طرز تهیه کاپ کیک هویج، یک میان وعده بسیار خوشمزه


طرز تهیه شیرینی شکر پاره ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی شکر پاره شیرینی شکر پاره یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که بافت بسیار نرم و لطیفی …

طرز تهیه سوفله کیک کاستلا خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه سوفله کیک کاستلا سوفله کیک کاستلا یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع و به …

طرز تهیه شکلات انار ساده خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه شکلات انار شکلات انار یکی از انواع تنقلات های شب یلدا است که با رسپی ها و طعم های متنوعی درست …

طرز تهیه کاپ کیک هویج , دستور پخت کاپ کیک هویج ایران کوک

کاپ کیک هویج یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافت آن بسیار سبک و نرم و لطیف است و خیلی راحت و سریع آماده می‌شود کاپ کیک هویج طرفداران زیادی دارد و از آن می‌توانید به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کاپ کیک هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک هویج
آرد ۲ پیمانه
شکر ۱ و ۴/۱ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
روغن مایع ۱ و ۴/۱ پیمانه
بکینگ پودر ۱ و نیم قاشق چای خوری
جوش شیرین ۱ و نیم قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
دارچین ۲ قاشق چای خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری
هویج رنده شده ۲ پیمانه
گردو خرد شده ۷ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کاپ کیک هویج

مرحله ۱: زدن تخم‌مرغ و اضافه کردن شکر

برای طرز تهیه کاپ کیک هویج ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها بیشتر شود بعد شکر را اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت آنها کرم رنگ و کش‌دار شود.

مرحله ۲: اضافه کردن وانیل و روغن مایع

بعد مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها از بین برود سپس روغن مایع را روی مواد بریزید و کمی هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله ۳: الک و ترکیب آرد با مواد جانبی

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد مقداری بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و پودر دارچین به آرد اضافه کنید و هم بزنید و ترکیب کنید و بعد دوباره ترکیب آرد را الک کنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۴: اضافه کردن ترکیب آرد و مغز گردو

ترکیب آرد را کم کم و در سه مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و آرد داخل ظرف گلوله نشود و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود و بعد مقداری مغز گردوی خرد شده را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله ۵: اضافه کردن هویج رنده شده

سپس با لیسک هم بزنید تا گردو در همه قسمت‌های مخلوط به طور یکسان پخش شود بعد هویج‌ها را تمیز بشورید و پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید سپس هویج رنده شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۶: آماده‌سازی و پر کردن قالب‌های مافین

بعد داخل قالب‌های مافین را با روغن چرب کنید و کپسول‌های کاغذی را داخل آن‌ها قرار دهید تا فیکس شوند و تکان نخورند سپس دو سوم از حجم کپسول‌ها را با مایه کاپ کیک پر کنید چون در زمان پخت کاپ کیک‌ها پف می‌کنند و حجم آن‌ها زیاد می‌شود.

مرحله ۷: تزئین مایه با مغز گردو و قرار دادن در فر

سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد و ریز کنید و بعد روی مایه کاپ کیک‌ها بریزید و آن‌ها را تزئین کنید و سپس قالب کاپ کیک‌ها را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و بعد دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۸: پخت در فر و تست کیک

بعد اجازه دهید تا کاپ کیک‌ها به مدت ۲۵ دقیقه در فر بپزند و خوب مغز پخت شوند در ۲۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک‌ها از بین می‌رود و بعد از آن چون حرارت و دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد میزان پخت کیک را تست کنید.

مرحله ۹: گریل کردن سطح کاپ کیک‌ها

برای تست کاپ کیک یک سیخ چوبی را در یک کاپ کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه مواد چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کاپ کیک‌ها مغز پخت شده و آماده هستند اگر سطح کاپ کیک‌ها طلایی نشده بود حرارت بالا یا گریل را روشن کنید.

مرحله ۱۰: خروج کاپ کیک از قالب و خنک کردن آن

سپس اجازه دهید کاپ کیک‌ها به مدت یک دقیقه در فر با حرارت گریل بپزند و سطح آن‌ها طلایی شود بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند و سپس کاپ کیک‌ها را به آرامی از داخل قالب‌های بیرون بیاورید.

مرحله ۱۰: تزیین و سرو کاپ کیک‌ها

بعد با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید روی کاپ کیک‌ها مقداری عسل یا شکلات ذوب شده بمالید و با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، کنجد و یا خلال بادام و شکلات چیپسی روی آن‌ها را تزئین کنید. در آخر تعدادی کاپ کیک هویج را در ظرف مناسب بچینید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها به همراه چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا