طرز تهیه کیک انجیر شکلاتی، یک میان وعده سالم و مقوی


طرز تهیه پنکیک ژاپنی پفکی با پف زیاد مرحله به مرحله

طرز تهیه پنکیک ژاپنی پنکیک ژاپنی یکی از انواع صبحانه های خوشمزه و ساده کشور ژاپنی است که با رسپی های متنوعی درست …

طرز تهیه ویفر رنگارنگ خوشمزه بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه ویفر رنگارنگ ویفر رنگارنگ یکی از تنقلات خوشمزه و متنوع است که طرفداران زیادی به خصوص در کودکان دارد و خیلی …

طرز تهیه نان باگت خوشمزه به روش بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه نان باگت نان باگت یکی از انواع نان های حجیم بین المللی است که معمولا در کنار غذاهای ساندویچی سرو می …

طرز تهیه کیک انجیر شکلاتی , دستور پخت کیک انجیر شکلاتی

کیک انجیر شکلاتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که طعم انجیر و شکلات در آن فوق العاده است، از این کیک خوش طعم و مقوی می‌توانید به عنوان یک میان وعده مناسب و یا یک دسر شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک انجیر شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک انجیر شکلاتی
آرد ۳ پیمانه
شکر ۴/۳ پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
پودر نارگیل ( اختیاری) ۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
ماست یا شیر ۲ پیمانه
گردوی خرد شده ½ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق مرباخوری
انجیر تازه به مقدار کافی

طرز تهیه کیک انجیر شکلاتی

مرحله ۱: آماده‌سازی آرد و مواد خشک

برای طرز تهیه کیک انجیر شکلاتی ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید بعد با توجه به ذائقه خودتان مقداری پودر کاکائو را روی آرد بریزید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۲: الک کردن و ترکیب آرد با پودر دارچین

سپس مقداری پودر دارچین را به ترکیب آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بعد ترکیب آرد و پودر کاکائو را سه بار الک کنید تا همه مواد کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت آرد یکدست و صاف شود و سپس آرد را کنار بگذارید.

مرحله ۳: تهیه کرم کره و شکر

بعد مقداری کره را داخل یک ظرف بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت آن کرم رنگ و یکدست و کشدار شود سپس تخم مرغ‌ها را با فاصله و یکی یکی به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۴: اضافه کردن تخم‌مرغ به کرم

بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مخلوط را خوب هم بزنید تا تخم مرغ‌ها از حالت لختگی خارج شوند و کاملاً با مواد مخلوط و بافت آن‌ها یکدست شوند و حجم مخلوط تشکیل شده دو برابر شود سپس اطراف ظرف را با یک لیسک دورگیری کنید.

مرحله ۵: استفاده از ماست برای بهبود بافت

دورگیری ظرف باعث می‌شود تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و بوی زهم تخم مرغ‌ها از بین برود سپس مقداری ماست را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند و ماست به خورد مواد برود.

مرحله ۶: ادغام آرد و مواد مرطوب

سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و آرد در داخل مواد به شکل گلوله باقی نماند، مواد را آرام هم بزنید تا پف کیک از بین نرود.

مرحله ۷: افزودن پودر نارگیل و مغز گردو

بعد مقداری پودر نارگیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم خوب ترکیب شوند و سپس مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا مغز گردو در تمام قسمت‌های مخلوط به طور یکسان پخش شود.

مرحله ۸: آماده‌سازی قالب

در این مرحله ممکن است که غلظت مواد کمی زیاد باشد که جای نگرانی نیست و بعد از پخت کیک بافت آن سبک و نرم می‌شود، سپس کف و دیواره‌های قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید.

مرحله ۹: چینش انجیرها در قالب

سپس تقریباً به اندازه نصف مایه کیک را داخل قالب بریزید و بعد مقداری انجیر تازه و سفت را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند به شکل حلقه‌ای برش بزنید و روی مایه کیک بچینید سعی کنید برش‌های نازک دهید که در کیک فرو نروند.

مرحله ۱۰: تزئین و  قرار دادن در فر

بعد بقیه مایه کیک را روی انجیرها بریزید تا کاملاً سطح آن‌ها را بپوشاند و با لیسک سطح آن را صاف کنید و سپس روی سطح مایه کیک را هم با چند برش انجیر تازه تزئین کنید و بعد قالب کیک را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۱۱: تنظیم دما و زمان پخت

سپس دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه در فر بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود و بافت آن سفت می‌شود.

مرحله ۱۲: تست پخت و خارج کردن از فر

چون دمای فرهای مختلف با هم فرق می‌کند بعد از این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته و آماده شده است سپس قالب کیک را از فر بیرون بیاورید.

مرحله ۱۳: خارج کردن کیک از قالب

بعد قالب را در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود سپس با یک چاقوی تیز اطراف کیک را از دیواره‌های قالب جدا کنید و قالب را به آرامی برگردانید و کیک را به آرامی از داخل آن بیرون بیاورید تا خرد نشود و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۴: تزئین و سرو کیک

سپس با توجه به سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده یا گاناش روی کیک بریزید و سپس سطح آن را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، خلال بادام، مغز فندق خرد شده و یا چند برش انجیر تازه و شکلات چیپسی تزئین کنید. در آخر کیک انجیر شکلاتی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا