طرز تهیه پیاز چغرتمه، یک غذای اصیل و لذیذ گیلانی!


طرز تهیه پیده مرغ، غذای بسیار شیک به روش ترکیه‌ای!

طرز تهیه پیده مرغ پیده مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ترکیه‌ای است که گاهی با نام پیتزا ترکی در بین …

طرز تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه سمبوسه مرغ برای طرز تهیه سمبوسه مرغ خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را همراه با پیاز آب‌پز می‌کنیم. سپس سیب زمینی را …

طرز تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه شوید پلو با مرغ شوید پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای مجلسی ایرانی است که معمولا برای مجالس تهیه می …

طرز تهیه پیاز چغرتمه

پیاز چغرتمه یکی از انواع غذاهای خوشمزه، لذیذ و اصیل گیلانی است که خیلی راحت با کمترین مواد در دسترس درست می‌شود، پیاز چغرتمه را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه کنید و از آن برای پذیرایی به عنوان یک غذای محلی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیاز چغرتمه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
پیاز درشت خلال شده ۳ عدد
مرغ به اندازه کافی
تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد
نمک و زرد چوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
دارچین ۲/۱ قاشق چای خوری
مغز گردو خرد شده برای تزئین به مقدار لازم
ریحان، شوید و نعناع تازه برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه پیاز چغرتمه

مرحله ۱: اضافه کردن ادویه به مرغ ها و پختن آنها

ابتدا تکه‌های مرغ را داخل یک قابلمه قرار دهید، مقداری آب روی آن‌ها بریزید، سپس مقداری زردچوبه و نمک هم به مرغ‌ها اضافه کنید، در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا مرغ‌ها تقریبا بعد از ۱ تا ۲ ساعت بپزند و آماده شوند.

مرحله ۲: سرخ کردن مرغ‌های پخته شده

بعد از این که مرغ‌ها خوب پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد تکه‌های مرغ‌ها را داخل تابه با روغن داغ خوب سرخ کنید، تا کاملا طلایی رنگ شوند.

مرحله ۳: خرد کردن پیاز

سپس مرغ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم سرخ شود، بعد از آن مرغ‌های سرخ شده را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس پیاز را پوست بگیرید، بشورید و به شکل خلالی خرد کنید، بعد در همان تابه مقداری روغن بریزید.

مرحله ۴: تفت دادن پیاز و اضافه کردن زردچوبه

تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازهای خلالی را در تابه بریزید و همراه با روغن تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند، بعد مقداری زردچوبه به پیازها اضافه کنید، تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و پیازها طلایی شوند.

مرحله ۵: اصافه کردن ادویه‌ها و تخم مرغ

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری نمک، پودر دارچین و فلفل سیاه به پیازها اضافه کنید، خوب تفت دهید تا عطر دارچین پخش شود، بعد تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف دیگر بشکنید، سپس آن‌ها را به طور همزمان به پیازها اضافه کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن مرغ و آب مرغ

بعد تخم مرغ‌ها را مخلوط کنید و در تابه را ببندید تا کمی بپزند، وقتی هنوز تخم مرغ‌ها حالت لختگی دارند و خیلی سفت نشده‌اند مرغ‌های سرخ شده را به مواد اضافه کنید، مقداری از آب مرغ را که از پختن مرغ‌ باقی مانده است را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله ۷: پختن مرغ‌ها همراه با بقیه مواد

سپس در تابه را ببندید، اجازه دهید تا مرغ‌ها همراه با مخلوط مواد کمی بپزند و جا بیفتند، در این مرحله عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط می‌شود، بعد از این که پیاز چغرتمه آماده شد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا حرارت ان کم شود.

مرحله ۸: تزئین پیاز چغرتمه و سرو آن

سپس پیاز چغرتمه را داخل یک ظرف مناسب بریزید، روی آن را با مقداری گردوی خرد شده، چند برگ نعناع، ریحان و شوید تازه تزئین کنید بعد این غذای خوش طعم را همراه با برنج زعفرانی، سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا