طرز تهیه کتلت بلغور خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه ساندویچ رست بیف به روش بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه ساندویچ رست بیف ساندویچ رست بیف یکی از انواع ساندویچ های محبوب بین المللی است که با گوشت گوساله تهیه می …

طرز تهیه خوراک گل کلم خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه خوراک گل کلم خوراک گل کلم یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که با روش ‌های مختلف و مواد …

طرز تهیه ساطری پلو غذای خوشمزه خراسانی با گوشت و کشمش

طرز تهیه ساطری پلو ساطری پلو یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آنرا متعلق به استان خراسان …

طرز تهیه کتلت بلغور دستور پخت کتلت بلغور گندم

کتلت بلغور یکی از انواع کتلت‌های خوشمزه و متفاوت است که با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست و تهیه می‌شود، کتلت بلغور را می‌توانید خیلی راحت و با کمترین مواد در دسترس آماده کنید. این غذای مقوی طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بلغور در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بلغور جو یا گندم و یا مخلوط هر دو ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
جعفری خرد کرده ۲ قاشق غذا خوری
پنیر سفید صبحانه ۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
فلفل قرمز به مقدار لازم

دستور پخت کتلت بلغور

مرحله اول

ابتدا بلغورها را از شب قبل و یا چند ساعت قبل از طبخ غذا در یک ظرف بریزید و مقداری آب روی آن بگیرید و اجازه دهید تا خوب خیس بخورند و بعد بلغورهای خیس خورده با مقداری آب را در یک قابلمه بریزید و سپس کمی نمک به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا بلغورها خوب بپزند و همه آب قابلمه تبخیر شود و بلغورها نرم شوند و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید تا در دمای محیط خنک شوند و بعد بلغورها را با گوشتکوب کاملا له کنید.

مرحله سوم

سپس یک پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و با فشار دست آب اضافی آن را بگیرید و بعد پیاز رنده شده را در یک ظرف بریزید، سپس سیرها را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و به پیازها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

مقداری جعفری تازه را تمیز کنید و بشورید و بعد از این‌که خشک شدند با چاقوی تیز ریز خرد و ساطوری کنید و کنار بگذارید، سپس بلغورهای له شده را در یک ظرف بریزید و پیاز و سیر و جعفری‌ها را به آن اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

بعد مقداری آرد سوخاری به مایه کتلت اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید و سپس پنیر سفید را روی مواد بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند بعد مقداری نمک، فلفل سیاه و کمی فلفل قرمز به مخلوط اضافه کنید و با همه مواد ترکیب کنید.

مرحله ششم

سپس تخم مرغ‌ها را در مخلوط مواد بشکنید و روی مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود و بعد روی ظرف مواد را پلاستیک بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مایه کتلت استراحت کند.

مرحله هفتم

وقتی که عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شد و مایه کتلت خوب جا افتاد ظرف مایه کتلت را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره کمی هم بزنید، سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله هشتم

بعد مقداری از مواد کتلت به اندازه یک نارنگی را بردارید و با دست فرم دهید و باز کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید، وقتی یک طرف کتلت طلایی رنگ شد، کتلت را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود و سپس کتلت‌ها را از روی حرارت بردارید.

مرحله نهم

کتلت‌ها را روی توری و یا پارچه قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها کشیده شود و بعد کتلت‌ها را در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و شوید و ریحان تازه تزئین کنید و مقداری گوجه فرنگی و خیار شور حلقه شده را در کنار کتلت‌ها قرار دهید.

مرحله دهم

بعد از آن کتلت بلغور را به دلخواه و با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان همراه با پلو زعفرانی و ته دیگ و یا نان تازه و سس گوجه فرنگی، ترشی، زیتون پرورده، سبزی خوردن و انواع دورچین به عنوان یک غذای ساده و شیک و مقوی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا