طرز تهیه کباب تابه‌ای مغزدار؛ نکاتی برای پخت یک کباب خوشمزه و مجلسی


طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار

اگه دنبال یک دستور پخت جدید و خوشمزه هستید، طرز تهیه کباب تابه‌ای مغزدار رو به شما پیشنهاد می‌کنم. این کباب با مغز پنیری که داره، طعم و بافت جذابی به خودش می‌گیره. علاوه بر این، پختش توی تابه خیلی راحته و وقت زیادی ازتون نمی‌گیره. امتحانش کنید!

برای تهیه کباب تابه‌ای مغزدار اول سس گوجه‌فرنگی رو درست کنید و کنار بذارید. بعد، پیاز رو رنده کرده و با کره و ادویه‌ها به گوشت اضافه کنید و خوب ورز بدید. گوشت رو به دو قسمت تقسیم کنید، پهن کنید، روشون پنیر و فلفل بریزید و رول کنید. نیم ساعت دیگه بذارید تو یخچال استراحت کنه. بعد، کباب‌ها رو توی تابه سرخ کنید تا طلایی و مغزپخت بشن. سس رو گرم کنید و روی کباب‌ها بریزید و نوش جان کنید!

مواد اصلی برای ۴ نفر مقدار
گوشت چرخ‌کرده گوسفند ۵۰۰ گرم
پیاز خرد شده ۱ عدد
پنیر موزارلا رنده شده به مقدار لازم
ادویه‌جات و چاشنی‌ها مقدار
کره ذوب شده ۲۰ گرم
فلفل دلمه‌ای مخلوط (سبز و قرمز) نصف عدد
نمک و فلفل سیاه تازه به مقدار لازم
پودر سیر، سماق، آویشن به مقدار لازم
مواد لازم برای سس مقدار
گوجه‌فرنگی خرد شده ۳ عدد
برگ‌های ریحان تازه ۱ بسته
فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای مغزدار

مرحله ۱: آماده‌سازی سس

گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کرده و در تابه‌ای با نصف قاشق غذاخوری روغن، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید تا گوجه‌ها آب اضافی‌شان را از دست داده و سس غلیظ و خوشرنگ شود. پس از آماده شدن، سس را کنار بگذارید.

مرحله ۲: آماده‌سازی مایه گوشتی

پیاز را پوست بکنید، رنده کنید و خوب فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. پیاز رنده‌شده را به همراه کره نرم شده به گوشت اضافه کنید. تمام ادویه‌ها را بیفزایید و حدود ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا مایه گوشتی منسجم شود. سپس، مخلوط را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله ۳: شکل‌دهی کباب‌ها

پس از یک ساعت، گوشت را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره کمی ورز دهید. مایه گوشتی را به دو قسمت تقسیم کنید. سپس، یکی از نیمه‌ها را روی تخته آشپزخانه که چرب شده یا روی آن سلفون کشیده شده، به شکل مستطیل پهن کنید.

مرحله ۴: افزودن مواد داخلی

فلفل دلمه‌ای‌های خرد شده و پنیر موزارلا را روی مایه گوشتی قرار دهید. مراقب باشید از لبه‌ها چند سانتی‌متر فاصله داشته باشند.

مرحله ۵: رول کردن کباب

مایه گوشتی را از سمتی که مواد داخل آن قرار داده‌اید، به آرامی رول کنید. از سلفون یا نوک انگشتان دست برای کمک به فرایند رول کردن استفاده کنید. مطمئن شوید هوا داخل آن باقی نمانده و مواد به خوبی فشرده شده‌اند.

مرحله ۶: استراحت مجدد

رول‌های کباب را برای نیم ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند.

مرحله ۷: پخت کباب

یک ماهی‌تابه نچسب یا صفحه گریل را گرم کنید و یک قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. کباب‌ها را در تابه قرار دهید و اجازه دهید تاسرخ و مغز پخت شوند. این مرحله ممکن است حدود ۲۰ دقیقه زمان ببرد. در طول پخت، کباب‌ها را چند بار بچرخانید تا از هر دو طرف به طور یکنواخت بپزند و طلایی شوند. اطمینان حاصل کنید که کباب‌ها کاملاً پخته و درون آنها دیگر صورتی نباشد.

آموزش انواع کباب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا