طرز تهیه پیتزا اسفناج، یک غذای خوشمزه و بسیار لذیذ!


طرز تهیه پیتزا اسفناج, دستور پخت پیتزا اسفناج

پیتزا اسفناج یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت با مواد محدود و در دسترسی درست می‌شود این پیتزای خوش طعم برای پذیرایی بسیار مناسب است و می‌توانید آن را به روش‌های مختلف با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیتزا اسفناج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
تکه‌های مرغ ( ران یا سینه) ۲ تکه
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
پیاز برای پختن مرغ ۱ عدد
پیاز برش داده و تفت داده شده ۱ عدد
روغن برای تفت دادن به مقدار لازم
اسفناج به مقدار دلخواه
نمک به مقدار لازم
پودر سیر و فلفل سیاه به مقدار لازم
قارچ ۱۰ عدد
پنیر پیتزا به مقدار لازم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزئین به مقدار دلخواه
پودر آویشن برای تزئین به مقدار دلخواه
خمیر پیتزا به مقدار لازم
محتوا پنهان
1 طرز تهیه پیتزا اسفناج

طرز تهیه پیتزا اسفناج

مرحله ۱: ریختن تکه‌های مرغ و ادویه‌ها و آب در قابلمه

ابتدا مرغ را تمیز بشورید به دلخواه خودتان می‌توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید بعد در یک قابلمه قرار دهید مقداری آب به آن اضافه کنید کمی نمک، زردچوبه فلفل سیاه هم داخل قابلمه روی مرغ بریزید، مقدار و نوع ادویه‌ها بستگی به ذائقه خودتان دارد.

مرحله ۲: اضافه کردن پیاز به مرغ و پختن مرغ

سپس یک پیاز را پوست بگیرید، از وسط نصف کنید، به مواد داخل قابلمه اضافه کنید بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید، اجازه دهید تا مرغ به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم خوب بپزد، بافت مرغ باید کاملا نرم و گوشت آن مغزپخت شود.

مرحله ۳: خرد کردن پیاز و تفت دادن آن‌ها در روغن داغ

بعد پیاز را پوست بگیرید، بشورید، به شکل خلالی و باریک برش بزنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد از این که روغن داغ شد پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند.

مرحله ۴: تمیز کردن و شستن اسفناج‌ها

بعد از این که پیازها خوب سرخ شدند تابه را از روی حرارت بردارید، سپس پیاز داغ‌ها را داخل ظرف دیگری بریزید و کنار بگذارید بعد اسفناج‌ها را پاک کنید، تمیز بشورید، اسفناج‌ها را در سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و کاملاً خشک شوند.

مرحله ۵: خرد کردن و تفت دادن اسفناج‌ها

سپس اسفناج‌ها را با یک چاقوی تیز در اندازه‌های تقریباً درشت خرد کنید، بعد یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود لازم نیست که روغن در تابه بریزید، سپس اسفناج‌های خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا آب اضافی آن‌ها کشیده شود.

مرحله ۶: اضافه کردن پیاز داغ و ادویه‌ها به اسفناج‌ها

سپس پیاز داغ‌ها را که آماده کرده بودید به اسفناج‌ها اضافه کنید، خوب با هم مخلوط کنید، بعد هم مقداری نمک، پودر سیر و فلفل سیاه را با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان به اسفناج‌ها و پیاز داغ‌ها اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها در مواد پخش شود.

مرحله ۷: ریش ریش کردن مرغ‌ها و برش دادن قارچ‌ها

بعد از این که مرغ‌ها خوب پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود سپس گوشت مرغ را ریش ریش کنید و کنار بگذارید، بعد قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و زدگی‌های آن‌ها را گرفته‌اید به شکل حلقه‌ای برش دهید.

مرحله ۸: تفت دادن قارچ‌ها

بعد قارچ‌ها را داخل تابه بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید لازم نیست به تابه روغن اضافه کنید، اجازه دهید تا قارچ‌ها تفت داده شوند و آب اضافی آن‌ها کشیده شود، دقت کنید در طول تفت دادن قارچ‌ها مدام آن‌ها را هم بزنید، بعد تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ۹: اضافه کردن مرغ ریش ریش شده و قارچ تفت داده شده به اسفناج‌ها

سپس قارچ‌ها را داخل یک ظرف بریزید گوشت ریش ریش شده مرغ‌ها را هم به اسفناج‌ها اضافه کنید، سپس قارچ‌های تفت داده شده را هم روی مواد بریزید و همه را با هم ترکیب کنید، تا عطر و طعم آن‌ها با هم مخلوط شود، طوری که همه مواد مزه‌دار بشوند.

مرحله ۱۰: پهن کردن خمیر پیتزا در سینی و قرار دادن سینی در فر

بعد خمیر پیتزا را که از قبل درست کرده‌اید یا به شکل آماده تهیه کرده‌اید روی سینی فر یا قالب پیتزا با ضخامت مناسب پهن کنید، می‌توانید خمیر پیتزا را داخل سینی فر که کمی چرب شده است پهن کنید، سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۱: تنظیم دمای فر و پختن خمیر در آن

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا خمیر به مدت ۷ تا ۸ دقیقه بپزد و به حالت نیم پز درآید، می‌توانید به شکل نپخته از خمیر استفاده کنید، وقتی خمیر پخت از فر درآورید، آن را روی سطح صاف پهن کنید، مقداری سس کچاپ روی خمیر بریزید و پخش کنید.

مرحله ۱۲: اضافه کردن سس و پنیر پیتزا روی خمیر

می‌توانید از ترکیب سس کچاب و سس تند برای روی خمیر استفاده کنید، سس‌ها را با هم مخلوط کنید، روی خمیر بریزید و پخش کنید تا کاملاً سطح خمیر با سس پوشانده شود سپس مقداری پنیر پیتزا به خمیر اضافه کنید تا همه قسمت‌های خمیر پر شود.

مرحله ۱۳: اضافه کردن مخلوط مواد روی خمیر

مقدار استفاده از پنیر پیتزا بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، هرچه مقدار آن بیشتر باشد در نهایت پیتزا کشدارتر و خوش طعم‌تر می‌شود بعد از آن مقداری از مخلوط مرغ و اسفناج و قارچ را روی خمیر بریزید و پخش کنید تا در همه قسمت‌های خمیر قرار بگیرند.

مرحله ۱۴: ریختن پنیر پیتزا روی مخلوط مواد و قرار دادن سسینی در فر

بعد دوباره روی مواد پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید برای مرحله دوم پنیر پیتزا سعی کنید که مقدار پنیر بیشتر باشد تا پیتزا کاملا کشدار شود، طوری که همه مواد به هم بچسبند، سپس سینی فر یا قالب را در طبقه وسط فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۵: تنظیم دمای فر و پختن پیتزا در آن

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، اجازه دهید تا پیتزا به مدت تقریباً ۲۰ دقیقه در فر بپزد و آماده شود دقت کنید دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند همینطور نحوه استفاده از خمیر که به شکل نیم پز یا نپخته استفاده کنید روی زمان پخت پیتزا تاثیر دارد.

مرحله ۱۶: بیرون آوردن سینی یا قالب پیتزا از فر

بعد از این که پنیرهای سطح پیتزا کاملا ذوب و طلایی رنگ شدند، سینی یا قالب را از فر بیرون بیاورید، آن را در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه پیتزا کم شود، سپس پیتزا را از داخل سینی یا قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۷: برش دادن و تزئین کردن پیتزا

سپس پیتزا را در شکل و اندازه‌های دلخواه برش بزنید بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی پیتزا مقداری سس گوجه فرنگی یا کچاپ بریزید، کمی هم پودر آویشن بپاشید و آن را تزئین کنید، استفاده از پودر آویشن بستگی به سلیقه و دلخواه خودتان دارد در آخر پیتزا اسفناج را به عنوان یکی از انواع غذاهای خوش طعم و پرطرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا