طرز تهیه کوکو باقالی خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله


آموزش کامل طرز تهیه آش رشته خوشمزه و ساده در منزل

طرز تهیه آش رشته امروز با آموزش درست کردن آش رشته که یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است در خدمت …

طرز تهیه حلوا کاراملی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه حلوا کاراملی حلوا کاراملی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه سمبوسه عربی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه سمبوسه عربی سمبوسه عربی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه عربی است که با ترکیبات متفاوتی درست می شود، برای …

طرز تهیه کوکوی باقلا سبز مازندرانی کوکوی باقلا سبز گیلانی کوکوی باقلا زرد کوکو باقلا خشک

کوکو باقالی یکی از غذاهای خوشمزه و سنتی گیلان است که با روش‌های مختلفی درست می‌شود، این غذای ساده و مقوی خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و طرفداران زیادی دارد، از این غذای لذیذ می‌توانید در مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو باقالی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
باقالی خام و پوست کنده ۲ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
شوید خشک ۱ قاشق غذا خوری
آرد ۱ قاشق غذا خوری
سیر ۲ حبه
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
پاپریکا و آویشن به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار کافی

طرز تهیه کوکو باقالی

مرحله اول

ابتدا باقالی‌ها را پاک کنید و پوست آن‌ها را جدا کنید، سپس آن‌ها را بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود، سپس باقالی‌ها را در میکسر بریزید و کاملا میکس کنید، به جای میکسر می‌توانید از مخلوط کن یا گوشتکوب برقی استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس سیب زمینی را پوست بگیرید و تمیز بشورید و با رنده ریز رنده کنید و بعد آب اضافی سیب زمینی را بگیرید و سیب زمینی‌ها را در یک ظرف بریزید، بعد یک پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و آب پیاز را بگیرید و دور بریزید.

مرحله سوم

بعد سیر‌ها را هم پوست بگیرید و بشورید و بعد با رنده ریز رنده کنید، حالا در یک ظرف مناسب سیب زمینی و پیاز و سیر رنده شده را بریزید و با هم مخلوط کنید تا عطر سیر کاملا در مواد پخش شود بعد یک تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

وقتی تخم مرغ کاملا با مواد مخلوط شد و ترکیب مواد کمی چسبنده شد مقداری آرد را به مواد اضافه کنید و کاملا در آن مخلوط کنید تا ترکیب مواد منسجم شود سپس مقداری شوید خشک را هم روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود.

مرحله پنجم

اگر شوید خشک در دسترس نبود مقداری شوید تازه را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس ریز خرد و ساطوری کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید، به سلیقه خودتان می‌توانید از جعفری یا گیشنیز هم استفاده کنید.

مرحله ششم

سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید، بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری آویشن و پاپریکا را روی مواد بریزید و کامل با مواد مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و طعم و عطر آن‌ها با مخلوط مواد ترکیب شود.

مرحله هفتم

بعد از این‌که همه مواد را خوب با هم مخلوط کردید روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم و عطر همه مواد با هم مخلوط شود، اگر فرصت کافی نداشتید لازم نیست مخلوط مواد را در یخچال بگذارید.

مرحله هشتم

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، بعد از این‌که روغن داغ شد مقداری از مخلوط مواد کوکو باقالی را بردارید و با دست فرم دهید و تخت کنید و داخل روغن سرخ کنید بعد برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله نهم

وقتی که کو‌کوها طلایی شدند درب ظرف را ببندید تا مغز پخت شوند، سپس از روی حرارت بردارید، بعد کوکوها را در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و شوید و مقداری خرده‌های گردو تزئین کنید و همراه با نان تازه و انواع دورچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا