طرز تهیه کیک سیب و هویج خوشمزه مرحله به مرحله


طرز تهیه سوهان کنجدی خانگی ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه سوهان کنجدی سوهان کنجدی یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه و مقوی ایرانی است که به عنوان میان وعده هم مصرف …

طرز تهیه کیک زرشک و‌ پسته خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک زرشک و‌ پسته کیک زرشک و‌ پسته یکی از انواع کیک های معطر و سنتی ایرانی است که طعمی بسیار …

طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی زعفرانی عید شیرینی زعفرانی عید یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست …

کیک سیب و هویج به خانه برمیگردیم کیک سیب و هویج سرآشپز پاپیون کیک سیب و هویج نی نی سایت

کیک سیب و هویج یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و دلچسب است که بافتی سبک و لطیف دارد و بسیار پرطرفدار است، این کیک با طعم و عطر عالی خیلی راحت و سریع آماده می‌شود و به روش‌های مختلف می‌توانید این دسر لذیذ را درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک سیب و هویج در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک سیب و هویج
آرد ۳۰۰ گرم معادل ۳ پیمانه
تخم مرغ ۵ عدد
شکر ۳ پیمانه
روغن مایع ۱ پیمانه
شیر نصف پیمانه
گردوی چرخ کرده ۱ پیمانه
هویج رنده شده نصف پیمانه
سیب رنده شده نصف پیمانه
دارچین ۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری
نمک نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک سیب و هویج

مرحله اول

ابتدا سیب را تمیز بشورید و پوست آن را بگیرید و با رنده ریز رنده کنید و بعد سیب را در یک ظرف بریزید و یک لیمو ترش تازه را بشورید و از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و مقداری از آب آن را به سیب‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا سیاه نشوند.

مرحله دوم

سپس هویج را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و کنار بگذارید، بعد گردوها را با چرخ گوشت، چرخ کنید تا کاملا ریز و یکدست شوند، سپس تخم مرغ‌های هم دمای محیط را در یک ظرف بریزید و هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله سوم

بعد شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و به مدت ۷ تا ۸ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت کرم رنگ و یکدستی تشکیل شود، سپس روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم کاملا ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله چهارم

بعد شیر را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون آورده‌اید و به دمای محیط رسیده است، به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس مقداری دارچین و کمی نمک را روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر دارچین در مواد پخش شود.

مرحله پنجم

بعد سیب رنده شده و هویج رنده شده را هم در مایه کیک بریزید و با قاشق هم بزنید تا ترکیب مواد در همه قسمت‌ها یکدست شود و سپس گردو چرخ شده را هم اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، بعد آرد را در یک ظرف دیگر خوب الک کنید.

مرحله ششم

وقتی بافت آرد سبک و یکدست شد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بعد آرد را کم‌کم به مخلوط مایه کیک اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم

سپس کف قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و کمی آرد داخل قالب بپاشید و بعد مایه کیک را داخل قالب بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید، سپس قالب را چند بار به آرامی روی سطح بکوبید تا هوای داخل مایه کیک خارج شود.

مرحله هشتم

بعد قالب کیک را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر را روی ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا کیک کاملا بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود و بعد از آن تست کنید که کیک پخته باشد.

مرحله نهم

در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد و بعد از آن یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود، کیک آماده است، بعد کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله دهم

وقتی که کیک در دمای محیط خنک شد به آرامی آن را از قالب خارج کنید و در یک ظرف مناسب قرار دهید و بعد کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و به دلخواه و سلیقه خودتان روی آن مقداری شکلات صبحانه بریزد و سطح کیک را بپوشانید.

مرحله یازدهم

سپس با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق خلال بادام و کنجد و برش‌های سیب تزئین کنید و به عنوان یک دسر خوش طعم و لذیذ برای پذیرایی و یا یک میان وعده مناسب و مقوی همراه با چای و یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا