طرز تهیه کیک موکا یخچالی، یک کیک بسیار ساده و شیک


طرز تهیه نان فرانسوی مغزدار خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه نان فرانسوی مغزدار نان فرانسوی مغزدار یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که بافت نرم و لطیفی دارد، …

طرز تهیه شیرینی آب دندون نرم و لطیف مرحله به مرحله

طرز تهیه شیرینی آب دندون شیرینی آب دندون یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی استان مازندران است، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه کیک موکا یخچالی , دستور تهیه کیک موکا یخچالی

کیک موکا یخچالی یکی از کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که با روش‌های مختلف و با مواد متنوعی تهیه و درست می‌شود این کیک خوش طعم بافتی بیسکوئیتی و سبک دارد و از آن می‌توان به عنوان یک دسر مجلسی و شیک برای پذیرایی استفاده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک موکا یخچالی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک موکا یخچالی
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه‌ای ویلی کم نمک ۲۰۰ گرم
پودر قند ۳/۲ لیوان
آب جوش ۴/۱ لیوان
پودر نسکافه ۱ قاشق چای خوری
پودر قهوه ۱ قاشق چای خوری
بیسکوئیت پتی ‌پور ۴ بسته، ۲ بسته ساده، ۲ بسته شکلاتی

طرز تهیه کیک موکا یخچالی

مرحله ۱: تهیه مخلوط قهوه و نسکافه

برای طرز تهیه کیک موکا یخچالی ابتدا مقداری آب جوش را داخل یک ظرف کوچک بریزید و سپس پودر قهوه و پودر نسکافه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند و بعد ظرف را کنار بگذارید تا مخلوط تشکیل شده در دمای محیط کمی خنک شود.

مرحله ۲: تهیه مخلوط خامه و پنیر

سپس مقداری خامه را داخل یک ظرف بریزید و بعد پنیر ماسکارپونه و یا پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند و بافت یکدست و نرمی تشکیل شود اگر از پنیر خامه‌ای استفاده کردید کمی نمک به مخلوط اضافه کنید.

مرحله ۳: اضافه کردن پودر قند و کاکائو

بعد مقداری پودر قند را به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا قاشق مواد را هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و صافی تشکیل شود سپس مقداری پودر کاکائو را روی مواد الک کنید تا پودر کاکائو در مواد گلوله نشود و یکدست شود.

مرحله ۴: ترکیب مواد مخلوط قهوه

بعد با قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا پودر کاکائو کاملاً به خورد مواد رود و بافت نرم و لطیف و یکدستی تشکیل شود سپس ترکیب آب جوش و قهوه و نسکافه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب و یکدست شوند و بعد کنار بگذارید.

مرحله ۵: انتخاب و تهیه بیسکوئیت‌ها

سپس برای درست کردن و پختن کیک به ۴ بسته بیسکوئیت پتی پور احتیاج دارید که ۲ بسته از آن باید ساده باشد و ۲ بسته دیگر بیسکوئیت شکلاتی باشد، بعد بیسکوئیت‌ها را باز کنید و در دو ظرف بریزید. از هر بیسکوئیتی می‌توانید استفاده کنید.

مرحله ۶: آماده‌سازی قالب کیک

سپس داخل یک قالب کمربندی با سایز ۱۸ در ۲۰ یک پلاستیک قرار دهید به طوری که کاملا کف و اطراف قالب را بپوشاند و لبه‌های پلاستیک از قالب بیرون بماند و بعد روی یک بیسکوئیت وانیلی مقداری از کرم شکلاتی بریزید و خوب پخش کنید.

مرحله ۷: چیدن بیسکوئیت‌ها در قالب

بعد یک بیسکوئیت شکلاتی روی آن قرار دهید و کمی فشار دهید تا بیسکوئیت‌ها با کرم شکلاتی به هم بچسبند و سپس همه بیسکوئیت‌ها را به همین روش درست کنید و به شکل ایستاده دور تا دور قالب بچینید تا دور قالب با بیسکوئیت‌ها پوشانده شود.

مرحله ۸: پوشاندن داخل قالب با بیسکوئیت و کرم

سپس دوباره بیسکوئیت‌ها را به ترتیب و با رنگ تضاد جلوی بیسکوئیت‌های قبلی بچینید تا کل قالب با بیسکوئیت پر شود، هر بیسکوئیتی را که در قالب قرار می‌دهید با مقداری کرم شکلاتی کاملا سطح آن را بپوشانید و به بیسکوئیت قبلی بچسبانید.

مرحله ۹: پوشش کرمی و قرار دادن در یخچال

وقتی همه قالب‌ با بیسکوئیت‌های کرمی پر شد بقیه کرم شکلاتی را روی بیسکوئیت‌ها بریزید و با یک لیسک سطح آن را صاف کنید و سپس روی قالب را با پلاستیک بپوشانید و قالب را در یخچال قرار دهید تا کرم شکلاتی خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله ۱۰: خروج کیک از قالب

بعد از این که بیسکوئیت‌های کرمی خودشان را گرفتند قالب را از یخچال بیرون بیاورید و سپس قالب کمربندی را باز کنید و کیک را به آرامی از داخل قالب خارج کنید که شکل و ظاهر آن خراب نشود و بعد کیک را روی یک سطح صاف قرار دهید.

مرحله یازدهم: تهیه خامه قنادی

سپس مقداری خامه قنادی را با همزن برقی هم بزنید تا خوب فرم ‌بگیرد و بافت آن سفت و منسجم شود، می‌توانید به دلخواه و با سلیقه خودتان مقدار کمی پودر کاکائو هم به خامه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و سپس خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید.

مرحله دوازدهم: پوشاندن سطح کیک با خامه

بعد با خامه فرم گرفته دور تا دور کیک و سطح آن را بپوشانید، سپس با یک لیسک یا پالت سطح خامه را صاف و یکدست کنید به طوری که کیک کامل با خامه فرم گرفته پوشانده شود، بعد بهتر است کیک را در یخچال قرار دهید تا خامه خودش را بگیرد.

مرحله سیزدهم: تزئین با گاناش

به جای خامه فرم گرفته به دلخواه خودتان می‌توانید از گاناش و یا شکلات ذوب شده استفاده کنید، سپس کیک را از یخچال بیرون بیاورید و بعد مقداری شکلات تخته‌ای را رنده کنید و روی سطح کیک پخش کنید به طوری که کاملاً سطح کیک را بپوشاند.

مرحله چهاردهم: سس شکلاتی برای تزئین

سپس مقداری از سس شکلاتی اطراف کیک بریزید و دور تا دور کیک را تزئین کنید و بعد کیک را داخل یخچال قرار دهید تا کاملاً خودش را بگیرد و سس شکلاتی سفت شود و بعد از تقریباً یک ساعت کیک را از یخچال بیرون بیاورید و در ظرف قرار دهید.

مرحله پانزدهم: برش و سرو کیک موکا

بعد کیک موکای یخچالی را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و چند برش از آن را داخل ظرف مناسب بچینید و این کیک خوش طعم و دلچسب را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی‌ها به همراه انواع دورچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا