طرز تهیه کیک شیفون ساده و پف دار مرحله به مرحله


طرز تهیه کیک ماست بدون فر خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک ماست بدون فر کیک ماست بدون فر یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش بافت است که با رسپی …

طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی شیرینی برنجی قزوینی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی  است که برای پذیرایی بسیار مناسب …

طرز تهیه کیک موکا خوشمزه با سس کاکائویی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک موکا کیک موکا یکی از انواع کیک های خوشمزه و مخصوص کافی شاپی است که معمولا با نوشیدنی های داغ …

طرز تهیه کیک شیفون با پف زیاد طرز تهیه کیک شیفون ساده برای خامه کشی طرز تهیه کیک شیفون ۳تخم مرغی طرز تهیه کیک شیفون در توستر طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی برای خامه کشی طرز تهیه کیک شیفون ۴تخم مرغی کیک شیفون دونفره طرز تهیه کیک شیفون ۲تخم مرغی

کیک شیفون یکی از انواع کیک‌های بین‌المللی و خوشمزه است که نسبت به کیک اسفنجی بافتی فشرده و منعطف‌تر دارد و برای خامه کشی مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیفون در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد ۲ پیمانه
تخم‌مرغ ۶ عدد
شکر ۱ و ¼ پیمانه
شیر ¾ پیمانه
روغن مایع ¾ پیمانه
پودر تارتار نصف قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
نمک ⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیفون

مرحله اول

برای تهیه کیک شیفون ساده در ابتدا تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و سفیده و زرده را از هم جدا کنید و در دو ظرف مختلف بریزید، حالا سفیده ها را با همزن بزنید تا حجم آن زیاد شود و بافت خامه‌ای شکل پیدا کند.

مرحله دوم

پودر تارتار را به سفیده‌ها اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید تا غلظت مواد سفت و حجیم شود، حالا نصف شکر را هم کم‌کم به ترکیب مخلوط اضافه کنید و حسابی هم بزنید.

مرحله سوم

بعد از این که با همزن برقی مواد را به مدت ۷ الی ۸ دقیقه زدید به طوری که بافت مخلوط کشدار و سنگین و کاملا یکدست شد حالا ظرف مواد را در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

مرحله چهارم

سپس در ظرف دیگری زرده‌های تخم مرغ را ریخته و با دور تند همزن برقی، به مدت ۴ دقیقه بزنید تا حجم زرده‌ها زیاد و رنگ آنها کرم رنگ شود و بافت نرم و لطیفی پیدا کنند.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را الک کنید و سپس بکینگ پودر و کمی نمک را هم به آرد اضافه کنید و دوباره الک کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و سطح آرد صاف و یکدست شود.

نکته: اگر می‌خواهید این کیک‌ را به صورت شکلاتی درست کنید، دو تا سه قاشق از آرد را کم کنید و به جای آن پودر کاکائو بریزید.

مرحله ششم

حالا ترکیب آرد، بکینگ پودر و نمک را کم‌کم و طی چند مرحله به مواد زرده تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با دور کند همزن برقی بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و آرد در داخل مواد گلوله نشود.

مرحله هفتم

سپس شیر را کم‌کم در مخلوط بریزید و با دور کند همزن بزنید، تا شیر کامل با مواد ترکیب شود، بعد روغن را یک‌جا اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت ۳۰ ثانیه بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله هشتم

بعد از آن، سفیده‌ها را از یخچال بیرون آورید و با استفاده از یک لیسک به ترکیب اضافه کنید و همه مواد را با هم آرام و به شکل دورانی، در یک جهت هم‌ بزنید تا سفیده‌ها به خورد مواد رود.

مرحله نهم

بعد از آن کف قالب، کاغذ روغنی بیاندازید و سپس با روغن یا کره چرب کنید و مایع کیک را داخل آن بریزید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله دهم

دمای فر را روی ۲۰۰ درجه تنظیم کنید و به مدت یک‌ ساعت تا یک ساعت و ربع زمان دهید تا کیک بپزد و روی آن کاملا قهوه‌ای شود و داخل کیک نپخته نماند.

مرحله یازدهم

بعد از این مدت در فر را باز کنید و یک سیخ چوبی یا چاقو را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مواد کیک به آن نچسبیده بود یعنی کیک آماده است.

نکته: در مدت نیم ساعت اول در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد.

مرحله دوازدهم

بعد از پخت کیک شیفون، قالب را بیرون از فر قرار دهید تا کاملا خنک شود و بعد از آن کیک را به آرامی از قالب جدا کنید تا خرد نشود و در ظرف مناسب بگذارید و برش دهید.

مرحله سیزدهم

در آخر کیک شیفون را با خامه یا شکلات صبحانه فیلینگ کنید و روی آن را با تکه‌های توت‌فرنگی و موز و گردو و پسته تزئین کنید و سپس در یک ظرف مناسب سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا