طرز تهیه کلوچه وانیلی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه شیرینی پاریس برست فرانسوی مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی پاریس برست شیرینی پاریس برست یکی از انواع شیرینی های معروف و پرطرفدار کشور فرانسه است که با رسپی های …

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر به روش خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر کیک یزدی بدون فر یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار در کشورمان است که معمولا …

طرز تهیه کیک سیب و دارچین ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک سیب و دارچین کیک سیب و دارچین یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب است که با مواد و …

طرز تهیه کلوچه وانیلی , دستور پخت کلوچه وانیلی

کلوچه وانیلی یکی از انواع کلوچه‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافت آن خیلی سبک و نرم و لطیف است، از این کلوچه خوش طعم و ساده می‌توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و پرخاصیت استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کلوچه وانیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کلوچه وانیلی
آرد سفید ۳۷۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
کره نرم شده در محیط ۸۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۷۰ میلی لیتر
وانیل ۲ و نیم گرم
نمک ۱ پنس
بکینگ پودر ۱۰ گرم

طرز تهیه کلوچه وانیلی

مرحله اول

برای طرز تهیه کلوچه وانیلی ابتدا شیر را داخل یک ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود، بهتر است شیر را قبل از این که داخل ظرف بریزید کمی گرم کنید تا شکر در آن زودتر حل شود، سپس کمی نمک را داخل مخلوط بریزید و هم بزنید.

مرحله دوم

بعد مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بعد ظرف را کنار بگذارید، سپس مقداری کره را که به دمای محیط رسیده و کمی نرم شده است را داخل یک ظرف دیگر بریزید و با لیسک یا همزن دستی هم بزنید.

مرحله سوم

وقتی کره کاملا نرم و یکدست شد مخلوط شیر و شکر را کم کم به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، سپس تخم مرغ را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و کاملا به خورد مواد برود و یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس مقداری بکینگ پودر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد کمی هم نمک روی مخلوط بریزید و با هم ترکیب کنید و سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد کم کم ترکیب آرد را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

با توجه به میزان رطوبت آردها ممکن است آرد بیشتر و یا کمتری برای خمیر لازم داشته باشید پس حتما آرد را کنترل شده و کم کم اضافه کنید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید، سپس خمیر را با دست ورز دهید تا خمیر یکدست و نرم و لطیفی تشکیل شود.

مرحله ششم

اگر می‌خواهید کلوچه شکلاتی تهیه و درست کنید می‌توانید مقداری از آرد را با همان مقدار پودر کاکائو جایگزین کنید و در نهایت کلوچه شکلاتی داشته باشید و یا در ترکیب مواد مقداری از اسانس دلخواه خودتان را بریزید و کلوچه را طعم‌دار کنید.

مرحله هفتم

وقتی خمیر را خوب ورز دادید و بافت آن کاملا صاف و لطیف شد، خمیر را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و به مدت ۴۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید تا خوب استراحت کند و جا بیفتد و سفت و منسجم شود و بعد از این زمان از یخچال بیرون بیاورید‌.

مرحله هشتم

سپس روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و خمیر را با وردنه به ضخامت ۴ تا ۵ میلیمتر پهن و باز کنید و خمیر را با کاتر در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یا از قالب آماده استفاده کنید و خمیر را برش بزنید.

مرحله نهم

بعد سینی فر و یا قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی را در قالب قرار دهید و سپس برش‌های خمیر را با فاصله در سینی یا قالب بچینید و بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید تا کلوچه‌ها بپزند.

مرحله دهم

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزند و اطراف شیرینی‌ها طلایی رنگ شود، دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد پس مواظب باشید که کلوچه‌ها خشک نشود و یا داخل آن‌ها خام باقی نماند.

مرحله یازدهم

بعد از پخت کلوچه‌ها سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کلوچه‌ها خنک شوند و سپس به آرامی آن را از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید و سپس روی کلوچه‌ها مقداری پودر قند الک کنید تا کامل سطح آن‌ها را بپوشاند.

مرحله دوازدهم

سپس یکی از کلوچه‌ها را بردارید و روی سطحی که پودر قند نپاشیده‌اید به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری شکلات صبحانه یا گاناش و یا عسل بریزید و بعد یک کلوچه دیگر را روی آن قرار دهید و با دست کمی فشار دهید تا هر دو کلوچه بهم بچسبند.

مرحله سیزدهم

بعد تعدادی کلوچه وانیلی را داخل یک ظرف مناسب بچینید و با مقداری پودر یا خلال پسته، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و یا خلال بادام تزئین کنید و این کلوچه‌های خوش طعم را به عنوان یک میان وعده مناسب همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا