طرز تهیه چیز کیک کاراملی خوشمزه به صورت مرحله به مرحله


طرز تهیه چیز کیک شکلاتی به روش مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی چیز کیک شکلاتی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه چیز کیک گلابی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه چیز کیک گلابی چیز کیک گلابی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته …

طرز تهیه پودینگ موز و گردو خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه پودینگ موز و گردو پودینگ موز و گردو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در …

طرز تهیه چیز کیک کاراملی یخچالی فیلم طرز تهیه چیز کیک کاراملی طرز تهیه چیز کیک حرفه ای طرز تهیه چیز کیک کارامل بدون فر چیز کیک با کرم کارامل چیز کیک کاراملی شف طیبه

چیزکیک کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و بین‌المللی است که برای پذیرایی بسیار شیک و مجلسی است و حتی می‌توان از آن به عنوان میان وعده سالم و بی‌نظیر، نام برد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک کاراملی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکویت پتی‌پور ۳ بسته
کره مارگارین ۲۰۰ گرم
پودر دسر کرم کارامل یک بسته
شیر یک لیوان
پودر ژلاتین ۳ قاشق چایخوری
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
شیر عسلی ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۴/۱ قاشق چایخوری
آب ۶ قاشق غذاخوری
انبه، خلال پسته، پودر گل سرخ به مقدار لازم

طرز تهیه چیز کیک کاراملی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک کاراملی خوشمزه در ابتدا، بیسکویت‌ها را در یک ظرف مناسب بریزید و با هر وسیله‌ای که راحت هستید، خوب خرد کنید، بهتر است از میکسر استفاده کنید تا خوب ریز و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا کره را در یک ظرف مناسب ریخته و روی بخار کتری ذوب کنید و سپس به بیسکوئیت‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت یکدست و نرمی پیدا کند.

مرحله سوم

کف یک قالب کمربندی کاغذ روغنی یا پلاستیک فریزر بیاندازید و مواد را داخل قالب بریزید، سپس به وسیله ته قاشق یا گوشتکوب روی سطح بیسکوئیت‌ها را فشار دهید.

مرحله چهارم

وقتی که سطح بیسکوئیت‌ها کاملا فشرده، صاف و یکدست شدند، حالا قالب را به مدت یک ربع در داخل فریزر قرار دهید تا ترکیب کره و بیسکوئیت‌ها سفت و منسجم شود.

مرحله پنجم

در یک ظرف مناسب پودر دسر کارامل را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس یک لیوان شیر به آن اضافه کنید و با یک قاشق خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

وقتی مایع کاملا یکدست شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و مخلوط را در یک لیوان بریزید و اجازه دهید تا حرارت آن پائین بیاید و به دمای محیط برسد.

مرحله هفتم

حالا پودر ژلاتین را در ظرف دیگری با آب سرد مخلوط کرده و روی بخار کتری بن‌ماری کنید تا کاملا در آب حل شده و مایع، صاف و یکدست شود.

مرحله هشتم

در یک ظرف، خامه صبحانه و پنیر ماسکارپونه را با هم ترکیب کنید و با همزن برقی هم بزنید، بعد پودر قند را به مواد اضافه کنید و دوباره با هم مخلوط کنید.

نکته: موقع درست کردن مواد پنیری، چند بار دور ظرف را با لیسک دورگیری کنید.

مرحله نهم

در این مرحله به دلخواه خودتان اگر خواستید شیر عسلی را اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و بافت کاملا یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله دهم

حالا مایع دسر کارامل را طی دو مرحله به ترکیب مواد اضافه کنید و با همزن برقی بزنید، بعد پودر ژلاتین بن‌ماری شده را هم اضافه کنید و تا زمانی که ترکیب یکدست شود، خوب هم بزنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد کرم پنیری را روی کراست بیسکوئیت بریزید و به مدت ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کاملا خودش را بگیرد و آماده شود.

مرحله دوازدهم

حالا قالب چیزکیک کاراملی را از یخچال بیرون بیاورید و به وسیله یک چاقو کیک را از قالب جدا کنید، سپس قالب کمربندی را باز کنید و کیک را از قالب خارج کنید.

مرحله سیزدهم

چیزکیک کاراملی را در اندازه‌های دلخواه تقسیم کنید و به وسیله چاقو یا ساتور و با زدن ضربه، چند قسمت کنید، چاقو را هرگز روی کیک نکشید چون بافت چیز‌‌کیک کارامل از هم جدا می‌شود.

مرحله چهاردهم

در آخر برش‌های چیزکیک کارامل را در ظرف مناسب قرار دهید و با تکه‌های انبه، پودر پسته و برگ گل سرخ تزئین و سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا