طرز تهیه کمپوت گیلاس به روش خانگی مرحله به مرحله


طرز تهیه دسر طالبی بستنی مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه دسر طالبی بستنی دسر طالبی بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست …

طرز تهیه شیر پسته خوشمزه به روش بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه شیر پسته شیر پسته یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، …

طرز تهیه رنگینک خرما گردو خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه رنگینک خرما گردو رنگینک خرما گردو یکی از انواع دسرهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که معمولا با خرما و گردو …

طرز تهیه کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا آموزش تصویری کمپوت گیلاس نکات کمپوت گیلاس خواص کمپوت گیلاس

کمپوت گیلاس یکی از انواع کمپوت‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع و با کمترین مواد در دسترس تهیه و درست می‌شود و به عنوان یک چاشنی مناسب و خوش طعم و یا برای تزئین کیک و سایر دسرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کمپوت گیلاس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کمپوت گیلاس
گیلاس به مقدار لازم
شکر به اندازه وزن گیلاس
آب ۲ لیوان آب به ازای هر لیوان شکر

طرز تهیه کمپوت گیلاس

مرحله اول

برای طرز تهیه کمپوت گیلاس خوشمزه ابتدا گیلاس‌ها را تمیز بشورید و بعد برگ‌ها و ساقه‌های آن‌ها را جدا کنید، سپس به طوری که گیلاس‌ها نصف و خراب و له نشوند با یک وسیله هسته آن‌ها را خارج کنید و کنار بگذارید، بهتر است از گیلاس‌های درشت و آبدار و شیرین استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس معادل وزن گیلاس‌ها، شکر داخل یک قابلمه یا هر ظرف دیگری بریزید و به ازای هر لیوان شکر ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود و شربت یکدست و شفافی تشکیل شود، لازم نیست آب را بجوشانید.

مرحله سوم

بعد شیشه‌های با درب فلزی را تمیز بشورید و خشک کنید و گیلاس‌ها را در آن‌ها بریزید و روی گیلاس‌ها از مخلوط آب و شکر بریزید تا پر شود و سپس در شیشه‌ها را محکم ببندید به طوری که اگر برگرداندید آب داخل آن‌ها از کناره‌های در بیرون نریزد.

مرحله چهارم

سپس شیشه‌ها را داخل یک قابلمه بچینید و بعد در قابلمه مقداری آب بریزید به طوری که تا وسط شیشه‌ها را بگیرد و سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب داخل قابلمه شروع به جوشیدن کند و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت بجوشد‌.

مرحله پنجم

بعد از این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا سرد شود و بعد یک حوله را روی سطح صاف پهن کنید و شیشه‌های کمپوت را به شکل وارونه روی حوله قرار دهید تا هوای اضافی داخل آن‌ها خارج شود.

مرحله ششم

بعد از این که شیشه‌های کمپوت کاملا خنک شدند، آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا به مدت یک روز در یخچال بمانند و طعم شربت کاملا به خورد گیلاس‌ها برود و نرم‌تر شوند، سپس کمپوت را از داخل یخچال بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بریزید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا