طرز تهیه کیک سه شیر شکلاتی، مناسب برای میان وعده!


طرز تهیه کیک سه شیر شکلاتی, دستور پخت کیک سه شیر شکلاتی

کیک سه شیر شکلاتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد، برای درست کردن این نوع کیک از سه مدل شیر استفاده می‌شود، از این کیک سه شیر شکلاتی می‌توانید به عنوان یک دسر شیک برای پذیرایی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک سه شیر شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
تخم مرغ ۶ عدد
شکر ۱ پیمانه
روغن مایع ۴/۱ پیمانه
پودر کاکائو ۴/۱ پیمانه
آب جوش ۳/۲ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای خیس کردن کیک مقدار مواد
شیر ۱ لیوان
شیر عسلی نصف قوطی
پودرکاکائو ۱ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای تزئین کیک مقدار مواد
خامه قنادی ۲۵۰ گرم
پودر کاکائو برای داخل خامه و برای الک کردن روی سطح کیک ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک سه شیر شکلاتی

مرحله ۱: مخلوط کردن تخم مرغ‌ها و شکر

ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید، با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و بافت آن‌ها کاملا یکدست و پف دار شود، سپس مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید، با همزن برقی به مدت تقریبا ۵ دقیقه هم بزنید تا خوب با هم‌ مخلوط شوند.

مرحله۲: اضافه کردن وانیل به مخلوط

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده، یکدست، کرم‌ رنگ و کمی کشدار شد، مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید، دوباره با همزن برقی به مدت تقریبا ۱ دقیقه دیگر ترکیب را هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد.

مرحله ۳: مخلوط کردن پودر کاکائو و آب جوش

سپس همزن برقی را خاموش کنید، با لیسک اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید، بعد مقداری آب جوش داخل یک ظرف کوچک بریزید، پودر کاکائو را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و یک مخلوط کاکائویی غلیظ تشکیل شود.

مرحله ۴: اصافه کردن مخلوط کاکائویی و روعن مایع به مواد

بعد از آن مخلوط کاکائویی را به ترکیب مواد اضافه کنید، با لیسک هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، سپس مقداری روغن مایع به مواد اضافه کنید و فقط به اندازه‌ای که با هم کاملا مخلوط و یکدست شوند با لیسک هم بزنید.

مرحله ۵: ترکیب کردن آرد و بکینگ پودر

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا سبک و یکدست شود بعد آرد الک شده را داخل یک ظرف بریزید، مقداری بکینگ پودر به آن اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا ترکیب شوند، سپس ترکیب آرد را الک کنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۶: اضافه کردن آرد به مخلوط مواد

بعد از آن ترکیب آرد را کم کم در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، با لیسک به آرامی در یک جهت هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و گلوله‌های آرد داخل مخلوط باز شود، در این مرحله نباید مخلوط مواد را خیلی زیاد هم بزنید.

مرحله ۷: ریختن مایه کیک در قالب

سپس داخل قالب مورد نظر را با روغن مایع چرب کنید، یا کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید تا کاملا کف قالب را بپوشاند، بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید، با لیسک آن را صاف کنید، ۳/۲ از قالب باید با مایه کیک پر شود چون بعد از پخت حجم آن زیاد می‌شود.

مرحله ۸: قرار دادن قالب در فر و تنظیم دمای آن

بعد قالب را به آرامی ۲ تا ۳ بار روی سطح بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود، سپس قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، بعد از آن دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت تقریبا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله ۹: تست میزان پخت کیک

در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف آن از بین می‌رود، بعد از آن یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبید یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است، در غیر این صورت باید بیشتر بپزد.

مرحله ۱۰: بیرون آوردن قالب از فر

بعد از این که کیک خوب پخت و آماده شد، قالب را از فر بیرون بیاورید، در دمای محیط قرار دهید تا کیک خنک شود، در این فاصله برای درست کردن مخلوط مناسب برای خیس کردن کیک، یک لیوان شیر هم دمای محیط را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۱۱: اضافه کردن شیر عسلی و پودر کاکائو به شیر

سپس مقداری شیر عسلی به شیر اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پودر کاکائو به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا از هم باز شوند و کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۱۲: اصافه کردن خامه صبحانه به مخلوط

بعد از آن خامه صبحانه را به مخلوط اضافه کنید، خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند، طوری که بافت مخلوط تشکیل شده، یکدست، لطیف و رقیق شود، وقتی که کیک کاملا خنک شود روی آن را با سیخ چوبی چند سوراخ ایجاد کنید.

مرحله ۱۳: ریختن مخلوط روی سطح کیک

سپس مخلوط شیر، خامه، شیر عسلی و پودر کاکائو را روی سطح کیک بریزید، در همه قسمت‌های سطح کیک پخش کنید، تا کاملا جذب کیک شود و به خورد کیک برود، بعد از آن کیک را در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند، جا بیفتد و طعم‌دار شود.

مرحله ۱۴: فرم دادن خامه قنادی

بعد از آن در این فاصله مقداری خامه قنادی را داخل یک ظرف بریزید، بعد پودر کاکائو به آن اضافه کنید با همزن برقی حسابی هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، طوری که خامه کاملا فرم بگیرد، باید جای پره‌های همزن روی خامه باقی بماند.

مرحله ۱۵: اصافه کردن پودر قند به خامه

اگر خامه قنادی شیرین نبود یا خواستید که شیرینی خامه بیشتر شود می‌توانید به دلخواه خودتان مقداری شکر یا پودر قند به خامه اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند به جای خامه قنادی از خامه صبحانه هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۱۶: الک کردن پودر کاکائو روی کیک

سپس کیک را بعد از این که نیم ساعت در یخچال استراحت کرد، بیرون بیاورید بعد روی آن با سلیقه خودتان مقداری پودر کاکائو الک کنید تا سطح و دیواره‌های کیک کاملا با پودر کاکائو پوشانده شود، به طوری که سطح صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۱۷: تزئین کیک سه شیر شکلاتی

بعد خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید، سپس روی سطح کیک به فرم دلخواه خودتان پایپ کنید، بعد هم با سلیقه خودتان می‌توانید روی خامه فرم گرفته مقداری پودر پسته، مغز گردوی خرد شده یا شکلات چیپسی بریزید وکیک را به شکل مناسب تزئین کنید.

مرحله ۱۸: برش دادن و سرو کیک سه شیر شکلاتی

سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، بعد چند برش از کیک سه شیر شکلاتی را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم و مقوی برای پذیرایی از مهمان‌ها همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا