طرز تهیه کاپ کیک وانیلی، یک شیرینی جذاب برای پذیرایی!


طرز تهیه دونات روسی خوشمزه و حرفه ای به روش کارخانه

طرز تهیه دونات دونات یکی از انواع پیراشکی های بسیار خوشمزه در سراسر جهان که بیشتر به عنوان میان وعده مصرف می شود، …

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه کلوچه زنجبیلی کلوچه زنجبیلی یکی از انواع کلوچه های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می …

طرز تهیه کیک شیرازی شربتی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک شیرازی کیک شیرازی یکی از انواع کیک های خوشمزه و ایرانی است که به دلیل شباهت آن به کاپ کیک …

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی, طرز تهیه کاپ کیک وانیلی بدون فر, طرز تهیه کاپ کیک وانیلی بدون شیر

کاپ کیک وانیلی یکی از انواع کاپ کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که طعمی فوق العاده دلچسب دارد، بافت این کیک بسیار سبک و لطیف است، کاپ کیک وانیلی را می‌توانید خیلی راحت و سریع درست کنید و از آن برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کاپ کیک وانیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کاپ کیک مقدار مواد
تخم مرغ ۳ عدد
کره نرم شده ۱۸۰ گرم
شکر ۱۸۰ گرم
آرد ۱۸۰ گرم
ماست ۴ قاشق سوپ خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۲/۱ قاشق چای خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری
مواد لازم کرم توت فرنگی مقدار مواد
خامه قنادی ۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی

مرحله ۱: تهیه مخلوط کره و شکر

ابتدا مقداری کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک ظرف بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت دو تا سه دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند طوری که بافت آن‌ها کرم رنگ و کش‌دار شود.

مرحله ۲: اضافه کردن تخم‌مرغ به مخلوط

سپس تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید و به مدت تقریباً ۲ دقیقه هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند بعد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند وقتی که بافت مخلوط کمی حجیم شد همزن را خاموش کنید با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید.

مرحله ۳: ترکیب وانیل و مواد خشک

بعد مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد سپس مقداری آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد کمی بکینگ پودر به آن اضافه کنید.

مرحله ۴: الک کردن آرد و افزودن نمک

سپس آرد و بکینگ پودر را کاملاً با هم ترکیب کنید بعد کمی نمک و جوش شیرین را به آرد اضافه کنید، هم بزنید سپس ترکیب همه مواد خشک را با هم الک کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، بهتر است که ترکیب آرد را ۲ بار الک کنید.

مرحله ۵: ترکیب مواد خشک با مخلوط تخم‌مرغ

بعد از آن ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به شکل دورانی، در یک جهت به آرامی هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط و یکدست شوند، آرد در داخل مخلوط نباید به شکل گلوله شود.

مرحله ۶: افزودن ماست و پر کردن کپسول‌ها

سپس مقداری ماست را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید، کمی هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند بعد از آن در قالب‌های مافین کپسول‌های کاغذی قرار دهید سپس با قاشق از مخلوط مواد داخل کپسول‌های کاغذی بریزید.

مرحله ۷: تنظیم حجم و آماده‌سازی فر

سعی کنید که دو سوم از حجم کپسول‌های کاغذی با مخلوط مواد پر شود چون در هنگام پخت کیک پف می‌کند و حجم آن زیاد می‌شود سپس قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۸: پخت کاپ کیک وانیلی

بعد از آن اجازه دهید تا کاپ کیک‌ها به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند در ۱۵ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود با توجه به این که دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد مراقب باشید که کیک خشک نشود یا نسوزد.

مرحله ۹: خنک کردن کاپ کیک وانیلی

وقتی که کیک‌ها آماده شدند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شد قالب مافین‌ها را از داخل فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند بعد از آن کاپ کیک‌ها را از داخل قالب آن‌ها بیرون بیاورید سپس در یک ظرف دیگر بچینید.

مرحله ۱۰: افزودن فیلینگ توت فرنگی

سپس با ته ماسوره وسط کاپ کیک‌ها را سوراخ کنید و داخل آن‌ها فیلینگ توت فرنگی بریزید تا سوراخ را پر کنید اگر فیلینگ توت فرنگی نداشتید می‌توانید از مربای توت فرنگی یا با سلیقه و به دلخواه خودتان از هر نوع مربای دیگری استفاده کنید.

مرحله ۱۱: تهیه کرم پنیری

بعد برای درست کردن کرم پنیری مقداری خامه قنادی را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم بگیرد و بافت آن منسجم شود خامه باید به اندازه فرم بگیرد که جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و از ظرف بیرون نریزد.

مرحله ۱۲: تزئین کاپ‌کیک با کرم

سپس مقداری پنیر خامه‌ای را به خامه اضافه کنید بعد هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند، حالا کرم تشکیل شده را داخل قیف یکبار مصرف با ماسوره دلخواه بریزید و با آن روی کاپ کیک‌ها را تزئین کنید و به شکل و اندازه دلخواه فرم دهید.

مرحله ۱۳: تزیین نهایی و سرو کردن

علاوه بر این می‌توانید به دلخواه و با سلیقه خودتان روی خامه را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و یا خلال بادام و شکلاتی چیپسی تزئین کنید سپس تعدادی کاپ کیک وانیلی را داخل ظرف مناسب بچینید. در آخر کاپ کیک وانیلی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای برای پذیرایی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا