طرز تهیه نان رول پنبه ای خوشمزه خانگی مرحله به مرحله


طرز تهیه کوکی رژیمی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی رژیمی کوکی رژیمی یکی از انواع کوکی‌های خوشمزه و ساده است که برای درست کردن آن از شکر استفاده نمی‌شود …

طرز تهیه شیرینی توپی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی توپی شیرینی توپی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و خوش رنگ است که خیلی راحت می‌توانید آن را درست کنید و …

طرز تهیه کیک ارده سنتی خوشمزه و مجلسی به روش قنادی

طرز تهیه کیک ارده کیک ارده یکی از انواع کیک های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با روش های متنوعی پخته می …

طرز تهیه نان رول پنبه ای , دستور پخت نان رول پنبه ای

نان رول پنبه‌ای یکی از انواع نان‌های خوشمزه و فانتزی است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافت سبک و نرمی دارد، نان رول پنبه‌ای را می‌توانید به عنوان یک میان وعده مقوی و یا به عنوان یک پیش غذای ساده و خوش طعم استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه نان رول پنبه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم نان رول پنبه ای
آرد نان فانتزی ۴۸۰ گرم
شیر سرد ۳۰۰ گرم
روغن مایع یا کره ۴۰ گرم
مخمر خشک فوری ۱۰ گرم
شکر ۳۰ گرم
نمک ۳/۱ قاشق چای خوری
کره برای بین نان ۲۰ گرم

طرز تهیه نان رول پنبه ای

مرحله ۱: تهیه مخلوط اولیه خمیر

برای طرز تهیه نان رول پنبه ای ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس داخل ظرفی بریزید بعد کمی نمک و مقداری شکر و مخمر را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا ترکیب صاف و یکدستی تشکیل شود بعد شیر سرد را طی دو مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۲: ورز دادن خمیر و اضافه کردن روغن

بعد از هر بار اضافه کردن شیر ترکیب مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس خمیر تشکیل شده را ورز دهید بعد از اینکه خمیر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ورز دادید سپس روغن مایع و یا کره را به مخلوط مواد اضافه کنید و حسابی ورز دهید.

مرحله ۳: چرب کردن و نگهداری خمیر

خمیر را به اندازه ورز دهید تا بافت صاف و یکدست و نرم و لطیفی تشکیل شود و سپس داخل یک ظرف را با روغن چرب کنید و بعد خمیر را داخل ظرف قرار دهید سپس روی خمیر را هم با روغن کمی چرب کنید و بعد ظرف را با سلفون بپوشانید.

مرحله ۴: استراحت خمیر در یخچال

سپس خمیر را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت در یخچال استراحت کند و کاملاً جا بیفتد، بعد از این زمان خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و به دلخواه و سلیقه خودتان در هر قالب و یا به هر شکلی که خواستید خمیر را فرم دهید.

مرحله ۵: شکل دادن به قسمت اول خمیر

می‌توانید خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت آن را به یک شکل فرم دهید، نصف خمیر را برش دهید و از وسط دو قسمت کنید سپس هر قسمت را چانه بگیرید و روی یک سطح صاف قرار دهید سپس با وردنه خمیر را به شکل مستطیل پهن کنید.

مرحله ۶: تهیه نان رول

بعد از آن خمیر را رول کنید یعنی باید دو رول داشته باشید سپس در یک قالب گرد با قطر ۲۰ سانتی‌متر که از قبل چرب کرده‌اید رول‌ها را طوری پشت سر هم قرار دهید که دور تا دور ظرف را بگیرد و به شکل یک دایره توخالی در بیاید.

مرحله ۷: شکل دادن به قسمت دوم خمیر

سپس نصف دیگر خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را چانه بگیرید و در قالب نان تست که از قبل چرب کردید و آماده است قرار دهید تا فرم بگیرد بعد در قالب مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید و روی کاغذ را نیز چرب کنید.

مرحله ۸: استراحت دوم خمیر و پف کردن

سپس خمیر را روی کاغذ روغنی در قالب قرار دهید و بعد روی قالب را با نایلون یا سلفون یا پارچه بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در دمای محیط خوب استراحت کند و عمل بیاید و پف کند و حجم آن تقریباً دو تا سه برابر شود.

مرحله ۹: آماده سازی برای پخت با تخم مرغ و کنجد

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید یک تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود و سپس با فرچه تخم مرغ را روی خمیرها رومال کنید و سپس مقداری کنجد روی آن‌ها بپاشید و سطح آن‌ها را تزئین کنید.

مرحله ۱۰: پخت نان در فر

به جای تخم مرغ می‌توانید مقداری آب را روی خمیرها اسپری کنید و بعد کمی کنجد روی آن‌ها بپاشید سپس قالب مورد نظر را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و بعد از آن دمای فر گازی را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۱۱: پخت خمیر در فر برقی

اگر از فر برقی برای پخت کیک استفاده می‌کنید دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و سپس اجازه دهید تا خمیرها به مدت ۲۰ دقیقه در فر بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود اگر سطح نان‌ها طلایی نشد، ۲ تا ۳ دقیقه گریل را روشن کنید.

مرحله ۱۲: نکات مهم در زمان پخت

دقت کنید که زمان پخت نان‌ها بیشتر از اندازه نشود چون ممکن است که نان‌ها خشک شوند و در زمان پخت کیک یک ظرف آب داغ را داخل فر قرار دهید تا بخار کند و نان‌ها نرم باشد و خشک نشوند بعد از آن قالب مورد نظر را از فر بیرون بیاورید.

مرحله ۱۳: خنک کردن نان و اضافه کردن تزئینات

سپس قالب را در دمای محیط قرار دهید تا نان‌ها سرد شوند و بعد به آرامی نان‌ها را از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملاً خنک شوند بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده روی نان‌ها بمالید.

مرحله ۱۴: تزئین نهایی و سرو کردن نان رول پنبه‌ای

بعد با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و یا کنجد روی آن‌ها را تزئین کنید و سپس با چاقو نان رول پنبه‌ای را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را در یک ظرف مناسب بچینید. در آخر نان رول پنبه‌ای را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و یا در وعده صبحانه همراه با چای و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا