طرز تهیه کباب لبنانی خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله


طرز تهیه دلمه برگ مو تبریزی خوشمزه و مخصوص با طعم عالی

طرز تهیه دلمه برگ مو دلمه برگ مو یکی از دلمه های بسیار محبوب در میان ایرانیان است که با مواد متنوعی درست …

طرز تهیه کالباس خانگی به روش بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه کالباس خانگی کالباس مرغ یکی از فراورده های گوشت مرغ است که می توانیم از آن در تهیه انواع غذاهای فست …

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان خورش قیمه بادمجان یکی از انواع خورش های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های مختلفی …

طرز تهیه کباب لبنانی , دستور پخت کباب لبنانی با گوشت چرخ کرده

کباب لبنانی یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ لبنانی است که شباهت زیادی به کباب کوبیده ایرانی دارد و طعم آن بسیار دلچسب و بی نظیر است، این غذای خوش طعم و مقوی خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کباب لبنانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
جعفری تازه ساطوری شده ۲ قاشق غذا خوری
برنج ۲ پیمانه
کره به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
دارچین و سماق به مقدار لازم
آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کباب لبنانی

آماده‌سازی و مخلوط کردن گوشت و پیاز

برای طرز تهیه کباب لبنانی به روش مجلسی ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و کنار بگذارید و بعد پیاز رنده شده را داخل یک ظرف بریزید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و حسابی ورز دهید تا یکدست شوند.

اضافه کردن جعفری خرد شده به مخلوط گوشت

سپس مقداری جعفری را تمیز کنید و بشورید و بعد از این که آب اضافی آن‌ها رفت و خشک شدند، ریز خرد و ساطوری کنید و مقداری از آن را به ترکیب گوشت اضافه کنید و حسابی ورز دهید تا جعفری خرد شده کاملا با گوشت چرخ کرده مخلوط شود‌.

افزودن ادویه‌ها به مخلوط گوشت

بعد مقداری نمک و فلفل سیاه و آویشن و دارچین و سماق را روی مخلوط گوشت چرخ‌کرده بریزید و حسابی ورز دهید تا ادویه‌ها کاملا به خورد گوشت بروند و عطر آن‌ها پخش شود و بعد گوشت چرخ کرده یکدست و نرم را داخل یک ظرف قرار دهید.

استراحت و فرم‌دهی به گوشت

سپس روی ظرف را با سلفون یا پارچه بپوشانید و آن را داخل یخچال قرار دهید تا به مدت نیم ساعت خوب استراحت کند و جا بیفتد، بعد از این زمان گوشت را از یخچال بیرون بیاورید و کمی ورز دهید و بعد مقداری از آن را بردارید و با دست فرم دهید.

تهیه کباب و آماده‌سازی برای پخت

می‌توانید از سیخ چوبی استفاده کنید و کباب‌ها را به سیخ بکشید و یا این که بدون نیاز به سیخ، کباب‌ها را با دست فرم دهید، همه گوشت را به همین شکل آماده کنید و بعد هم در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود.

پخت کباب در تابه

سپس کباب‌ها را داخل تابه قرار دهید و درب تابه را ببندید تا کباب‌ها آب بیاندازند و خوب پخته شوند و بعد از این‌ که آب آن‌ها جمع شد درب تابه را بردارید تا با کره سرخ شوند، بعد از این که سرخ شد کباب را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

آماده‌سازی و پخت گوجه‌فرنگی

بعد گوجه فرنگی را تمیز بشورید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در یک ظرف بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و کمی هم نمک و فلفل سیاه در ظرف بریزید و بعد مقداری روغن هم اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

جوشاندن برنج

اجازه دهید تا گوجه فرنگی‌ها بپزند و سرخ شوند و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس یک قابلمه را تا نصفه از آب پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند و بعد برنج را که از شب قبل خیس کرده‌اید در آن بریزید.

آماده‌سازی برنج برای دم کشیدن

اجازه دهید تا برنج‌ها در آب جوش به مدت ۶ تا ۷ دقیقه بجوشند و نیم پز و نرم شوند و بعد برنج را آبکش کنید و کنار بگذارید، سپس در یک قابلمه نچسب مقداری روغن بریزید و کمی هم زردچوبه به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا خوشرنگ شود.

دم‌کشیدن برنج

برای جذاب‌تر شدن آن چند برگ جعفری هم کف قابلمه قرار دهید و سپس برنج را در آن بریزید و کمی فشار دهید تا منسجم شود، بعد درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا برنج به مدت ۱ ساعت خوب بپزد و دم بکشد و بعد از روی حرارت بردارید.

سرو کردن کباب و برنج

سپس برنج را در ظرف مناسب بکشید و کباب‌ها را هم در ظرف دیگری بچینید و گوجه‌های سرخ شده را در اطراف آن قرار دهید و با چند برگ نعناع و شوید و ریحان تازه تزئین کنید و همراه با سالاد و ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا