طرز تهیه کوکی خرما خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه بیسکویت کرمدار بسیار خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه بیسکویت کرمدار بیسکوئیت کرمدار یکی از انواع بیسکوئیت‌ها و شیرینی‌های خوشمزه و ساده است که بافتی سبک دارد و خیلی راحت …

طرز تهیه خامه فرم گرفته خانگی به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه خامه فرم گرفته خامه فرم گرفته یکی از انواع مواد مورد نیاز در تهیه انواع دسرها و شیرینی ها می باشد …

طرز تهیه بانت کیک وانیلی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه بانت کیک وانیلی بانت کیک وانیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت بسیار نرم و …

طرز تهیه کوکی خرما طرز تهیه کوکی خرمایی بدون فر کوکی خرمایی رژیمی کوکی خرما و گردو

کوکی خرما یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافتی سبک دارد، این شیرینی خوش طعم طرفداران زیادی دارد و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده می‌شود و برای پذیرایی مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوکی خرما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آرد سنگک ۲۰۰ گرم
آرد برنج ۳ قاشق غذا خوری
پودر شکر ۷۵ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آب ۳ قاشق غذا خوری
کره ۱۰۰ گرم
مواد لازم برای مایه میانی
خرما با پوست ۵۰۰ گرم تقریبا
پودر زنجبیل ۱ قاشق مربا خوری
روغن ۲ قاشق غذا خوری
پودر دارچین ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه کوکی خرما

مرحله اول

برای طرز تهیه کوکی خرما به روش خانگی ابتدا مقداری آرد سنگک را الک کنید تا سبک و یکدست شود و بعد داخل یک ظرف بریزید و آرد برنج را به آن اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید، سپس شکر را روی آن‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله دوم

بعد یک تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید و روی ترکیب مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس مقدار کمی آب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب حالت خمیری پیدا کند و بعد کره را روی بخار کتری کامل ذوب کنید.

مرحله سوم

سپس کره ذوب شده را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و خمیر صاف و یکدست و نرمی تشکیل شود، مقداری از مواد را در دست فشار دهید اگر منسجم نبود کمی آب اضافه کنید تا خمیر یکدست شود.

مرحله چهارم

توجه کنید این خمیر نیازی به ورز دادن ندارد، بعد از این که خمیر یکدست و نرم شد آن را داخل یک ظرف قرار دهید و داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید تا به مدت ۱ ساعت خوب استراحت کند و جا بیفتد و در این فاصله مواد میانی را آماده و تهیه کنید.

مرحله پنجم

سپس برای درست کردن مواد میانی پوست تعدادی خرما را بگیرید و هسته آن‌ها را جدا کنید و داخل یک ظرف بریزید و با هر وسیله‌ای کمی آن‌ها را فشار دهید تا نرم‌تر شوند، بعد مقداری پودر زنجبیل روی خرماها بریزید و با هم خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم

بعد مقداری روغن به خرماها اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید، سپس کمی پودر دارچین روی خرماها بریزید و هم بزنید تا عطر آن کاملا به خورد مواد برود، بعد ظرف مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا خمیری شکل شود.

مرحله هفتم

بعد از آن که مواد میانی آماده شد و خمیر یکدستی تشکیل شد، ظرف آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنگ شود، سپس خمیر را که خوب استراحت کرده از یخچال درآورید و مقداری از آن به اندازه یک گردو را بردارید.

مرحله هشتم

سپس خمیر را در دست کمی باز کنید و داخل آن مقداری از مواد خرمایی بریزید و بعد اطراف خمیر را جمع کنید و با دست فرم دهید و به شکل گرد درآورید، همه خمیر را به همین شکل آماده کنید و کنار بگذارید. سعی کنید همه خمیرها هم انداره باشند.

مرحله نهم

سپس در کف قالب مورد نظر یا سینی فر یک کاغذ روغنی قرار دهید و خمیرها را با فاصله در آن بچینید و بعد قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا خوب بپزند.

مرحله دهم

بعد از تقریبا ۳۰ دقیقه کوکی‌ها آماده می‌شوند، سپس قالب کوکی‌ها را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شود و بعد به آرامی کوکی‌ها را از قالب خارج کنید و در یک ظرف دیگر بچینید و سپس در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

مرحله یازدهم

بعد از آن تعدادی کوکی‌ خرما را در ظرف مناسب بچینید و با سلیقه خودتان با پودر پسته و پودر نارگیل و یا مغز گردو خرد شده تزئین کنید و این شیرینی خوش طعم و سبک و نرم را برای پذیرایی به جای استفاده از قند همراه با چای و قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا