طرز تهیه پودینگ ژله ای خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه پاناکوتای انار به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه پاناکوتای انار پاناکوتای انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا در شب یلدا درست می …

طرز تهیه بستنی کاکائویی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه بستنی کاکائویی بستنی کاکائویی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای …

طرز تهیه چیز کیک گلابی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک گلابی چیز کیک گلابی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته …

طرز تهیه پودینگ ژله ای طرز ریختن ژله روی پودینگ طرز تهیه پودینگ وانیلی با ژله طرز تهیه پودینگ ساده با نشاسته ذرت طرز تهیه پودینگ شکلاتی با ژله طرز تهیه پودینگ آماده با ژله کیک پودینگ ژله ای

پودینگ ژله‌ای یکی از دسرهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و لطیف و سبک دارد و تقریبا شبیه فرنی است، این دسر خوش طعم خیلی راحت و سریع درست می‌شود و می‌توانید این دسر را با طعم‌های مختلف و متنوع ژله‌ها آماده و تهیه کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پودینگ ژله ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ ژله ای
آرد گندم ۴ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری
شیر ۵ لیوان فرانسوی
شکر ۹ تا ۱۰ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۲ قاشق غذا خوری
وانیل به مقدار لازم
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
پودر ژله ۱ بسته

طرز تهیه پودینگ ژله ای

آغاز تهیه پودینگ: مخلوط کردن مواد اولیه

برای طرز تهیه پودینگ ژله ای به روش مجلسی ابتدا مقداری آرد را در یک ظرف بریزید و بعد نشاسته را به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید، سپس شکر را روی ترکیب بریزید و هم بزنید و بعد مقداری شیر به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

گرم کردن مخلوط: افزودن شیر و وانیل

بعد از این که مخلوط صاف و یکدست شد، بقیه شیر را هم روی مواد بریزید و هم بزنید و سپس ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا قوام بیاید و غلیظ شود، سپس وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر آن پخش شود.

آماده‌سازی خامه: ترکیب خامه با پودینگ

سپس خامه را در یک ظرف بریزید و مقداری از پودینگ را به آن اضافه کنید و هم بزنید و با هم کاملا مخلوط کنید تا هم دما شوند و بافت خامه یکدست شود بعد به پودینگ اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

افزودن گلاب و تهیه ظروف سرو پودینگ

بعد با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان مقداری گلاب در مخلوط بریزید و هم بزنید تا عطر گلاب در مواد پخش شود، وقتی که مخلوط به غلظت مناسب رسید، آن را از روی حرارت بردارید و سپس مقداری از آن را داخل ظرف‌های مناسب سرو بریزید.

آماده‌سازی ژله: ترکیب پودر ژله با آب جوش

سپس اجازه دهید تا پودینگ‌ها در دمای محیط خنک شوند و در این فاصله ژله را آماده کنید، پودر ژله مورد نظر خودتان در یک ظرف بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا پودر ژله در آب حل و شفاف و یکدست شود.

تزئین پودینگ: افزودن ژله روی پودینگ و گذاشتن در یخچال

بعد یک لیوان آب سرد روی مایع ژله بریزید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا مخلوط ژله کمی سرد شود، بعد از این که پودینگ‌ها سرد شدند و کمی خودشان را گرفتند، ژله‌ها را روی آن‌ها بریزید و بعد ظرف‌ها را داخل یخچال قرار دهید.

فینیش پودینگ: تزئین با مغزهای خرد شده و سرو کردن

بعد از ۲ تا ۳ ساعت که ژله‌ها کاملا خودشان را گرفتند و سفت شدند، ظرف‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید و با سلیقه و دلخواه خودتان با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز فندق و مغز گردو خرد شده و خلال بادام روی آن‌ها را تزئین کنید. در آخر پودینگ ژله‌ای را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دسرها سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا