طرز تهیه هالکا تاتلیسی شیرینی ترکیه ای مرحله به مرحله


طرز تهیه نان خامه ای خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه نان خامه ای نان خامه ای که با نان نون خامه ای و کیک خامه ای نارنجکی هم شناخته می شود …

طرز تهیه کیک کره ای با طعم پرتقال به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کره ای کیک کره ای یکی از انواع کیک های پرطرفدار در سراسر جهان است که با طعم های بسیار …

طرز تهیه کیک نارگیل و کشمش خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک نارگیل و کشمش کیک نارگیل و کشمش یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی …

طرز تهیه هالکا تاتلیسی

هالکا تاتلیسی یکی از انواع شیرینی‌ها خوشمزه و بامیه‌های معروف ترکیه‌ای است که طعمی عالی و فوق العاده دارد و خیلی راحت و به روش‌های مختلف درست و تهیه می‌شود، هالکا تاتلیسی یک دسر شیک و مجلسی و بسیار مناسب برای پذیرایی است، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه هالکا تاتلیسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای شربت
شکر ۳ لیوان
آب ۲ و نیم لیوان
لیمو ترش تازه ۱ برش
مواد لازم برای خمیر
آرد ایرمیک یا آرد سمولینا ۵۰۰ گرم
آرد سفید نصف لیوان
شیر ۱ لیوان
آب ۱ لیوان
شکر ۲ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر ۱ بسته ۱۰ گرمی معادل ۲ و نیم قاشق چای خوری
روغن مایع نصف لیوان
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه هالکا تاتلیسی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن شربت مقداری آب را داخل یک قابلمه بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید، سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و یک برش حلقه‌ای از آن را جدا کنید و در مخلوط آب و شکر بیاندازید و سپس درب قابلمه را ببندید.

مرحله دوم

بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید، سپس به مدت نیم ساعت اجازه دهید تا مخلوط بجوشد و غلیظ شود و به قوام برسد، وقتی شربت به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم

برای درست کردن خمیر ابتدا آرد ایرمیک را داخل غذاساز بریزید و مخلوط کنید، با این روش بامیه با کیفیت‌تری خواهید داشت، سپس آرد سفید را هم در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد آرد را در یک کاسه بزرگ بریزید‌.

مرحله چهارم

سپس آرد ایرمیک را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد روغن مایع را روی آن‌ها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و سپس بکینگ پودر و شکر را هم به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

بعد شیر را به ترکیب مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و سپس آب را کم‌کم روی مواد بریزید و هم بزنید تا خمیر تشکیل شده یکدست و لطیف شود، قوام خمیر باید طوری باشد که وقتی با قاشق برمی‌دارید از آن نریزید و روان نباشد.

مرحله ششم

سپس روی ظرف خمیر را با سلفون بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا خمیر به مدت نیم ساعت خوب استراحت کند و طعم همه مواد با هم مخلوط شود، بعد خمیر را داخل کیسه قیف با ماسوره ستاره‌ای شماره ۸۶۵ بریزید.

مرحله هفتم

بعد در یک تابه و یا قابلمه مناسب مقداری روغن مایع بریزید و قبل از آن که بخواهید روغن را روی حرارت داغ کنید، مقداری از مواد را داخل روغن سرد به شکل دایره‌های بزرگ پایپ کنید و سپس تابه را به آرامی تکان دهید تا روی خمیر هم روغنی شود.

مرحله هشتم

سپس ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود و بامیه‌ها در آن سرخ شوند، بعد بامیه‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و سپس بامیه‌ها را از روغن داغ خارج کنید و بلافاصله داخل شربت سرد بیاندازید و بغلتانید.

مرحله نهم

بعد اجازه دهید تا بامیه‌ها چند ثانیه داخل شربت بمانند و بعد از آن شیرینی‌ها را از داخل شربت بیرون بیاورید و داخل ظرفی قرار دهید و با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان با پودر پسته، پودر نارگیل و یا پودر گردو تزئین کنید و کنار بگذارید. در آخر تعدادی هالکا تاتلیسی را در ظرف مناسب بچینید و این دسر خوش طعم و شیک و مجلسی را همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا