طرز تهیه نودل سبزیجات، یک غذای بسیار فوری و خوشمزه!


طرز تهیه پیتزا اسفناج، یک غذای خوشمزه و بسیار لذیذ!

طرز تهیه پیتزا اسفناج پیتزا اسفناج یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت با مواد محدود و در دسترسی …

طرز تهیه نودل سبزیجات, طرز تهیه نودل سبزیجات الیت , نودل سبزیجات آماده , طرز تهیه نودل سبزیجات با مرغ , طرز تهیه نودل سبزیجات با پنیر پیتزا , نودل سبزیجات نواب ابراهیمی , طرز تهیه نودل سبزیجات کره ای , طرز تهیه نودل آماده , طرز تهیه نودل سبزیجات رژیمی

نودل سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی سریع و راحت آماده و تهیه می‌شود برای درست کردن این غذای خوش طعم احتیاج به مواد محدود و در دسترسی دارید، نودل سبزیجات برای افرادی که رژیم غذایی خاصی دارند بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه نودل سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
نودل ۱ بسته
قارچ ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ۱ عدد
هویج ۲ عدد
کدو سبز ۲ عدد
لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
بروکلی ۱ عدد
سس سویا ۲ قاشق غذا خوری
سس تریاکی ۲ قاشق غذا خوری
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم
گوجه فرنگی برش داده شده برای دورچین ۱ عدد
خیار شور حلقه‌ای خرد شده برای دورچین ۳ عدد

طرز تهیه نودل سبزیجات

مرحله ۱: درست کردن نودل و برش زدن قارچ‌ها

ابتدا نودل را مطابق دستور پشت بسته آن درست کنید، آبکش کنید و کنار بگذارید، سپس قارچ‌ها را تمیز بشورید، خرابی‌ها و زدگی‌های آن‌ها را بگیرید بعد از آن قارچ‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و کنار بگذارید، فلفل دلمه‌های رنگی را تمیز بشورید.

مرحله ۲: شستن و برش زدن فلفل دلمه و هویج‌ها

فلفل دلمه‌ها را خشک کنید و به شکل خلالی و باریک برش بزنید بهتر است از رنگ‌های مختلف فلفل دلمه استفاده کنید اما اگر در دسترس نبود می‌توانید فقط از یک رنگ استفاده کنید هویج را پوست بگیرید و به شکل خلالی و باریک برش بزنید.

مرحله ۳: شستن و خرد کردن کدو سبز و لوبیا سبز و کلم بروکلی

کدو سبزها را تمیز بشورید و خشک کنید و به شکل خلالی و باریک برش بزنید، سپس لوبیا سبزها را تمیز بشورید و خشک کنید سر و ته آن‌ها را بگیرید و در اندازه‌های مناسب و تقریباً درشت برش بزنید، بعد کلم بروکلی را در اندازه‌های کوچک‌تر خرد کنید.

مرحله ۴: شستن و جوشاندن کلم بروکلی در آب

بعد کلم بروکلی را بشورید سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند، کلم بروکی‌ها را داخل قابلمه بریزید، اجازه دهید تا سه دقیقه با آب بجوشند و کمی از حالت خامی درآیند و بافت آن‌ها نرم شود.

مرحله ۵: ابکش کردن کلم بروکلی و جوشاندن آب در قابلمه

بعد از آن قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، کلم بروکلی‌ها را داخل یک سبد بریزید، آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود بعد در یک قابلمه دیگر مقداری آب بریزید روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله ۶: جوشاندن هویج‌ها و لوبیا سبزها در آب جوش

سپس هویج‌ها را داخل قابلمه بریزید، اجازه دهید تا به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با هم بجوشند و بافت هویج‌ها نرم شود بعد از آن لوبیا سبز را به همین روش داخل قابلمه آب جوش بریزید، به مدت دو تا سه دقیقه بجوشانید تا حالت نیم پز داشته باشند و بافت آن‌ها نرم شود.

مرحله ۷: جوشاندن سبزیجات با بافت سفت‌تر

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از هر نوع سبزیجات دیگری هم به دلخواه خودتان استفاده کنید فقط سبزیجاتی که بافت سفت‌تری دارند مثل هویج را به مدت دو تا سه دقیقه در آب بجوشانید تا بافت آن‌ها نرم‌تر ‌شود اما بعضی از سبزیجات را لازم نیست بجوشانید.

مرحله ۸: تفت دادن قارچ‌ها در کمی روغن

سپس تابه پخت را روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، بعد مقداری روغن داخل آن بریزید، اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس قارچ‌ها را در تابه بریزید، حرارت را زیاد کنید، تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود، از حالت خامی درآیند و نرم شوند.

مرحله ۹: تفت دادن کدو سبزها در تابه

بعد از این که قارچ‌ها خوب تفت داده شدند آن‌ها را از داخل تابه خارج کنید، در ظرف دیگری قرار دهید سپس کدو سبزها را در تابه بریزید، به مدت تقریباً ۲ دقیقه تفت دهید تا از حال خامی خارج شوند همه قسمت‌های کدو سبزها باید کاملاً تفت داده شوند.

مرحله ۱۰: تفت دادن همه سبزیجات با هم

بعد از آن هویج، لوبیا سبز و قارچ‌ها را داخل تابه بریزید، با هم تفت دهید تا بافت آن‌ها منسجم شود، همه سبزیجات را با هم به مدت تقریباً ۲ دقیقه تفت دهید، سپس کلم بروکلی‌ها را کاملا ریز خرد کنید، بعد به مواد داخل تابه اضافه کنید و کمی با آن‌ها تفت دهید.

مرحله ۱۱: اضافه کردن فلفل دلمه‌ها و سس سویا به مواد و تفت دادن آن‌ها

سپس فلفل‌ دلمه‌های خلالی شده را به مواد اضافه کنید، هم بزنید و خوب تفت دهید تا عطر و طعم فلفل دلمه‌ها در مواد پخش شود، بعد از آن مقداری سس سویا روی سبزیجات بریزید، سس را با مواد داخل تابه مخلوط کنید تا کاملاً به خورد سبزیجات برود.

مرحله ۱۲: اضافه کردن سس تریاکی به سبزیجات و تفت دادن آن‌ها

بعد از آن مقداری سس تریاکی به مواد اضافه کنید هم بزنید ، تا عطر و طعم آن در مواد پخش شود، طوری که به خورد سبزیجات برود سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید و سبزیجات را به مدت یک دقیقه تفت دهید تا عطر و طعم همه آن‌ها با هم مخلوط شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن نودل به سبزیجات

دقت کنید که سبزیجات در غذاهای آسیایی نباید خیلی بپزد، طوری که در زمان صرف آن باید حالت ترد داشته باشند، بعد از آن نودل را که پخته‌ و آبکش کرده‌اید به سبزیجات اضافه کنید، با آن‌ها مخلوط کنید، اجازه دهید کمی تفت داده شود بعد از یک دقیقه نودل سبزیجات آماده است.

مرحله ۱۴: ریختن نودل سبزیجات در ظرف مناسب و تزئین کردن آن

سپس تابه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه مخلوط مواد کم شود بعد نودل سبزیجات را داخل ظرف مناسب بریزید به دلخواه و با سلیقه خودتان سبزیجات را با مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی و چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید.

مرحله ۱۵: تزئین و سرو نودل سبزیجات

برای تزئین نودل سبزیجات طبق سلیقه خودتان عمل کنید، می‌توانید چند برش حلقه‌ای گوجه فرنگی و چند برش حلقه‌ای خیارشور را هم در کنار ظرف قرار دهید سپس نودل سبزیجات را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار همراه با سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا