طرز تهیه نان کره ای، صبحانه را متفاوت و خاص میل کنید!


طرز تهیه شیرینی نان خرمایی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی نان خرمایی شیرینی نان خرمایی یکی از انواع شیرینی ها ساده و خوشمزه ایرانی است که به عنوان سوغاتی برخی …

طرز تهیه کیک پراتیک، کیک مجلسی جدید و بسیار شیک!

طرز تهیه کیک پراتیک کیک پراتیک یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم و لطیف دارد و …

طرز تهیه نان پیتا با فر و بدون فر در ماهیتابه مرحله به مرحله

طرز تهیه نان پیتا نان پیتا یکی از انواع نان های خوشمزه خاورمیانه است که در کشورهایی مثل لبنان و ترکیه از محبوبیت …

طرز تهیه نان کره ای, نان کره ای لایه ای , طرز تهیه نان کره ای قزوین , نان کره ای خانم احدی , طرز تهیه نان کره ای مغزدار تبریز , نان کره ای ارومیه , طرز تهیه خمیر کره ای

نان کره‌ای یکی از انواع نان‌های خوشمزه و فانتزی است که طعمی عالی و فوق العاده دارد و بافت رویی آن ترد و داخل آن نرم و لطیف است و خیلی راحت و سریع تهیه و درست می‌شود این نان خوش طعم را می‌توانید در وعده صبحانه استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کره ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
آرد نان فانتزی ۲۸۰ گرم
آب ۸۳ میلی لیتر
مخمر فوری ۳ و نیم گرم
شیر ۸۳ میلی لیتر
شکر ۲۴ گرم
نمک ۲ گرم
کره ۲۸ گرم
کره برای بین خمیرها ۱۱۵ گرم

طرز تهیه نان کره ای

مرحله ۱: مخلوط کردن آرد، شکر، نمک و شیر

ابتدا در یک کاسه بزرگ و یا کاسه دستگاه خمیر‌گیر مقداری آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده است بریزید و سپس شکر و کمی نمک را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید بعد مقداری شیر روی مواد بریزید.

مرحله ۲: اضافه کردن خمیر مایه و آب

سپس خمیر مایه فوری را به مواد اضافه کنید و بعد هم آب را روی ترکیب مواد بریزید و خوب با هم مخلوط کنید و تقریباً به مدت ۳ تا ۴ دقیقه ورز دهید تا بافت آن یکدست شود بعد کره را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۳: ورز دادن خمیر و استراحت اولیه

مخلوط را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه ورز دهید تا کره کاملاً با مواد ترکیب شود و به خورد مخلوط برود و خمیر نرمی تشکیل شود، سپس روی خمیر را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا آن در دمای محیط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله ۴: ورز دادن مجدد و استراحت طولانی‌تر خمیر

سپس خمیر را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دیگر خوب ورز دهید و بعد دوباره خمیر را با نایلون یا سلفون بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه دیگر در دمای محیط استراحت کند و حجم آن تقریباً دو برابر شود و پف کند تا نان‌ها بافت بهتری داشته باشند.

مرحله ۵: قرار دادن خمیر در یخچال

بعد از این زمان خمیر را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند و کاملاً سفت و منسجم شود سپس خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و کمی ورز دهید و آن را به چانه‌های ۵۰ گرمی تقسیم کنید تقریباً ۸ تا ۹ چانه می‌شود.

مرحله ۶: پهن کردن چانه‌های خمیر

سپس هر چانه را روی سطح صاف قرار دهید و آن را با وردنه به شکل دایره و با قطر تقریباً ۱۸ سانتی‌متر پهن و باز کنید بعد مقداری کره روی خمیر بمالید و کاملاً روی سطح آن پخش کنید سپس خمیر بعدی را که پهن کرده‌اید روی خمیر اول قرار دهید.

مرحله ۷: مالیدن کره روی لایه‌های خمیر

بعد دوباره کره بمالید و به همین ترتیب همه خمیرها را آماده کنید و روی هم قرار دهید سپس خمیرها را با نایلون کاملاً بپوشانید و بعد آن‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید از شب تا صبح خوب استراحت کنند و طعم کره کاملاً به خورد خمیرها برود.

مرحله ۸: پهن کردن نهایی خمیر

بعد از این زمان خمیر را به یک سطح صاف منتقل کنید و با وردنه آن را به قطر ۲۴ سانتی‌متر پهن و باز کنید سپس به کمک یک چاقوی تیز یا غلطک پیتزایی خمیر را به ۸ مثلث مساوی تقسیم کنید بعد یک برش کوچک روی لبه پهن مثلث ایجاد کنید.

مرحله ۹: رول کردن خمیر

بعد خمیر را از لبه پهن آن رول کنید و سپس در سینی فر کاغذ نسوز قرار دهید و خمیرهای رول شده را با فاصله در آن بچینید و بعد اجازه دهید تا به مدت تقریبا یک ساعت تا یک ساعت و نیم در دمای محیط خوب استراحت کنند و کاملا فرم بگیرند.

مرحله ۱۰: پخت نان در فر

سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا نان ها به مدت ۲۰ دقیقه خوب بپزند و سطح آنها طلایی رنگ شود و داخل نان‌ها کاملاً مغز پخت شود.

مرحله ۱۱: روشن کردن المنت بالایی فر

اگر سطح نان خوب طلایی رنگ نشد می‌توانید به مدت دو دقیقه المنت بالایی را روشن کنید تا سطح شیرینی خوش رنگ شود، حتماً در مدت زمان پخت یک ظرف آب داغ را داخل فر قرار دهید تا بخار کند و مانع از خشک شدن نان  ها شود.

مرحله ۱۲: خنک کردن نان‌ها پس از پخت

بعد از پخت نان ها سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شود و بعد به آرامی نان کره‌ای‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری عسل روی آن‌ها بریزید.

مرحله ۱۳: تزئین نان کره‌ای با عسل یا شکلات و مغزها

به جای عسل می‌توانید از مقداری شکلات ذوب شده استفاده کنید و روی نان ها بریزید و بعد آن‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام تزئین کنید و سپس تعدادی نان کره‌ای را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر نان کره‌ای را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و یا به عنوان یک نان فانتزی خوش طعم در وعده صبحانه همراه با چای و انواع دورچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا