طرز تهیه پیراشکی سیر و جعفری، یک پیش غذای جدید!


طرز تهیه دونر کباب بوقلمون خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون دونر بوقلمون یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست …

طرز تهیه سالاد پیازچه خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه سالاد پیازچه سالاد پیازچه یکی از انواع سالادهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه یتیمچه بادمجان خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه یتیمچه بادمجان یتیمچه بادمجان یکی از انواع غذاهای قدیمی و بسیار ساده ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور با مواد …

طرز تهیه پیراشکی سیر و جعفری , دستور پخت پیراشکی سیر و جعفری

یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک، تو خالی و لطیف دارد این پیراشکی خیلی راحت و سریع آماده می‌شود از پیراشکی سیر و جعفری می‌توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیراشکی سیر و جعفری در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
تخم مرغ ۲ عدد
ماست نصف لیوان
حبه سیر یا حریره سیر ۵ حبه
نمک نصف قاشق چای خوری
آرد قنادی ۳۰۰ گرم معادل ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
جعفری خرد شده ۳ قاشق غذا خوری
روغن ۲ قاشق غدا خوری

طرز تهیه پیراشکی سیر و جعفری

مرحله ۱: آماده‌سازی تخم‌مرغ و ماست

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها یکدست شود سپس مقداری ماست را که به دمای محیط رسیده است به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله ۲: اضافه کردن نمک و سیر

برای میکس کردن تخم مرغ‌ها و ماست می‌توانید از گوشتکوب برقی یا همزن برقی استفاده کنید سپس کمی نمک به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید بعد از آن چند حبه سیر را پوست بگیرید، بشورید سپس سیرها را کاملاً له کنید یا با رنده ریز رنده کنید.

مرحله ۳: ترکیب سیر و جعفری به مخلوط

بعد از آن سیرها را به مخلوط مواد اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم میکس کنید تا بافت یکدست و صافی تشکیل شود سپس مقداری جعفری را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند کاملاً ریز خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله ۴: الک کردن آرد و ترکیب با بکینگ پودر

سپس مخلوط را هم بزنید تا جعفری در همه قسمت‌های آن پخش شود بعد آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود در ادامه کمی بکینگ پودر اضافه کنید و کاملاً با هم ترکیب کنید سپس دوباره ترکیب آرد و بکینگ پودر را الک کنید.

مرحله ۵: ادغام آرد با مخلوط اصلی

بعد از آن ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا خمیر جمع شود دقت کنید که آرد زیادی به خورد مواد ندهید چون در این صورت مایه پیراشکی‌ها سفت می‌شود و لطافت خود را از دست می‌دهند.

مرحله ۶: ورز دادن خمیر با روغن

وقتی که خمیر پیراشکی جمع شد مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید و با دست کمی ورز دهید تا بافت آن نرم و لطیف شود سپس روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید مجدداً کمی آرد هم روی سطح خمیر بپاشید.

مرحله ۷: برش دایره‌ای شکل خمیر

بعد از آن با وردنه خمیر را به قطر نیم سانتی‌متر باز کنید سپس با یک قالب به شکل و اندازه دلخواه و یا حتی لیوان خمیر را برش دایره‌ای شکل بزنید اندازه برش‌های خمیر به سلیقه خودتان بستگی دارد همه خمیر را به همین شکل برش بزنید و آماده کنید.

مرحله ۸: سرخ کردن پیراشکی در روغن داغ

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد برش‌های خمیر پیراشکی را در روغن داغ سرخ کنید وقتی که پیراشکی‌ها پف کردند و یک سمت آن‌ها طلایی شد، برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله ۹: سرو کردن پیراشکی با سس مناسب

بعد از آن پیراشکی‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس تعدادی پیراشکی سیر و جعفری را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی همراه با سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای پذیرایی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا