طرز تهیه کوفته ایزگارا خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه همبرگر عدس خوشمزه و گیاهی مرحله به مرحله

طرز تهیه همبرگر عدس همبرگر عدس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و فست فودی ساده است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب می …

طرز تهیه کوفته ایزگارا , دستور پخت کوفته ایزگارا ترکیه

کوفته ایزگارا یکی از انواع کوفته‌های خوشمزه و اصیل ترکیه‌ای است که خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را درست کنید، این کوفته خوش طعم با روش‌های مختلف و مواد متنوعی درست می‌شود و بافتی سبک و نرم دارد و بسیار پر طرفدار و محبوب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ایزگارا در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
جعفری ساطوری شده نصف لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و پول بیبر به مقدار لازم
آرد نخودچی ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوفته ایزگارا

مرحله اول

برای تهیه کوفته ایزگارا ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید و ۴ قسمت کنید و داخل غذاساز بریزید و بعد چند حبه سیر را هم پوست بگیرید و در غذاساز بریزید و سپس تخم مرغ را هم به آن‌ها اضافه کنید و غذاساز را روشن کنید تا کاملا همه مواد با هم میکس و مخلوط شوند.

مرحله دوم

اگر از غذاساز استفاده نمی‌کنید می‌توانید پیاز و سیرها را با رنده ریز رنده کنید و سپس تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید و بعد گوشت چرخ کرده را به مخلوط مواد اضافه کنید و کامل با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم

سپس مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج و خشک شوند، بعد با چاقوی تیز جعفری‌ها را ریز خرد و ساطوری کنید و سپس به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و طعم جعفری به خورد مواد برود.

مرحله چهارم

بعد نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا زردچوبه در مواد رنگ باز کند سپس با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان مقداری پول بیبر را هم روی مخلوط مواد بریزید خوب با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله پنجم

سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و قوام بیاید، بعد از این مدت ظرف را از یخچال بیرون بیاورید و کمی با دست ورز دهید، سپس یک تابه رژیمی را روی حرارت متوسط قرار دهید.

مرحله ششم

برای درست کردن این کوفته‌ها نیازی به روغن نیست اما برای این‌که بهتر سرخ شوند و می‌توانید مقداری روغن را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس مقداری از مواد کوفته را بردارید و با دست فرم دهید و تخت کنید.

مرحله هفتم

بعد کوفته‌ها را در تابه قرار دهید و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا یک طرف کوفته‌ها سرخ شود و سپس کوفته‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم طلایی و سرخ شود، بعد از آن کوفته‌ها را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شوند.

مرحله هشتم

سپس تعدادی کوفته ایزگارا را در یک ظرف مناسب بچینید و با سس مایونز و سس کچاب و یا هر سس دیگری تزئین کنید و با سبزی خوردن، سالاد و ترشی و انواع دورچین و همراه با پلو زعفرانی و یا نان تازه به عنوان یک غذای خوشمزه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا