طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار، یک غذای جذاب شمالی!


طرز تهیه کفتا کباب خوشمزه به روش لبنانی مرحله به مرحله

طرز تهیه کفتا کباب کفتا کباب یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه خانگی است که اصالت آن متعلق به کشور لبنان …

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای ساندویچ مرغ خامه ای یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و آسان است که با مواد متنوعی …

طرز تهیه لول کباب خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه لول کباب لول کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد و رسپی های ساده ای …

طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار , دستور پخت کوفته مرغ با سس انار

کوفته مرغ با سس انار یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که برای پذیرایی هم بسیار مناسب است، کوفته مرغ را هم می‌توان با برنج و هم می‌توان با نان تازه سرو کرد این کوفته که خیلی راحت و سریع آماده می‌شود طرفداران زیادی دارند. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
سینه و ران مرغ ۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم
پیاز ۲ عدد
گردوی خرد شده ۵۰ گرم
هویج ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
رب انار ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار

مرحله ۱: خرد کردن تکه‌های مرغ

ابتدا باید تکه‌های مرغ را بدون استخوان کرده و چرخ کنید بهتر است که از ترکیب ران و سینه استفاده کنید تا بافت کوفته‌ها نرم‌ و لطیف‌تر شود برای خرد کردن تکه‌های مرغ می‌توانید به جای چرخ گوشت از میکسر یا خرد کن استفاده کنید.

مرحله ۲: میکس کردن مرغ و ادویه‌ها

تکه‌های مرغ را داخل دستگاه میکسر بریزید سپس پیاز را پوست بگیرید و بشورید و از وسط برش بزنید و مرغ‌ها اضافه کنید بعد از آن ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است را داخل دستگاه خرد کن یا میکسر بریزید و میکس کنید.

مرحله ۳: فرم دادن به کوفته‌ها

وقتی همه مواد با هم کاملاً میکس شدند، بافت صاف و یکدستی تشکیل می‌شود، مخلوط را از میکسر بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس مقداری از مواد به اندازه یک گردو بزرگ را بردارید و با دست فرم دهید و گرد کنید.

مرحله ۴: ترفندهای شکل دهی به کوفته

همه مواد را به همین شکل آماده کنید دقت کنید که مخلوط مواد کمی حالت چسبندگی دارد و برای این که از مواد چیزی به دست نچسبد هر از گاهی دست‌های خود را با آب مرطوب و خیس کنید، در این صورت راحت‌تر می‌توانید به کوفته‌ها شکل دهید.

مرحله ۵: تفت کوفته در تابه

همه مخلوط مواد را به همین شکل آماده کنید و کوفته‌ها را داخل یک ظرف بچینید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد کوفته‌های قلقلی را داخل تابه بریزید و آن‌ها را خوب تفت دهید.

مرحله ۶: نکات سرخ کردن کوفته

در این مرحله نیاز نیست که کوفته‌ها را خیلی سرخ کنید فقط به اندازه‌ای تفت دهید که کمی سطح همه قسمت‌های آن‌ها طلایی رنگ شود و هنگامی که روی آن‌ها سس ریختید از هم باز نشوند بعد آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۷: درست کردن سس پایه

حالا برای درست کردن سس مخصوص کوفته‌ها یک پیاز را پوست بگیرید، تمیز بشورید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید.

مرحله ۸: اضافه کردن ادویه به سس

وقتی که پیازها کمی سبک شدند و رنگ آن‌ها طلایی شد کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیازها اضافه کنید ادویه‌ها را کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود و رنگ زردچوبه باز شود به دلخواه می‌توانید از کمی فلفل قرمز هم استفاده کنید.

مرحله ۹: استفاده از رب‌ها در سس

سپس مقداری رب گوجه فرنگی را روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه گرفته شود و رنگ رب کمی تیره شود بعد هم به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری رب انار را هم در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا خوشرنگ‌تر شود.

مرحله ۱۰: افزودن گردو به سس

برای درست کردن سس می‌توانید از رب گوجه فرنگی یا رب انار به تنهایی استفاده کنید اما ترکیب هر دو رو با هم طعم فوق‌العاده‌ای را به سس می‌دهد بعد از آن مقداری مغز گردو را خرد کنید و به مواد اضافه کنید حالا گردوها را کمی تفت دهید.

مرحله ۱۱: تفت دادن هویج و ادغام با مرغ

سپس هویج‌ها را که از قبل شسته‌اید و پوست آن را گرفته‌اید به شکل حلقه‌ای خرد کنید بعد به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا رنگ آن‌ها طلایی شود در آخر گوشت‌های قلقلی مرغ را در یک ظرف بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ۱۲: مراحل پخت نهایی کوفته

بعد مقداری آب روی مواد بریزید و در ظرف را ببندید سپس اجازه دهید تا خورش به مدت تقریبا یک ساعت تا یک ساعت و نیم روی حرارت متوسط خوب بپزد و خورش جا بیفتد به طوری که طعم و عطر همه مواد با هم کاملا مخلوط شود.

مرحله ۱۳: تزئین و سرو کردن غذا

بعد از این زمان قابلمه خورش را از روی حرارت بردارید سپس خورش را در ظرف مناسب بریزید حالا مقداری خلال پسته روی آن بریزید و آن را تزئین کنید سپس برنج را هم که در حین پخت خورشت آماده کرده‌اید در ظرف دیگری بکشید. در آخر کوفته مرغ با سس انار را به عنوان یک غذای شیک و مجلسی همراه با برنج زعفرانی و ته دیگ، سالاد، ترشی، زیتون پرورده و انواع دورچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا