طرز تهیه چیز کیک انجیر، یک دسر خاص و بسیار خوشمزه!


طرز تهیه غاز، به روش مجلسی و خوشمزه برای مهمانی!

طرز تهیه غاز غاز یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف درست می‌شود برای درست کردن غاز شکم …

طرز تهیه کمپوت سیب خوشمزه و خونگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کمپوت سیب کمپوت سیب یکی از انواع دسرهای بسیار قدیمی و خوشمزه ایرانی است که در گذشته با روش متفاوت تری …

طرز تهیه چیز کیک انجیر, دستور پخت چیز کیک انجیر یخچالی در فر

چیز کیک انجیر یکی از انواع چیز کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که از سه لایه مختلف با طعم‌های متنوع و دلچسب تشکیل شده است، این چیز کیک خوشمزه برای پذیرایی بسیار مناسب است و از آن می‌توانید به عنوان یک میان وعده خوش طعم هم استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه چیز کیک انجیر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای لایه بیسکوئیتی مقدار مواد
بیسکویت پتی پور ساده یا شکلاتی ۲ بسته
کره ۱۰۰ گرم
مواد لازم برای لایه پنیری مقدار مواد
پنیر خامه‌ ای ویلی ۴۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پودر قند ۴ تا ۵ قاشق غذا خوری
انجیر خرد شده ۱ مشت پر
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذا خوری
آب به مقدار لازم
مواد لازم برای لایه ژله‌ای مقدار مواد
پودر ژله آلوورا ۱ بسته
آب جوش به مقدار لازم
انجیر برای تزئین به مقدار لازم
پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل و خلال بادام برای تزئین به مقدار لازم
مغز گردو خرد شده یا مغز فندق خرد شده برای تزئین به مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئین به مقدار لازم
موز حلقه شده برای تزئین ۱ عدد

طرز تهیه چیز کیک انجیر

مرحله ۱: پودر کردن بیسکویت پتی پور

ابتدا بیسکویت‌های پتی پور را داخل میکسر یا غذاساز بریزید، کاملاً میکس و پودر کنید تا بافت آن‌ها یک دست شود با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان می‌توانید از بیسکویت‌ ساده یا شکلاتی استفاده کنید، بعد بیسکویت‌های پودر شده را داخل ظرف دیگری بریزید.

مرحله ۲: مخلوط کردن کره ذوب شده با بیسکویت‌های پودر شده

بعد مقداری کره را داخل یک ظرف کوچک بریزید، روی حرارت غیر مستقیم نگهدارید تا کره ذوب شود، وقتی که کره کاملاً آب شد آن را روی بیسکویت‌ها بریزید، با قاشق به آرامی هم بزنید تا کره به خورد بیسکویت‌ها برود و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۳: ریختن مخلوط بیسکویت و کره در قالب و فشرده کردن آن

سپس کف قالب کمربندی یک کاغذ روغنی قرار دهید بعد از آن قالب را ببندید و بیسکویت‌ها را کف قالب بریزید، به وسیله گوشتکوب یا هر وسیله دیگری بیسکویت‌ها را در کف قالب پخش و فشرده کنید، دقت کنید که ضخامت بیسکویت‌ها در همه قسمت‌ها یکسان باشد.

مرحله ۴: استراحت لایه بیسکویتی در یخچال و خرد کردن انجیرها

بعد از آن قالب بیسکویت‌های کره‌ای را داخل فریزر قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت تا یک ساعت استراحت کند و خودش را بگیرد، طوری که بافت آن منسجم شود، در این فاصله انجیرها را با یک چاقوی تیز خرد کنید تا در میکسر راحت‌تر پودر شوند.

مرحله ۵: پودر کردن انجیرها در میکسر

سپس انجیرهای خرد شده را داخل میکسر بریزید، پودر کنید، انجیرها در در ابتدا سخت پودر می‌شوند اما بعد از چند دقیقه میکس کردن ، انجیرها کاملاً ریز و خرد می‌شوند، سپس انجیرهای خرد شده را از میکسر بیرون بیاورید، در ظرفی بریزید و کنار بگذارید.

مرحله ۶: مخلوط کردن پودر ژلاتین با آب

پودر ژلاتین را داخل یک ظرف کوچک بریزید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یک دستی تشکیل شود، ژلاتین باید کاملاً در آب حل شود سپس ظرف را کنار بگذارید تا مخلوط شفاف و یکدست شود.

مرحله ۷: مخلوط کردن پنیر خامه‌ای با خامه صبحانه

داخل یک ظرف بزرگ پنیر خامه‌ای که بهتر است از پنیر ویلی استفاده کنید را بریزید بعد مقداری خامه صبحانه به آن اضافه کنید، با چنگال خوب هم‌ بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند، طوری که عطر و طعم خامه و پنیر به خورد هم برود.

مرحله ۸: اضافه کردن پودر قند به مخلوط پنیر و خامه

بعد از آن پودر قند را به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند، پودر قند باید در مخلوط خامه و پنیر حل شود، دقت کنید حتماً از پودر قند استفاده کنید و به جای آن از شکر استفاده نکنید چون بافت چیز کیک با پودر قند بهتر و با کیفیت‌تر می‌شود.

مرحله ۹: اضافه کردن ژلاتین و انجیرهای پودر شده به مواد

سپس مخلوط ژلاتین را روی مخلوط پنیر، خامه و پودر قند بریزید، با قاشق خوب هم بزنید تا ژلاتین با مواد ترکیب شود، طوری که بافت آن یکدست شود بعد از آن انجیرهای پودر شده را داخل مواد بریزید، هم بزنید تا مخلوط تشکیل شده کاملا یک دست شود.

مرحله ۱۰: ریختن مخلوط پنیری روی لایه بیسکویتی

بعد از آن قالب بیسکویت‌ها را از داخل یخچال بیرون بیاورید سپس مایه مخلوط خامه و پنیر را روی بیسکویت‌ها بریزید، با لیسک سطح آن را صاف کنید، غلظت مخلوط این لایه به خاطر انجیرهای داخل آن تقریباً سفت است و زود منسجم می‌شود.

مرحله ۱۱: استراحت لایه دوم در یخچال و ریختن پودر ژله آلوورا در ظرف

سپس قالب را دوباره در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا لایه دوم به مدت ۵ ساعت در یخچال بماند، خوب خودش را بگیرد تا بافت آن کاملاً سفت و منسجم شود، در این فاصله مقداری پودر ژله بی ‌رنگ مثل ژله آلوورا را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۱۲: اضافه کردن آب جوش به پودر ژله و مخلوط کردن آن‌ها با هم

سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، پودر ژله باید در آب حل شود برای این که بافت مخلوط کاملاً شفاف و یکدست شود ظرف مخلوط را روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید، هم بزنید تا ذرات ژله کاملاً در آب حل شوند.

مرحله ۱۳: ریختن مخلوط ژله‌ای روی لایه پنیری و قرار دادن در یخچال

بعد ظرف ژله را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود سپس قالب چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید، مخلوط ژله‌ای را روی آن بریزید دوباره در یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا به مدت دو ساعت استراحت کند و لایه سوم خودش را بگیرد.

مرحله ۱۴: تزئین کردن چیز کیک انجیر

وقتی که لایه سوم کاملاً خودش را گرفت، طوری که بافت آن سفت و منسجم شد قالب را از یخچال بیرون بیاورید، روی آن را با مقداری انجیر که از وسط نصف کرده‌اید تزئین کنید، بهتر است چیز کیک انجیر را طبق سلیقه و به دلخواه خودتان تزئین کنید.

مرحله ۱۵: برش زدن چیز کیک انجیر

برای تزئین روی چیز کیک انجیر می‌توانید از پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی و چند برش موز حلقه شده استفاده کنید، بعد از آن چیز کیک انجیر را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. بعد یک برش از چیز کیک انجیر را داخل یک ظرف مناسب سرو قرار دهید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم همراه با چای داغ سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا