طرز تهیه کوکی تابه ای، یک شیرینی بسیار ساده و خوشمزه!


طرز تهیه باسلوق ژله ای ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه باسلوق ژله ای باسلوق ژله ای یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با نام های متنوعی …

طرز تهیه خورش گوشت قلقلی، فوری و بسیار خوشمزه!

طرز تهیه خورش گوشت قلقلی خورش گوشت قلقلی یکی از انواع خورش‌های خوشمزه و لذیذ است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی …

طرز تهیه کیک توت فرنگی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک توت فرنگی کیک توت فرنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های مختلفی …

طرز تهیه کوکی تابه ای, دستور پخت کوکی تابه ای

کوکی تابه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، برای تهیه و آماده کردن این کوکی نیاز به فر و همزن برقی نیست، کوکی که طرفداران زیادی دارد به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود و برای پذیرایی مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوکی تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
کره ۵۰ گرم
شکر نصف پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل نوک قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
آرد ۱ و ۳/۱ لیوان
شکلات چیپسی ۲ قاشق غذا خوری
شکلات خرد شده یا نوتلا به مقدار لازم
شکلات ذوب شده برای تزئین به مقدار لازم
پودر یا خلال پسته برای تزئین به مقدار لازم
پودر نارگیل برای تزئین ۱ قاشق غذا خوری
مغز گردو یا مغز فندق خرد شده برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی تابه‌ای

مرحله ۱: مخلوط کردن کره و شکر

ابتدا کره که به دمای محیط رسیده و بافت آن نرم شده است را داخل یک ظرف بریزید بعد مقداری شکر به آن اضافه کنید، با لیسک خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و شکر در کره حل شود، کره و شکر بافت یکدست، کرم رنگ و کشداری را تشکیل می‌دهند.

مرحله ۲: اضافه کردن تخم مرغ و وانیل و مخلوط کردن با مواد

سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود، تخم مرغ باید با مواد خوب مخلوط و یک دست شود، سپس مقداری وانیل روی ترکیب مواد بریزید، هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را بگیرد.

مرحله ۳: ترکیب کردن آرد و بکینگ پودر و الک کردن آن‌ها

بعد از آن آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یک دست شود سپس مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید، هم بزنید و با هم ترکیب کنید، بعد ترکیب آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید تا خوب با هم مخلوط و بافت یکدستی را تشکیل دهند.

مرحله ۴: اضافه کردن ترکیب آرد به مخلوط مواد

سپس ترکیب آرد را کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، با لیسک هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و آرد به شکل گلوله داخل مخلوط باقی نماند، در این مرحله بافت مخلوط تشکیل شده باید کاملا یک دست با غلظت مناسب و قابل فرم‌دهی باشد.

مرحله ۵: اضافه کردن شکلات چیپسی به مواد کوکی

بعد از آن مقداری شکلات چیپسی را به مواد اضافه کنید، با هم مخلوط کنید تا شکلات‌ها به طور یکسان در مواد پخش شوند مقدار شکلات چیپسی بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، می‌توانید مقدار آن را کمتر بریزید، اما هر چه بیشتر باشد کوکی خوشمزه‌تر می‌شود.

مرحله ۶: استراحت مایه کوکی در یخچال

سپس روی ظرف را بپوشانید، ظرف مخلوط را داخل یخچال قرار دهید، اجازه دهید تا مایه کوکی به مدت تقریبایک ساعت در یخچال استراحت کند، مخلوط کوکی‌ها خوب جا بیفتد و بافت آن منسجم شود بعد از آن مخلوط مواد را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله ۷: قرار دادن کاغذ روغنی در تابه و پهن کردن مقداری از مواد در دست

سپس داخل تابه مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید به طوری که کاغذ روغنی کاملا کف تابه را بپوشاند بهتر است که از تابه نسوز یا تابه رژیمی استفاده کنید تا کاغذ روغنی به تابه نچسبد، بعد مقداری از مایه کوکی را بردارید با دست به آن فرم دهید و آن را پهن کنید.

مرحله ۸: ریختن شکلات رنده شده در وسط کوکی و فرم دادن به آن

بعد از آن مقداری شکلات را رنده کنید، داخل کوکی قرار دهید، می توانید از شکلات چیپسی یا نوتلا هم استفاده کنید، شکلات را به مقدار مناسب و با سلیقه خودتان داخل کوکی بریزید، سپس اطراف کوکی را جمع کنید، به آن فرم دهید و به شکل گردو درآورید.

مرحله ۹: چیدن کوکی‌ها در تابه و قرار دادن تابه روی حرارت

سپس کوکی را داخل تابه روی کاغذ روغنی قرار دهید، همه مایه کوکی را به همین روش آماده کنید، کوکی‌ها را با فاصله داخل تابه بچینید بعد شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار دهید، اجازه دهید تا گرم بشود سپس در تابه را ببندید و روی شعله پخش کن قرار دهید.

مرحله ۱۰: پختن کوکی‌ها و برداشتن تابه از روی حرارت

بعد اجازه دهید تا کوکی‌ها به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزند و کاملاً مغز پخت شوند در این فاصله در تابه را باز نکنید، بعد از این زمان تابه را از روی حرارت بردارید، تابه را کنار بگذارید تا کوکی‌های داخل آن در دمای محیط کمی خنک شوند.

مرحله ۱۱: جدا کردن کوکی‌ها از کاغذ روغنی و تزئین آن‌ها

وقتی کوکی‌ها خنک شدند آن‌ها را به آرامی از تابه جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان روی کوکی‌ها مقداری شکلات ذوب شده بریزید، بعد با پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردو یا فندق خرد شده تزئین کنید. سپس تعدادی کوکی تابه‌ای را داخل یک ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا