طرز تهیه پنکیک سیب زمینی، صبحانه اقتصادی و شیک!


طرز تهیه آبگوشت بزباش خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله

طرز تهیه آبگوشت بزباش آبگوشت بزباش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی است که در میان افراد مختلف بسیار پرطرفدار است و …

طرز تهیه لازانیا مرغ، یک غذای مجلسی و بسیار خوشمزه!

طرز تهیه لازانیا مرغ لازانیای مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، از لازانیای مرغ می‌توانید …

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی, پنکیک سیب زمینی با پنیر پیتزا , طرز تهیه پنکیک سیب زمینی پنیری , پنکیک سیب زمینی با فیلم , پنکیک سیب زمینی و عدس , صبحانه با سیب زمینی آب پز

پنکیک سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که از آن می‌توانید به عنوان یک میان وعده ساده و مقوی هم استفاده کنید، پنکیک سیب زمینی را می‌توانید خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی و با توجه به ذائقه خودتان درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پنکیک سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
سیب زمینی متوسط ۴ عدد
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر سیر به مقدار لازم
مواد لازم برای قسمت میانی مقدار مواد
اسفناج خرد شده ۱ لیوان
قارچ ۱ بسته کوچک
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پاپریکا به مقدار لازم
گوجه فرنگی حلقه شده برای دورچین ۲ عدد
خیار شور حلقه شده برای دورچین ۴ عدد
نعناع و ریحان و شوید تازه برای تزئین به مقدار لازم
سس کچاب یا سس گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

مرحله ۱: پختن سیب زمینی‌ها در آب

ابتدا سیب زمینی‌ها را تمیز بشورید، داخل یک قابلمه بریزید مقداری آب روی آن‌ها بگیرید، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا سیب زمینی‌ها بپزند، تقریبا بعد از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت، با توجه به اندازه آن‌ها سیب زمینی‌ها خوب می‌پزند و بافت آن‌ها نرم می‌شود.

مرحله ۲: برداشتن سیب زمینی‌ها از روی حرارت و پوست گرفتن آن‌ها

بعد از این که سیب زمینی‌ها خوب پختند و بافت آن‌ها نرم شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید، آن را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه سیب زمینی‌ها کم شود، سپس سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، بعد آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۳: پوره و له کردن سیب زمینی‌ها

بعد با گوشتکوب دستی سیب زمینی‌ها را کاملا له و پوره کنید، یا سیب زمینی‌ها را با رنده ریز یا رنده درشت رنده کنید، سپس آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید، برای پوره کردن سیب زمینی‌ها از میکسر یا غذا ساز استفاده نکنید چون حالت چسبندگی پیدا می‌کنند.

مرحله ۴: اضافه کردن نشاسته ذرت و ادویه‌ها به سیب زمینی‌ها

وقتی سیب زمینی‌ها کاملاً پوره شدند مقداری نشاسته ذرت به آن‌ها اضافه کنید با دست ورز دهید تا کاملاً با هم مخلوط و یک دست شوند، بعد ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و پودر سیر است با توجه به ذائقه خودتان به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله ۵: شستن و خرد کردن قارچ‌ها

وقتی که عطر ادویه‌ها در سیب زمینی‌ها پخش شد و بافت آن‌ها کاملاً صاف و یکدست شد، ظرف سیب زمینی‌ها را کنار بگذارید، بعد برای درست کردن مواد میانی داخل سیب زمینی‌ها، ابتدا قارچ‌ها را تمیز بشورید، خرابی‌های آن‌ها را جدا کنید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله ۶: خرد کردن اسفناج‌ها و تفت دادن قارچ‌ها

سپس مقداری اسفناج را تمیز بشورید، در سبد بگذارید تا آب اضافی آن برود بعد اسفناج‌ها را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و داخل ظرفی بریزید، سپس قارچ‌های خرد شده را داخل یک تابه بریزید، روی حرارت بالا قرار دهید تا قارچ‌ها تفت داده شوند.

مرحله ۷: اصافه کردن آبلیمو به قارچ‌ها و تفت دادن اسفناج‌ها

موقع تفت دادن قارچ‌ها باید حرارت زیاد باشد تا قارچ‌ها آب نیندازند سپس مقداری آبلیمو ترش تازه روی قارچ‌ها بریزید، هم بزنید تا رنگ قارچ‌ها در هنگام تفت دادن، تیره نشود بعد اسفناج‌ها را روی قارچ‌ها بریزید و همراه با قارچ‌ها تفت دهید تا آب آن‌ها جمع شود.

مرحله ۸: اضافه کردن ادویه‌ها به قارچ‌ها و اسفناج‌ها

سپس ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا است با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان روی قارچ‌ها و اسفناج‌ها بریزید، همراه با هم تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود، طوری که کاملاً به خورد قارچ‌ها و اسفناج‌ها برود تا عطر و طعم آن‌ها خوب با هم مخلوط شود.

مرحله ۹: برداشتن از روی حرارت و جدا کردن مقداری از مخلوط سیب زمینی

لازم نیست خیلی زیاد تفت دهید، فقط به اندازه‌ای که آب آن‌ها جمع شود و بافت آن‌ها نرم شده و کاملاً با هم مخلوط شوند کافی است، سپس تابه را از روی حرارت بردارید، آن را کنار بگذارید بعد از آن مقداری از مخلوط سیب زمینی‌ها به اندازه یک سیب را بردارید.

مرحله ۱۰: فرم دادن به سیب زمینی‌ها و ریختن مواد میانی و پنیر پیتزا داخل آن

سیب زمینی را با دست فرم دهید و کف دست پهن کنید سپس وسط آن را کمی گود کنید بعد مقداری از مواد میانی را داخل آن بریزید سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری پنیر پیتزا هم روی مواد میانی بریزید، مقدار پنیر پیتزا بستگی به سلیقه و ذائقه خودتان دارد.

مرحله ۱۱: جمع کردن و فرم دادن به سیب زمینی‌ها

هر چقدر مقدار پنیر پیتزا بیشتر باشد در نهایت پنکیک سیب زمینی کش‌دارتر و طعم آن بهتر می‌شود، اطراف سیب زمینی را جمع کنید تا مواد از داخل آن بیرون نریزد و به شکل یک دایره پهن و تخت به آن فرم دهید، اندازه پنکیک به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرحله ۱۲: سرخ کردن پنکیک سیب زمینی

همه سیب زمینی‌ها را به همین شکل آماده کنید، داخل آن‌ها از مواد میانی قرار دهید، به آن‌ها فرم دهید، سپس داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد پنکیک‌های سیب زمینی را در روغن داغ سرخ کنید.

مرحله ۱۳: قرار دادن پنکیک‌ها روی توری

وقتی یک طرف پنکیک سیب زمینی سرخ و طلایی رنگ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ و طلایی شود همه پنکیک‌ها را به همین ترتیب سرخ کنید، بعد آن‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید، روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله ۱۴: چیدن گوجه و خیارشور در ظرف و تزئین پنکیک‌ سیب زمینی

سپس گوجه‌ها را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید، مقداری خیارشور را هم به شکل حلقه‌ای خرد کنید، بعد آن‌ها را در یک ظرف قرار دهید، بعد پنکیک‌های سیب زمینی را داخل ظرف مناسب بچینید، با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه آن‌ها را تزئین کنید.

مرحله ۱۵: سرو پنکیک سیب زمینی با سس کچاب یا گوجه

به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید روی پنکیک‌های سیب زمینی مقداری سس کچاپ یا گوجه فرنگی بریزید سپس پنکیک سیب زمینی را به عنوان یک غذای ساده و خوش طعم یا یک میان وعده مناسب همراه با نان تازه، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا