طرز تهیه ژله دو رنگ به همراه نکات طلایی و ترفندهای مخفی آن


ژله یکی از آسان‌ترین دسرهایی است که هم برای مهمانی‌های خودمان و هم برای مراسم بزرگ و مهم سرو می‌شود. تنوع بالایی از این مدل دسر وجود دارد که می‌توانید آنها را به راحتی در منزل به کار ببرید. همچنین نحوه سرو آنها نیز متفاوت است. به عنوان مثال ژله تک رنگ، دو رنگ، ژله بستنی، ژله رولی و … را می‌توانیم در میان انواع ژله‌ها نام ببریم.

در این مطلب می‌خواهیم به سراغ طرز تهیه انواع ژله دو رنگ برویم و ترفندهای مختلف برای درست کردن آن را به شما آموزش دهیم.

ژله دو رنگ
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا 1 ساعت
میزان سختی سختی کم
میزان کالری در هر ۱۰۰ گرم بین ۶۷ تا ۷۲ کالری

ژله دو رنگ

ژله دو رنگ با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. معمولا رنگ و طعم این دستور پخت‌ها با هم متفاوت بوده و هر کدام با سلیقه‌ خاصی هماهنگ است. به عنوان مثال برخی از ترکیب بستنی یا شیر به ژله استفاده می‌کنند و طعمش را خامه‌تر می‌کنند. یا حتی در لایه‌های میانی آن از ترکیباتی مانند فرنی، بیسکوییت و … استفاده می‌کنند. در هر صورت موارد زیر شامل کلیه اطلاعات لازم برای درست کردن ژله دو رنگ با دو روش متفاوت است.

مواد لازم برای تهیه ژله دو رنگ

برای درست کردن این ژله نیازمند فراهم کردن مواد زیر هستید. برای انتخاب ژله بهتر است رنگ آنها را متفاوت انتخاب کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ژله انار یک بسته
ژله لیمو یک بسته
آب سرد 2 لیوان
آب جوش 2 لیوان

مراحل طرز تهیه ژله دو رنگ

اکنون باید مراحل زیر را برای درست کردن این ژله انجام دهید:

  • مرحله اول: ابتدا ژله انار را مطابق دستور آن تهیه کنید و در ظرفی شیشه‌ای یا لیوان‌هایی شفاف و یکدست بریزید.

نکته: اگر دوست دارید دسر دو رنگ شما ظاهر شکیل‌تری داشته باشد، ترتیبی دهید که لیوان‌ها یا ظرف مذکور، به صورت کج داخل یخچال قرار گیرند.

  • مرحله دوم: اجازه دهید 20 دقیقه بگذرد و زمانی که ژله شما تا حدی خودش را گرفت، آن را از یخچال خارج کرده و ژله لیمو را مطابق دستور آن درست کرده و به آرامی روی لایه قبلی بریزید.
  • مرحله سوم: ظرف ژله را برای بار دوم داخل یخچال بگذارید و حدود 40 دقیقه دیگر صبر کنید تا ژله زیبای دو رنگ شما، خوب خودش را بگیرد.

طرز تهیه ژله دو رنگ در لیوان به همین سادگی است و البته شما می‌توانید با استفاده از ژله‌های بیشتر و رنگ‌های متنوع‌تر، داخل لیوان‌های پایه‌دار یکدست، ژله‌های چند لایه هم درست کنید. به علاوه، اگر به جذابیت‌های دسرهای ژله‌ای علاقمندید، دیدن طرز تهیه ژله ویترینی هم خالی از لطف نیست و ایده‌های خوبی به شما می‌دهد.

طرز تهیه ژله دو رنگ قالبی

ژله دو رنگ قالبی در نهایت یک شکل زیباتری از ژله را به شما می‌دهند. این روش، معمولا برای سرو در مهمانی، جشن و مراسم مختلف مناسب بوده و ظاهر زیباتری دارد. دستور درست کردن ژله دو رنگ با این روش بسیار آسان بوده و تنها نیازمند رعایت چند نکته زیر خواهید بود:

  • اگر پیش از ریختن مواد ژله داخل قالب، آن را کمی نمدار کرده و چند دقیقه‌ای در فریزر بگذارید، ژله شما بدون دردسر و به راحتی از قالب خارج می‌شود.
  • قرار دادن ظرف قالب داخل آب گرم هم کمک می‌کند تا ژله راحت‌تر خارج شود و شکل آن به هم نخورد. اگر قالب شما پلاستیکی است، حدود 20 ثانیه آن را درون آب گرم و نه جوش، قرار دهید و اگر از قالب‌های فلزی استفاده می‌کنید، حدود 5 تا 10 ثانیه کافیست.
  • ظرفی که قصد دارید ژله را داخل آن برگردانید، کمی نمدار کنید تا اگر ژله در مرکز آن قرار نگرفت، به راحتی جا به جا شود.
  • بعد از اینکه ژله را در ظرف سرو برگردانید، دوباره چند دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید تا فرم خود را حفظ کند.

طرز تهیه ژله دو رنگ با شیر

اضافه کردن شیر به ژله نیز طعم آن را متفاوت می‌کند. در این روش، به یک بسته پودر ژله، یک لیوان آب جوش و 4/1 لیوان شیر نیاز دارید. ابتدا به روش بن‌ماری، پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل کنید، سپس نصف مایه ژله را در قالبی مناسب بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

اجازه دهید باقیمانده ژله در ظرفی مناسب، چند ساعت در محیط آشپزخانه بماند و خنک شود. در ادامه نحوه تهیه ژله دو رنگ با شیر، شیر سرد را با ژله سرد شده مخلوط کرده و ترکیب حاصل را روی ژله نیم‌بند شده یخچال بریزید. قالب را برای چند ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا لایه‌های ژله انسجام کافی پیدا کنند و کاملا خودشان را بگیرند.

نکته مهم: دقت کنید تا شیر و ژله حتما هر دو سرد باشند یا حداقل به دمای محیط رسیده باشند تا شیر و ژله نبرند.

 

طرز تهیه ژله دو رنگ با بستنی

برای تهیه ژله دو رنگ به این روش، دو بسته پودر ژله با رنگ‌های مختلف؛ مانند ژله آلبالو و ژله آلوئه‌ورا، یک عدد بستنی لیوانی و 5 عدد موز تهیه کنید.

ابتدا ژله آلبالو را آماده کنید و آن را در قالبی مناسب ریخته و در یخچال بگذارید. در ادامه، ژله آلوئه‌ورا را با یک لیوان آب جوش به روش بن‌ماری حرارت دهید و پس از آن، به جای آب سرد، از بستنی استفاده کنید. قالب را از یخچال خارج کنید و روی ژله بسته شده آلبالو یک لایه حلقه‌های موز بچینید، سپس، ژله آلوئه‌ورا را بریزید و مجددا قالب را داخل یخچال بگذارید.

البته برای شکیل‌تر شدن این دسر خوشمزه می‌توانید تعداد لایه‌ها را بیشتر کنید. پس از اینکه ژله به طور کامل خودش را گرفت، آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر، سرو کنید. نوش جان

ژله دو رنگ با میوه

اضافه کردن تکه‌های میوه به ژله، هم طعم آن را بهتر می‌کند و هم دسر جذاب‌تری خواهید داشت. در طرز تهیه ژله دو رنگ با میوه هم بهتر است از رنگ‌های نسبتا متضاد استفاده کنید. برای مثال، ترکیب ژله قرمز انار با ژله زرد آناناس می‌تواند ترکیب جذابی باشد. ابتدا ژله آناناس را آماده کنید و مقداری از آن را کنار بگذارید. باقیمانده ژله را با تکه‌های آناناس مخلوط کرده و در قالب بریزید و آن را داخل یخچال بگذارید.

بعد از چند دقیقه که ژله حالت نیم‌بند پیدا کرد، قالب را خارج کرده و باقیمانده ژله آناناس را روی آن بریزید و قالب را مجددا در یخچال بگذارید. صبر کنید تا ژله به طور کامل، ببندد. سپس، ژله قرمز را طبق دستور آن آماده کرده و روی ژله آناناس بریزید. چند ساعت زمان می‌برد تا ژله دو رنگ و اشتها‌برانگیز شما آماده سرو شود.

طرز تهیه ژله دو رنگ با ژلاتین

در صورت استفاده از ژلاتین، به ازای هر یک لیوان آب میوه، یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین لازم است. برای تهیه هر لایه، ابتدا 1.5 قاشق غذاخوری آب جوش و یک قاشق غذاخوری ژلاتین را به روش بن‌ماری حرارت دهید. سپس این ترکیب را داخل آب‌ میوه مورد نظر بریزید و پس از رد کردن از صافی و ریختن در قالب مورد نظر در یخچال قرار دهید تا حالتی نیم‌بند پیدا کند. در ادامه، لایه دوم را به همین روش تهیه کرده و روی لایه اول بریزید و در نهایت پس از چند ساعت، ژله دو رنگ خوش‌طعم و جذاب خود را سرو کنید.

ژله دو رنگ، شروع داستان ژله های هزار رنگ…

در این مطلب چند روش متفاوت برای درست کردن ژله دو رنگ را به شما آموزش دادیم که به راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید. اگر شما هم روش متفاوت دیگری را برای درست کردن ژله دو رنگ در نظر دارید، طرز تهیه آن را با ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: طرز تهیه ژله دو رنگ بلاگ اسنپ فود

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا