طرز تهیه پاچینی مرغ فوق العاده خوشمزه و مجلسی به روش بیرونی


طرز تهیه پاچینی مرغ

پاچینی مرغ یکی از انواع فست فودهای خوشمزه، دلچسب و پرطرفدار است که خیلی راحت درست می‌شود و از آن می‌توانید برای پذیرایی و مهمانی‌ها به عنوان پیش غذا یا یک میان وعده لذیذ استفاده کنید، پاچینی مرغ را می‌توانید با کتف یا بال مرغ درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پاچینی مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
کتف مرغ به مقدار مناسب
زعفران دم‌کرده ۲ تا ۳ قاشق غدا خوری
پودر سیر و پودر پاپریکا ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پودر فلفل سیاه و پودر فلفل قرمز ۲/۱ قاشق چای خوری از هر کدام
نمک ۲/۱ قاشق چای خوری
آب لیموی تازه ۲ قاشق غذا خوری
پیاز خرد شده ۱ عدد
آرد سفید به مقدار لازم
تخم مرغ ۱ تا ۲ عدد
پودر سوخاری به مقدار لازم
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار دلخواه
سیب زمینی سرخ کرده برای دورچین به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم
پودر آویشن برای تزئین ۱ قاشق چای خوری
محتوا پنهان
1 طرز تهیه پاچینی مرغ

طرز تهیه پاچینی مرغ

مرحله ۱: دم کردن زعفران به مقدار مناسب

ابتدا مقداری زعفران را داخل یک ظرف کوچک بریزید، کمی آب جوش به آن اضافه کنید، بگذارید تا زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار استفاده از زعفران بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد ولی هرچه مقدار آن بیشتر باشد، رنگ، عطر و طعم پاچینی بهتر می‌شود.

مرحله ۲: جدا کردن گوشت قسمت بالای کتف مرغ

بعد کتف‌های مرغ را تمیز بشورید و خشک کنید، سپس پوست کتف‌ها را جدا کنید، از قسمت بالای کتف مرغ، با یک چاقوی تیز گوشت مرغ را از استخوان جدا کنید و به سمت پایین بتراشید تا همه گوشت از بدنه استخوان جدا شود و به سمت پایین آن سرازیر شود.

مرحله ۳: فرم دادن به گوشت کتف‌های مرغ و مخلوط کردن زعفران دمکرده با آن‌ها

بعد از آن به گوشت کتف مرغ‌ها با دست فرم دهید و آنها را در قسمت پایین کتف جمع کنید، بعد از این که همه کتف‌های مرغ را به همین شکل آماده کردید، آنها را داخل یک ظرف قرار دهید و زعفران دم کرده غلیظ را روی آنها بریزید و با آنها مخلوط کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن نمک و ادویه‌ها به کتف‌های مرغ و مخلوط کردن آن‌ها با هم

سپس کتف‌های مرغ را کاملاً با زعفران مخلوط کنید تا رنگ، عطر و طعم زعفران به خورد آنها برود، سپس مقداری نمک و ادویه‌ها را که شامل پودر سیر، پودر پاپریکا، فلفل قرمز و فلفل سیاه است به مقدار مناسب با توجه به ذائقه خودتان روی کتف‌های مرغ بریزید و با آنها مخلوط کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن پیاز خرد شده به کتف‌های مرغ

دقت کنید مقدار ادویه‌ها را می‌توانید تغییر دهید و یا از ادویه دلخواه خودتان استفاده کنید، بعد از آن یک پیاز را پوست بگیرید، بشورید، به شکل خلالی برش بزنید و روی کتف‌های مرغ بریزید و با آنها مخلوط کنید تا عطر و طعم پیاز به خورد مرغ‌ها برود و بوی زهم آنها را بگیرد.

مرحله ۶: گرفتن آب لیمو ترش تازه به کتف‌های مرغ و قرار دادن آن‌ها در یخچال

سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، از وسط برش بزنید آب آن را بگیرید، روی کتف‌های مرغ بریزید و با آنها مخلوط کنید تا عطر و طعم آب لیمو به خورد کتف‌های مرغ برود و آنها را مزه‌دار کند، بعد از آن ظرف کتف‌های مرغ را داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ۷: استراحت کردن کتف‌های مرغ به مدت ۲ ساعت در یخچال و مزه‌دار کردن آن‌ها

بعد اجازه دهید کتف‌های مرغ به مدت ۲ ساعت داخل یخچال بمانند و استراحت کنند، تا عطر و طعم همه ادویه‌ها به خورد مرغ‌ها برود و کاملا مزه‌دار شوند، در این فاصله برای آمادا کردن مواد سوخاری مقداری آرد سفید را داخل یک ظرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله ۸: ریختن تخم مرغ در ظرف و هم زدن آن با چنگال

سپس مقداری پودر سوخاری را هم داخل یک ظرف دیگر بریزید و کنار بگذارید، بعد تخم مرغ را بشکنید داخل یک ظرف بریزید با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و بافت آن کاملاً یکدست شود، اگر مقدار کتف‌های مرغ زیاد بود می‌توانید دو تخم مرغ استفاده کنید‌.

مرحله ۹: غلتاندن کتف‌های مرغ در آرد سفید و تخم مرغ زده شده

بعد از این که کتف‌های مرغ مزه‌دار شدند آنها را از یخچال بیرون بیاورید، سپس به ترتیب کتف‌ها را ابتدا داخل آرد سفید بغلطانید، به طوری که آنها کاملا با آرد پوشانده شوند بعد از آن کتف مرغ را داخل ظرف تخم مرغ فرو کنید تا کتف مرغ حسابی به تخم مرغ آغشته شود.

مرحله ۱۰: آغشته کردن کتف‌های مرغ به پودر سوخاری

وقتی همه قسمت‌های کتف مرغ با تخم مرغ آغشته شد، سپس کتف مرغ‌ها را داخل پودر سوخاری فرو کنید، کتف مرغ را کاملا در پودر سوخاری بغلتانید تا همه قسمت‌های آن با پودر سوخاری پوشانده شود، همه کتف‌ها را به همین روش آماده کنید و در پودر سوخاری بغلتانید.

مرحله ۱۱: ریختن روغن در تابه و قرار دادن روی حرارت

بعد کتف‌های مرغ را داخل یک ظرف دیگر قرار دهید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که کتف‌های مرغ تقریبا در آن غوطه ور شوند تا همه قسمت‌های آنها به یک اندازه سرخ شود.

مرحله ۱۲: سرخ کردن کتف‌های مرغ در روغن داغ

وقتی که روغن داغ شد، کتف‌های مرغ را داخل روغن داغ قرار دهید تا همه قسمت‌های آنها خوب سوخاری شود، سپس کتف‌های مرغ را از داخل تابه بیرون بیاورید و در ظرف مناسب قرار دهید، دقت کنید که کتف‌های مرغ خیلی زیاد سرخ نشوند چون بافت آنها خشک می‌شود.

مرحله ۱۳: تزئین کردن کتف‌های مرغ با سس کچاپ

بعد از آن تعدادی کتف مرغ را داخل ظرف مناسب سرو بچینید، روی آن را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری سس گوجه فرنگی یا سس کچاپ بریزید و آن‌ها را تزئین کنید، برای کنار کتف‌های مرغ می‌توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید.

مرحله ۱۴: چیدن انواع دورچین در اطراف ظرف و سرو کردن پاچینی مرغ

سپس سیب زمینی‌های سرخ شده را کنار پاچینی مرغ بریزید، روی آنها مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید، بعد کمی پودر آویشن روی سیب زمینی‌ها بپاشید، سپس پاچینی مرغ را به عنوان یک فینگر فود خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا