طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ خوشمزه و مجلسی مناسب مهمانی


طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ, طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ قالبی

پاناکوتا سه رنگ یکی از انواع دسرهای خوشمزه، شیک و جذاب است که از سه لایه مختلف با طعم‌های متنوع درست شده است، برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار شیک و مناسب است، پاناکوتا سه رنگ را می‌توانید با طرح‌های مختلف آماده و سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
شیر ۳ لیوان
شکر ۹ قاشق غذا خوری
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوزی سر پر
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
آب سرد نصف لیوان
پودر کاکائو ۱ قاشق مربا خوری
شکلات تخته‌ای ۲ تکه
کافی میکس ۱ بسته
وانیل به مقدار لازم
شکلات خرد شده برای تزئین دسر به مقدار لازم
مغز گردو خرد شده برای تزئین دسر به مقدار لازم
برش حلقه‌ای موز برای تزئین پاناکوتا سه رنگ نصف ۱ عدد
محتوا پنهان
1 طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ

طرز تهیه پاناکوتا سه رنگ

مرحله ۱: مخلوط کردن شیر و شکر و گذاشتن ظرف آن‌ها روی حرارت

ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید، بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا ذرات شکر در شیر حل شود و بافت یک دستی تشکیل شود بعد مخلوط را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۲: مخلوط کردن پودر ژلاتین با آب سرد و بن ماری کردم مخلوط ژلاتین

سپس مقداری پودر ژلاتین را داخل یک ظرف کوچک بریزید کمی آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط اسفنجی شکل شود، ظرف مخلوط را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگهدارید تا ذرات ژلاتین کاملاً حل شوند و بافت مخلوط تشکیل شده شفاف و یکدست ‌شود.

مرحله ۳: ریختن خامه داخل یک ظرف و بن ‌ماری کردن آن

سپس مخلوط ژلاتین را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید و کنار بگذارید، بعد مقداری خامه را داخل یک ظرف کوچک بریزید و آن را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا ذوب شود، بافت آن کاملا رقیق و یک دست شود، سپس آن را از روی حرارت غیر مستقیم بردارید.

مرحله ۴: اضافه کردن مخلوط خامه به شیر و هم زدن و ترکیب کردن آن‌ها با هم

بعد از آن مقداری از مخلوط شیر و شکر را به اندازه یک ملاقه روی خامه بریزید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یک دست شوند، سپس مخلوط تشکیل شده را روی شیر و شکر بریزید و با همزن دستی یا قاشق هم بزنید تا خامه کاملاً با شیر مخلوط شود.

مرحله ۵: اضافه کردن ژلاتین به مخلوط مواد و ریختن مخلوط در سه ظرف

سپس ژلاتین بن‌ماری شده را هم روی مخلوط مواد بریزید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت یک دستی تشکیل شود، بعد از آن مخلوط شیری تشکیل شده را به سه قسمت تقسیم کنید و داخل ظرف‌های جداگانه بریزید تا به راحتی بتوانید ۳ طعم مختلف را آماده کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن وانیل و پودر کاکائو به هر یک از ظرف‌های پاناکوتا

بعد به یکی از ظرف‌ها مقداری وانیل اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و پاناکوتا وانیلی تشکیل شود، برای درست کردن پاناکوتا شکلاتی به یکی از مخلوط‌های شیری مقداری پودر کاکائو اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ۷: اضافه کردن چند تکه شکلات تخته‌ای به پاناکوتا شکلاتی

بعد از آن دو تکه شکلات را به پاناکوتا شکلاتی اضافه کنید، هم بزنید تا شکلات در آن حل شود و بافت یکدستی تشکیل شود، برای درست کردن پاناکوتا شکلاتی بهتر است که شیر حتماً گرم باشد تا پودر کاکائو و شکلات تخته‌ای در آن حل شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۸: اضافه کردن کافی میکس به شیر داخل ظرف سوم و مخلوط کردن آن‌ها

سپس برای درست کردن پاناکوتای نسکافه‌ای یک بسته کافی میکس را روی مخلوط شیر در ظرف سوم بریزید، هم بزنید و با آن مخلوط کنید تا کافی میکس کاملا در شیر حل شود، طوری که بافت صاف و یک دستی تشکیل شود و عطر کافی میکس به خورد شیر برود.

مرحله ۹: ریختن پاناکوتاها داخل قالب با شکل و طرح مد نظر

بعد از آن اجازه دهید تا مخلوط‌ پاناکوتاها در دمای محیط کاملا خنک شوند، سپس داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع چرب کنید، سپس با سلیقه و دلخواه خودتان پاناکوتاها با رنگ‌های مختلف را به شکل لایه لایه داخل قالب طرح دار یا ساده به انتخاب خودتان بریزید.

مرحله ۱۰: ریختن پاناکوتاها داخل حفره‌های قالب مورد نظر

اگر از قالب طرح‌دار استفاده می‌کنید، ابتدا داخل حفره‌های قالب به شکل یک در میان از پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتا نسکافه‌ای بریزید تا همه حفره‌ها را پرکنید، سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا پاناکوتاها خودشان را بگیرند و بافت آن‌ها منسجم شود.

مرحله ۱۱: ریختن پاناکوتا وانیلی روی پاناکوتاهای قبلی و قرار دادن قالب در یخچال

اجازه دهید تا قالب به مدت ۴۰ دقیقه در یخچال بماند و بافت پاناکوتاها کاملا منسجم شود، سپس قالب را از یخچال بیرون بیاورید و یک لایه پاناکوتا وانیلی را داخل قالب بریزید، سپس قالب را دوباره در یخچال قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۴۰ دقیقه دیگر بماند و خودش را بگیرد.

مرحله ۱۲: اضافه کردن پاناکوتا نسکافه‌ای روی پاناکوتا وانیلی بعد قرار دادن ظرف در یخچال

دوباره قالب را از یخچال بیرون بیاورید، یک لایه پاناکوتا نسکافه‌ای را در قالب بریزید، دوباره قالب را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا پاناکوتا در یخچال به مدت ۴۰ دقیقه دیگر بماند، خوب خودش را بگیرد و منسجم شود بعد از این زمان قالب را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۱۳: اضافه کردن پاناکوتا شکلاتی روی پاناکوتا نسکافه‌ای و قرار دادن قالب در یخچال

سپس یک لایه پاناکوتا شکلاتی را روی لایه پاناکوتا نسکافه‌ای در قالب بریزید، قالب را دوباره در یخچال قرار دهید تا به مدت ۴۰ دقیقه دیگر استراحت کند و خودش را بگیرد، بعد از آن همه این مراحل را یک بار دیگر تکرار کنید و هر بار قالب را در یخچال قرار دهید.

مرحله ۱۴: قرار دادن قالب در یخچال و منسجم شدن لایه‌های پاناکوتا

وقتی لایه آخر را داخل قالب ریختید قالب را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا همه لایه‌ها کاملاً خودشان را بگیرند و بافت آنها سفت و منسجم شود، بعد از این مدت قالب را از یخچال بیرون بیاورید، سپس لبه‌های دسر را با انگشت به آرامی به سمت داخل بکشید.

مرحله ۱۵: بیرون آوردن دسر از قالب به شکل کامل و قرار دادن آن در ظرف مناسب

وقتی لبه‌های دور تا دور دسر را از قالب جدا کردید، سپس قالب را برگردانید، دسر را به شکل کامل و سالم از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو قرار دهید، بعد با توجه به سلیقه و به دلخواه خودتان دسر را با مقداری شکلات خرد شده تزئین کنید.

مرحله ۱۶: تزئین کردن و برش دادن پاناکوتا سه رنگ

برای تزئین دسر طبق سلیقه خودتان عمل کنید، می‌توانید از مغز گردو خرد شده یا برش‌های حلقه‌ای موز برای روی دسر استفاده کنید، سپس دسر پاناکوتا سه رنگ را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، بعد چند برش از آن را در ظرف مناسب سرو بچینید. در آخر پاناکوتا سه رنگ را به عنوان یک دسر شیک و جذاب که طرفداران زیادی دارد برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا