طرز تهیه کوفته کباب مرغ، غذای ساده و بسیار خوشمزه!


طرز تهیه کوفته کباب مرغ

کوفته کباب مرغ یکی از انواع کوفته‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، این کباب مرغ را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها از آن استفاده کنید این نوع کوفته خوش طعم طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوفته کباب مرغ در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
مخلوط سینه و ران مرغ ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه رنگی نصف پیمانه
فیله گوجه فرنگی ۱ عدد
سیر ۵ حبه
پیازچه خرد شده نصف استکان
گشنیز تازه ۱ مشت
آب لیموی تازه ۱ قاشق چای خوری
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاه نصف قاشق چای خوری از هر کدام
پودر زیره نصف قاشق چای خوری
سماق و زنجبیل نصف قاشق چای خوری از هر کدام
روغن زیتون یا روغن مایع ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای سس مقدار مواد
سس مایونز ۲ قاشق غذا خوری
سس دیپ سالسا ۲ قاشق غذا خوری
سس خردل ۱ قاشق غذا خوری
سس کچاب ۱ قاشق غذا خوری
پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری
پول بیبر نصف قاشق چای خوری
نمک نصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای پیاز سماقی برای دورچین مقدار مواد
پیاز بنفش خلالی شده ۱ عدد
جعفری خرد شده ۱ مشت کوچک
سماق به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
نعنا و ریحان و گشنیز تازه برای تزئین به مقدار لازم
محتوا پنهان
1 طرز تهیه کوفته کباب مرغ

طرز تهیه کوفته کباب مرغ

مرحله ۱: میکس کردن ران و سینه مرغ

ابتدا تکه‌های مرغ را که مخلوطی از ران و سینه مرغ است تمیز بشورید، خشک کنید، بعد از آن استخوان‌های آن‌ها را جدا کنید، سپس مرغ‌ها را داخل میکسر یا غذاساز بریزید، با هم میکس کنید تا بافت یکدستی را تشکیل دهند و کاملا له و پوره شوند.

مرحله ۲: اصافه کردن ادویه‌ها و میکس کردن با مرغ‌ها

به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از ران مرغ یا سینه مرغ به تنهایی استفاده کنید سپس مقداری نمک و ادویه‌ها که شامل فلفل سیاه، پودر سیر، پودر تخم گشنیز و پاپریکا است را به مقدار دلخواه خودتان به مرغ‌ها اضافه کنید، دوباره همه را با هم میکس کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن روغن زیتون و فلفل تند به مواد و میکس کردن آن‌ها

وقتی ادویه‌ها کاملاً به خورد مرغ‌ها رفتند سپس مقداری روغن زیتون روی مرغ‌ها بریزید، با هم میکس کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یک دست شوند، بعد از آن مقداری سس فلفل تند روی مواد بریزید، با هم میکس کنید تا طعم فلفل به خورد مواد برود.

مرحله ۴: استراحت کردن مخلوط مواد در یخچال

بعد از این که مخلوط مواد با هم بافت یکدستی را تشکیل دادند آن‌ها را داخل یک ظرف بریزید، سپس در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها استراحت کنند و بافت آن‌ها منسجم و سفت شود به طوری که عطر و طعم همه ادویه‌ها کاملاً به خورد مرغ‌ها برود و آن‌ها را مزه‌دار کند.

مرحله ۵: شستن و خرد کردن سبزی‌ها

در این فاصله مقداری پیازچه، گشنیز و جعفری را تمیز بشورید داخل سبد بریزید تا خشک شوند سپس آن‌ها را کاملاً ریز، خرد و ساطوری کنید، سبزی‌های خرد شده را داخل یه ظرف بریزید و کنار بگذارید، سپس گوجه‌ها را بشورید، پوست آن‌ها را بگیرید.

مرحله ۶: شستن و خرد کردن فلفل دلمه‌های رنگی

سپس فلفل دلمه‌های رنگی را تمیز بشورید، به شکل نگینی و ریز خرد کنید بهتر است که از فلفل دلمه‌های قرمز، زرد و سبز رنگ استفاده کنید تا شکل کوفته کباب جذاب‌تر شود اما به دلخواه خودتان می‌توانید از یک یا دو رنگ فلفل دلمه استفاده کنید.

مرحله ۷: خرد کردن گوجه فرنگی و سیر

بعد از آن گوجه فرنگی‌ها را در اندازه‌های کوچک به شکل نگینی خرد کنید و کنار بگذارید، سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید، بشورید، کاملاً ریز خرد و ساطوری کنید مقدار سیر را می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان کمتر یا بیشتر استفاده کنید

مرحله ۸: اضافه کردن سبزیجات و فلفل دلمه‌های خرد شده به مرغ‌ها

سپس مرغ‌ها را که داخل یخچال خوب استراحت کرده‌اند از یخچال بیرون بیاورید بعد پیازچه، گشنیز و جعفری‌های خرد شده را روی مرغ‌ها بریزید، با هم مخلوط کنید، سپس فلفل دلمه‌های رنگی را هم روی مواد بریزید با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.

مرحله ۹: اضافه کردن گوجه فرنگی، سیرو پودر زنجبیل به مواد

بعد از آن فیله‌های گوجه فرنگی را به مخلوط مواد اضافه کنید، با هم مخلوط کنید سپس سیرهای خرد شده را روی مواد بریزید، کمی هم پودر زنجبیل به مواد اضافه کنید، همه مواد را با هم خوب ورز دهید تا کاملاً مخلوط شوند و بافت یک دستی را تشکیل دهند.

مرحله ۱۰: استراحت کردن مخلوط مواد در یخچال

بعد از این که همه مواد با هم مخلوط و یکدست شدند، ظرف مخلوط را داخل یخچال بگذارید، اجازه دهید تا مواد به مدت یک ساعت استراحت کنند، طوری که عطر و طعم آن‌ها کاملاً با هم مخلوط شود، بافت مخلوط تشکیل شده باید منسجم و یک دست شود.

مرحله ۱۱: خلالی کردن پیاز و اصافه کردن جعفری خرد شده به آن

در این فاصله یک پیاز بنفش را پوست بگیرید، به شکل خلالی و خیلی نازک برش دهید سپس مقداری جعفری را هم که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند، خرد کنید، اندازه جعفری‌ها لازم نیست که خیلی ساطوری و ریز باشد تا طعم ان‌ها زیر دندان احساس شود.

مرحله ۱۲: اضافه کردن سماق و مخلوط کردن با پیاز و جعفری‌ها

بعد پیازهای خلالی را داخل یک ظرف بریزید، جعفری‌های خرد شده را به آن اضافه کنید، با هم مخلوط کنید سپس مقداری سماق روی پیازها و جعفری‌ها بریزید، آرام هم بزنید تا پیازها نشکنند، مقدار سماق بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۱۳: اضافه کردن نمک به مخلوط پیاز و جعفری‌ها

سپس مقداری نمک روی پیازها و سماق‌ها بپاشید، با هم مخلوط کنید بعد مخلوط پیاز و جعفری سماقی را داخل ظرف مناسب بریزید، برای استفاده در کنار کوفته کباب‌ها کنار بگذارید، سپس برای درست کردن سس مخصوص کوفته کباب مواد لازم را آماده کنید.

مرحله ۱۴: مخلوط کردن سس مایونز، دیپ سالسا و سس خردل با هم

برای درست کردن سس مخصوص ابتدا مقداری سس مایونز را داخل یک ظرف بریزید بعد دیپ سالسا را به آن اضافه کنید، با چنگال یا قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، سپس مقداری سس خردل روی آن‌ها بریزید، دوباره هم بزنید تا با هم خوب ترکیب شوند.

مرحله ۱۵: اضافه کردن سس کچاب، نمک و پول بیبر به سس

بعد از آن مقداری سس کچاپ روی سس‌ها بریزید، با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم همه سس‌ها با هم ترکیب شود بعد مقداری نمک و پول بیبر روی سس تشکیل شده بریزید، با هم ترکیب کنید بعد از آن طعم سس را بچشید نمک و ادویه‌های آن را تنظیم کنید.

مرحله ۱۶: اضافه کردن پودر آویشن به سس و استراحت در یخچال

بعد از آن مقداری پودر آویشن به سس مخصوص اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا بافت یک‌ دستی تشکیل شود، سپس سس را داخل ظرف مناسب بریزید، در یخچال قرار دهید تا سس جا بیفتد، طوری که عطر و طعم همه مواد خوب با هم مخلوط شود.

مرحله ۱۷: ریختن روغن در تابه و قرار دادن روی حرارت

سپس مایه کوفته کباب را از داخل یخچال بیرون بیاورید، کمی ورز دهید بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که کوفته‌ها به راحتی داخل آن سرخ شوند.

مرحله ۱۸: فرم دادن و سرخ کردن کوفته‌ها

بعد مقداری از مواد را بردارید با دست فرم دهید و به شکل کوفته یا دایره‌های هم اندازه فرم دهید، سعی کنید همه کوفته‌ها هم اندازه و هم شکل باشند، سپس کوفته را داخل روغن داغ در تابه قرار دهید و اجازه دهید تا کوفته‌ها خوب سرخ و طلایی رنگ شوند.

مرحله ۱۹: برگرداندن کوفته‌ها و سرخ کردن طرف دیگر آن‌ها

وقتی یک طرف کوفته‌ها سرخ شد آنها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم طلایی رنگ شود بعد از آن کوفته‌ها را از داخل تابه بیرون بیاورید، روی توری یا پارچه قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود و در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن‌ها کم شود.

مرحله ۲۰: به سیخ کشیدن کوفته‌ها یا قرار دادن آن‌ها در فر

به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید مایه کوفته‌ها را به سیخ بکشید و روی منقل کباب کنید یا این که داخل یک ظرف مقدار کمی روغن بریزید، کوفته‌ها را فرم دهید، در ظرف بچینید، بعد ظرف را در فر قرار دهید تا کوفته کباب رژیمی و بدون روغن درست کنید.

مرحله ۲۱: چیدن کوفته‌ها در ظرف مناسب و تزئین با انواع دورچین

بعد از این که کوفته کباب‌ها آماده شدند آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب بچینید، سس مخصوص را که آماده کرده‌اید در یک ظرف کوچکتر بریزید، کنار کوفته‌ها قرار دهید، مقداری هم پیاز و جعفری سماقی کنار کوفته‌ها بریزید و ظرف آن را تزئین کنید.

مرحله ۲۲: تزیین کوفته کباب مرغ و سرو آن

برای تزئین کوفته کباب مرغ می‌توانید از چند برگ نعنا، ریحان و گشنیز تازه هم استفاده کنید در آخر کوفته کباب مرغ را به عنوان یک غذای خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با نان تازه، سالاد، ترشی، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا