طرز تهیه کوکی رژیمی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


طرز تهیه نان پیده خوشمزه به روش ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه نان پیده نان پیده یکی از انواع نان های سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که معمولا در ماه رمضان تهیه …

طرز تهیه کوکی رژیمی با کره بادام زمینی طرز تهیه کوکی رژیمی با شیره خرما طرز تهیه کوکی رژیمی بدون فر طرز تهیه کوکی رژیمی با جو دو سر طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر طرز تهیه کوکی رژیمی با عسل طرز تهیه کوکی رژیمی با شیره انگور طرز تهیه کوکی رژیمی بدون موز

کوکی رژیمی یکی از انواع کوکی‌های خوشمزه و ساده است که برای درست کردن آن از شکر استفاده نمی‌شود و مناسب افرادی است که رژیم‌های خاص غذایی دارند، این کوکی خوش طعم خیلی راحت و سریع آماده می شود و بسیار پر طرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی رژیمی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی رژیمی
موز متوسط ۴ عدد
جو پرک ۲.۵ لیوان
شکلات تلخ یا کشمش به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی رژیمی

مرحله اول

برای تهیه کوکی رژیمی خوشمزه ابتدا موزها را پوست بگیرید و در ظرفی قرار دهید و سپس به وسیله گوشتکوب برقی آن‌ها را کاملا له کنید اگر گوشتکوب برقی در دسترس نبود به وسیله چنگال موزها را له و پوره کنید طوری که کاملا نرم و یکدست شود.

مرحله دوم

تعداد موزها بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد، اگر طعم موز را خیلی دوست دارید می‌توانید از موز بیشتری استفاده کنید، چون از شکر استفاده نمی‌کنید سعی کنید موزهای رسیده و سالم را انتخاب کنید که بافت نرم‌تری دارند و طعم آن‌ها شیرین‌تر است.

مرحله سوم

سپس جو پرک را کم‌کم به موزها اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا جایی که خمیری که تشکیل می‌شود را بتوان با دست فرم و شکل داد، نه خیلی سفت باشد که خشک شود و نه خیلی شل باشد که نتوان به آن شکل داد و فرم و ظاهر آن به هم بریزد.

مرحله چهارم

بعد شکلات تلخ را خرد کنید و یا از شکلات چیپسی استفاده کنید، به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید از کشمش به جای شکلات استفاده کنید و شکلات یا کشمش را داخل مواد بریزید و هم بزنید تا در همه قسمت‌های موز پخش و یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس داخل سینی فر یا یک قالب را با کره یا روغن مایع چرب کنید و یا بهتر است که کاغذ روغنی قرار دهید و با اسکوپ بستنی یا قاشق مقداری از مواد را بردارید و فرم دهید و با کمی فاصله داخل سینی فر بچینید، سعی کنید هم اندازه باشند.

مرحله ششم

بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا کوکی‌ها خوب بپزند و طلایی رنگ شوند، سپس از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شوند.

مرحله هفتم

وقتی کوکی‌ها در دمای محیط کمی خنک شدند آن‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و در یک ظرف مناسب بچینید و با کمی عسل یا شکلات صبحانه، پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو، مغز فندق و خلال بادام و یا چند برش موز تزئین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا