طرز تهیه کنسرو ذرت به روش خانگی + فوت و فن کامل


طرز تهیه مربای خیار خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه مربای خیار مربای خیار از مرباهای قدیمی و خوشمزه ایرانی است که با دو روش با آهک و بدون آهک درست …

طرز تهیه مارمالاد سیب خوشمزه و خوشرنگ مرحله به مرحله

طرز تهیه مارمالاد سیب مارمالاد سیب یکی از انواع مارمالادهای خوشرنگ و پرمصرف بین المللی است که معمولا در پخت انواع شیرینی و …

طرز تهیه دمنوش نعناع خوشمزه، به روش طب سنتی

طرز تهیه دمنوش نعناع دمنوش نعنا یکی از انواع دمنوش‌های خوشمزه خوش عطر و پرطرفدار است که خیلی راحت درست می‌شود این دمنوش …

طرز تهیه کنسرو ذرت, طرز تهیه کنسرو ذرت فریزری , طرز تهیه کنسرو ذرت با ماندگاری بالا , فیلم طرز تهیه کنسرو ذرت , طرز تهیه کنسرو ذرت به خانه برمیگردیم , کنسرو ذرت شیشه ای , طرز تهیه کنسرو ذرت در کارخانه , طرز تهیه ذرت آب پز خوشمزه , طرز تهیه کنسرو ذرت در شیشه

یکی از انواع چاشنی‌های خوشمزه، پرطرفدار و لذیذ است که برای درست کردن غذاهای متنوع و سالادهای مختلف، همینطور انواع فینگر فودهای پرطرفدار مورد استفاده قرار می‌گیرد، کنسرو ذرت را می‌توانید خیلی راحت و سریع به روش‌های مختلف درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کنسرو ذرت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
ذرت به مقدار لازم
شکر ۱ قاشق مربا خوری در هر شیشه
نمک ۱ قاشق چای خوری در هر شیشه

طرز تهیه کنسرو ذرت

مرحله ۱: شستن ظرف‌های شیشه‌ای و قرار دادن آن‌ها در آب جوش

ابتدا ظرف‌های شیشه‌ای با در فلزی را تمیز بشورید درهای شیشه‌ها باید کاملاً سالم باشند و زنگ زدگی نداشته باشند، سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، بعد ظرف‌های شیشه‌ای و در آنها را داخل قابلمه قرار دهید.

مرحله ۲: جوشاندن ظرف‌های شیشه‌ای و خشک کردن آن‌ها

اجازه دهید تا شیشه‌ها و درهای آنها به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش بجوشند و کاملا استریل شوند بعد از این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و شیشه‌ها را از داخل قابلمه بیرون بیاورید، بعد از این که آب اضافی آن‌ها رفت با یک پارچه تمیز ظرف‌ها را خشک کنید و کنار بگذارید.

مرحله ۳: ریختن ذرت‌ها داخل قابلمه و اضافه کردن آب به آن‌ها

بعد بلال‌ها را پوست بگیرید ابتدا با یک چاقوی تیز دو ردیف از ذرت‌ها را جدا کنید سپس به راحتی بقیه ذرت‌ها را با دست از بلال جدا کنید و داخل یک ظرف بریزید، بعد از آن مقداری آب در ظرف روی ذرت‌ها بریزید طوری که آب روی ذرت‌ها را کامل بگیرد.

مرحله ۴: قرار دادن ظرف روی حرارت و جوشاندن ذرت‌ها

بعد از آن ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند، بعد از این که آب به جوش آمد اجازه دهید تا ذرت‌ها به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشند و بافت آنها نرم شود، دقت کنید ذرت‌ها بیشتر از این، در آب نجوشند چون بافت آنها سفت می‌شود.

مرحله ۵: جدا کردن کف روی آب در هنگام جوشیدن ذرت‌ها

در طول جوشیدن ذرت‌ها در آب، مقداری کف روی آب جمع می‌شود که حتماً با قاشق کف روی آب را جدا کنید و دور بریزید، چون باعث می‌شود که در نهایت کنسرو ذرت شفاف‌تر و کیفیت آن بهتر شود، پس ذرت‌ها را هم بزنید و کف روی آب را بگیرید و دور بریزید.

مرحله ۶: ریختن ذرت‌ها در ظرف‌های شیشه‌ای

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، ذرت‌ها را تا داغ هستند در شیشه‌ها بریزید و آنها را پر کنید، بعد از آن مقداری آب جوش داخل شیشه‌ها بریزید تا کاملاً پر شوند، می‌توانید از آب داخل ظرف که ذرت‌ها در آن جوشیدند، استفاده کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن شکر و نمک به ذرت‌ها و وکیوم کردن در شیشه‌ها

سپس مقداری شکر روی ذرت‌های داخل شیشه‌ها بریزید همینطور کمی نمک به ذرت‌ها اضافه کنید، بعد در شیشه‌ها را محکم ببندید و آن‌ها را به شکل وارونه قرار دهید، اجازه دهید تا شیشه‌ها به مدت ۷ تا ۸ ساعت به همین شکل باقی بمانند تا در شیشه‌ها کاملاً وکیوم شود.

مرحله ۸: نگهداری از کنسرو ذرت برای مدت طولانی

بعد از آن شیشه‌ها را برگردانید و در یک محیط خشک و خنک به مدت طولانی از آن‌ها نگهداری کنید، برای نگهداری و فریز کردن کنسرو ذرت می‌توانید مقداری از کنسروهای ذرت را بعد از جوشید داخل زیپ کیپ بریزید، در آن را محکم ببندید و در فریزر قرار دهید.

مرحله ۹: استفاده از کنسرو ذرت و قرار دادن آن در یخچال

سپس در هنگام استفاده از کنسرو ذرت در شیشه را باز کنید مقداری از آن را بردارید دوباره در شیشه را ببندید و در یخچال قرار دهید و از آن در یخچال نگهداری کنید، پس حتماً دقت کنید بعد از باز شدن در شیشه‌ها آنها را داخل یخچال قرار دهید تا خراب نشوند‌. در آخر از کنسرو ذرت به عنوان یک چاشنی پر استفاده برای درست کردن فینگر فودهای لذیذ، غذاهای متنوع و انواع سالادهای خوش طعم و پرطرفدار استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا