روشن کنید.

مرحله ۱۲: خنک کردن و جداسازی از قالب

وقتی که سطح نان‌ها آماده و طلایی رنگ شد قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس به آرامی نان‌ها را از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید بعد مقداری عسل را داخل یک ظرف کوچک بریزید.

مرحله ۱۳: تزئین نهایی و سرو کردن نان رول نارگیلی

کمی آب به آن اضافه کنید، هم بزنید تا عسل رقیق شود سپس با یک فرچه روی نان‌ها را رومال کنید بعد با دلخواه و به سلیقه خودتان نان‌ها را با پودر پسته یا پودر نارگیل تزئین کنید بعد از آن چند نان رول نارگیلی را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر نان رول نارگیلی را در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا