طرز تهیه کیک سیب کاراملی، یک میان وعده مجلسی!


طرز تهیه کیک سیب کاراملی, دستور پخت کیک سیب کاراملی

کیک سیب کاراملی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد این کیک را می‌توانید خیلی راحت به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و از آن برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید، این کیک خوش طعم طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک سیب کاراملی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک مقدار مواد
سیب متوسط ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شیر نصف لیوان
شکر نصف لیوان
آرد ۱ لیوان سر پر
روغن مایع ۳/۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
وانیل به مقدار لازم
مواد لازم برای کارامل مقدار مواد
شکر ۴ تا ۵ قاشق غذا خوری
کره ۳۰ گرم یا ۲ قاشق غذا خوری
پودر یا خلال پسته برای تزئین به مقدار لازم
پودر نارگیل برای تزئین به مقدار لازم
مغز گردو خرد شده یا مغز فندق خرد شده برای تزئین به مقدار لازم
خلال بادام و کنجد برای تزئین به مقدار لازم
شکلات چیپسی برای تزئین به مقدار لازم
برش حلقه‌ای موز و سیب برای تزئین به مقدار لازم
محتوا پنهان
1 طرز تهیه کیک سیب کاراملی

طرز تهیه کیک سیب کاراملی

مرحله ۱: پوست کندن و برش زدن سیب‌ها

ابتدا سیب‌ها را پوست بگیرید، دانه‌های سیب را جدا کنید، سیب‌ها را در اندازه‌های مناسب برش بزنید و کنار بگذارید، می‌توانید سیب‌ها را به شکل حلقه‌ای برش بزنید و قسمت وسط آن را با ماسوره خارج کنید تا دایره شکل شوند یا به شکل نیم دایره برش بزنید.

مرحله ۲: ریختن تخم مرغ‌ها در یک طرف و هم زدن آن‌ها

سعی کنید برش‌های سیب هم اندازه باشند و ضخامت آن‌ها هم یکی باشد تا در هنگام پخت کیک به یک اندازه بپزند برش‌های سیب را کنار بگذارید بعد از آن در یک ظرف تخم مرغ‌ها را بشکنید با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله ۳: مخلوط کردن شکر با تخم مرغ‌ها و هم زدن آن‌ها

وقتی بافت تخم مرغ‌ها یک دست شد، کمی پف کردند و حجم آن‌ها زیاد شد، شکر را به تخم مرغ‌های زده شده اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا تخم مرغ‌ها و شکرها خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، بافت مخلوط تشکیل شده باید کرم رنگ، یکدست، حجیم و کمی کش‌دار شود.

مرحله ۴: اضافه کردن وانیل به مخلوط مواد و هم زدن آن‌ها

سپس مقداری وانیل به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد، با یک قاشق اطراف ظرف را تمیز کنید تا باقیمانده تخم مرغ‌ها که به اطراف ظرف چسبیده‌اند با بقیه مواد مخلوط شوند و مایع کیک بوی زهم ندهد.

مرحله ۵: اضافه کردن شیر و روغن به مواد و مخلوط کردن آن‌ها

بعد از آن شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا با هم مخلوط و یک دست شوند سپس مقداری روغن مایع به مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا روغن به خورد مواد برود و بافت یک دستی تشکیل شود. لازم نیست خیلی زیاد هم بزنید.

مرحله ۶: ترکیب ارد و بکینگ پودر و الک کردن آن‌ها

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، بعد مقداری بکینگ پودر به آرد اضافه کنید با هم مخلوط کنید برای این که آرد و بکینگ پودر کاملاً با هم مخلوط شوند دوباره ترکیب آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن ترکیب آرد به مخلوط مواد

سپس ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید با قاشق یا همزن دستی به آرامی در یک جهت هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند، در این مرحله باید آرد به شکل گلوله داخل مواد باقی نماند و بافت یک دستی تشکیل شود.

مرحله ۸: ریختن شکر و کره در تابه و ذوب کردن آن‌ها

وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید ظرف آن را کنار بگذارید بعد در یک تابه مقداری شکر بریزید، شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد تابه را روی شعله پخش کن بگذارید تا شکر کم کم ذوب شود مقداری کره روی شکرها بگذارید تا همزمان با هم ذوب شوند.

مرحله ۹: مخلوط کردن کره و شکر ذوب شده با هم

دقت کنید که در هنگام ذوب شدن کره و شکر اصلاً از قاشق برای هم زدن شکرها استفاده نکنید و اجازه دهید تا شکر کم کم ذوب شود، وقتی که کره ذوب شد می‌توانید به آرامی ظرف را یکی دو بار بچرخانید تا شکرها ذوب شوند، طوری که با کره مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ۱۰: چیدن برش‌های سیب روی شکر کاراملی

وقتی که شکرها ذوب شدند ظرف را تکان دهید تا کره ذوب شده و شکر ذوب شده خوب با هم مخلوط و یک دست شوند، شکر کاراملی باید کاملاً کف تابه را بپوشاند، سپس برش‌های سیب را داخل تابه به شکل مناسب بچینید به طوری که دور تا دور آن را بگیرد.

مرحله ۱۱: ریختن مایه کیک در تابه روی برش‌های سیب

بعد از این که برش‌های سیب را چیدید، یک برش دایره‌ای هم وسط ظرف قرار دهید سپس مایه کیک را روی برش‌های سیب بریزید، سطح آن را صاف کنید، در تابه را با دم کنی ببندید، اجازه دهید تا کیک به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد و آماده شود.

مرحله ۱۲: تست کردن میزان پخت کیک

در این فاصله در تابه را برندارید چون ممکن است پف کیک از بین برود بعد از ۱۵ دقیقه در تابه را باز کنید، یک خلال دندان را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب پخته شده و آماده است.

مرحله ۱۳: بیرون آوردن کیک از داخل تابه

سپس تابه را تا هنوز کیک داغ است در ظرف سرو برگردانید تا کیک به شکل کامل از تابه خارج شود و در ظرف سرو قرار بگیرد، چون اگر کیک سرد شود به تابه می‌چسبد و بیرون آوردن آن از داخل تابه مشکل است چون ممکن است که شکل آن خراب شود.

مرحله ۱۴: قرار دادن کیک در فر و تنظیم دمای آن

در صورتی که برای پخت کیک از فر استفاده می‌کنید، مایه کیک را داخل قالب مورد نظر بریزید و در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید سپس دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزد.

مرحله ۱۵: قرار دادن کیک در تستر و تنظیم دمای تستر

اگر برای پخت کیک از تستر استفاده می‌کنید بعد از ریختن مایه کیک داخل قالب و قرار دادن آن در تستر دمای تستر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، بعد از آن اجازه دهید تا کیک به مدت ۱۲ دقیقه در تستر بپزد، کاملا مغز پخت و آماده شود.

مرحله ۱۶: ریختن شکلات دوب شده یا عسل رقیق شده روی کیک

نحوه تست کردن میزان پخت کیک در فر و تستر به همان روش تابه‌ای است و می‌توانید از خلال دندان استفاده کنید بعد از این که کیک را داخل ظرف سرو قرار دادید روی آن به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید مقداری شکلات ذوب شده یا عسل رقیق شده بریزید.

مرحله ۱۷: تزئین کردن کیک سیب کاراملی

بعد کیک را با مقداری پودر یا خلال پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده، خلال بادام، کنجد یا شکلات چیپسی و چند برش حلقه‌ای موز و سیب تزئین کنید، برای تزئین روی کیک طبق سلیقه و به دلخواه خودتان عمل کنید.

مرحله ۱۸: برش زدن و سرو کیک سیب کاراملی

سپس کیک سیب کاراملی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، بعد چند برش از آن را داخل ظرف مناسب قرار دهید، سپس کیک را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و مقوی یا یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا