طرز تهیه کوکی کره ای، تجربه‌ای خوشمزه و خلاقانه در منزل


طرز تهیه کیک آلبالو ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک آلبالو کیک آلبالو یکی از انواع کیک های مجلسی و بین المللی است که بافت نرم و طعم بی نظیری …

طرز تهیه کلوچه فومن خوشمزه و سنتی مرحله به مرحله

طرز تهیه کلوچه فومن کلوچه فومن یکی از انواع کلوچه های سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالتا متعلق به شهر فومن می …

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی خوشمزه و مخصوص مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی کیک خیس شکلاتی یکی از انواع کیک های مخصوص و لاکچری کافی شاپی است که معمولا به همراه …

طرز تهیه کوکی کره ای کوکی کره ای با ایسینگ طرز تهیه کوکی کره ای با روکش رویال آیسینگ

کوکی کره‌ای یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و بافتی سبک و ترد دارد این شیرینی خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف تهیه کنید و به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کوکی کره ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کوکی کره ای
آرد سفید ۲۵۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
کره به دمای محیط رسیده ۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ متوسط ۴۰ گرم معادل ۲ عدد
نمک به مقدار لازم
وانیل ۳/۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کوکی کره ای

مرحله ۱: مخلوط کردن کره و قند

برای طرز تهیه کوکی کره ای ابتدا مقداری کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را داخل یک ظرف بریزید و سپس پودر قند را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت تقریباً ۵ دقیقه هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدستی تشکیل شود و بافت آن سبک و حجیم‌ و روشن شود.

مرحله ۲: افزودن تخم‌مرغ و آماده‌سازی آرد

سپس زرده‌های تخم مرغ را جدا کنید و کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند، بعد از آن آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود.

مرحله ۳: طعم دادن به کوکی‌ها

بعد برای درست کردن کوکی کاکائویی می‌توانید به مقدار ۳۰ گرم از آرد را بردارید و به جای آن ۳۰ گرم پودر کاکائو شیرین نشده به بقیه آرد اضافه کنید و کاملاً با هم مخلوط کنید تا بافت یکدست و صافی تشکیل شود و پودر کاکائو در آرد گلوله نشود.

مرحله ۴: ترکیب آرد و مواد خیس

سپس مقداری وانیل و کمی نمک روی آرد بریزید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید و بعد از آن ترکیب آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی و در یک جهت و فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید تا خمیر جمع شود.

مرحله ۵: استراحت خمیر

وقتی که خمیر تشکیل شده صاف و یکدست و نرم و لطیف شد آن را داخل یک نایلون قرار دهید و با دست خمیر را داخل نایلون باز کنید تا کاملا منسجم شود و سپس خمیر را داخل یخچال قرار دهید تا به مدت یک ساعت استراحت کند و خوب جا بیفتد.

مرحله ۶: فرم‌دهی به کوکی‌ها

بعد از این مدت خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و بین دو کاغذ روغنی قرار دهید و سپس با وردنه خمیر را به ضخامت ۴ تا ۵ میلی‌متر پهن و باز کنید و سپس با کاتر در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یا از قالب‌های آماده برای برش زدن استفاده کنید.

مرحله ۷: آماده‌سازی برای پخت

سپس کف سینی یا قالب را کاغذ نسوز قرار دهید و برش‌های شیرینی را با فاصله در آن بچینید و سپس سینی را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود و بعد از آن سینی را از فر بیرون بیاورید و در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده بگذارید.

مرحله ۸: پخت کوکی‌ها و مراحل تنظیم فر

بعد دمای فر برقی را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کوکی‌ها به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزند و اطراف آن‌ها طلایی رنگ شود چون دمای فرهای مختلف با هم متفاوت است، حتما بعد از ۷ دقیقه میزان پخت کوکی‌ها را چک کنید.

مرحله ۹: خارج کردن کوکی‌ها از فر

اگر بعد از ۷ دقیقه زیر کوکی‌ها طلایی رنگ شده بود سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی‌ها کمی سرد شوند و بعد به آرامی کوکی‌ها را از کاغذ نسوز جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملا سرد و خنک شوند‌.

مرحله ۱۰: تزئین کوکی‌ها و سرو

سپس با سلیقه و به دلخواه خودتان مقداری عسل و یا شکلات ذوب شده روی کوکی‌ها بریزید و پخش کنید و سپس با مقداری پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و یا کنجد روی آن‌ها را تزئین کنید. در آخر تعدادی کوکی کره‌ای را داخل یک ظرف مناسب بچینید و این شیرینی خوش طعم و شیک و مناسب را برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا