طرز تهیه کیک نسکافه بیسکویتی، فوری و بدون نیاز به فر!


طرز تهیه موس کیک زعفرانی، یک کیک جدید و خاص!

طرز تهیه موس کیک زعفرانی موس کیک زعفرانی یکی از انواع دسرهای شیک و خوشمزه است که بافتی سبک و لطیف دارد این …

آموزش طرز تهیه نان شیرمال صنعتی و تنوری خوشمزه در منزل

طرز تهیه نان شیرمال نان شیرمال یکی از انواع نان های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که شباهت هایی به فطیر دارد و …

طرز تهیه نان اهری خوشمزه به روش سنتی مرحله به مرحله

طرز تهیه نان اهری نان اهری از نان های سنتی و بسیار پرطرفدار شهر اهر است که شباهت زیر به کلوچه دارد، برای …

طرز تهیه کیک نسکافه بیسکویتی, دستور کیک نسکافه یخچالی

کیک نسکافه بیسکویتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد این کیک خوش‌ طعم خیلی راحت درست می‌شود و برای پذیرایی بسیار مناسب است، کیک نسکافه بیسکویتی را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک نسکافه بیسکویتی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد
شکلات تخته‌ای سفید ( شمشی) ۱ عدد
خامه صبحانه یا خامه قنادی ۲۰۰ میلی لیتر یا ۱ لیوان
بیسکویت پتی پور به مقدار لازم
بیسکویت لیدی فینگر به مقدار لازم
نسکافه گلد ۳ قاشق غذا خوری
پنیر خامه‌ای ۱ عدد
توت فرنگی و موز برای تزئین به مقدار لازم
مغز آجیل ( مغز پسته، گردو، فندق و بادام) به مقدار لازم
شکلات چیپسی به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک نسکافه بیسکویتی

مرحله ۱: تهیه مخلوط نسکافه

ابتدا مقداری پودر نسکافه را داخل یک ظرف کوچک بریزید، بعد کمی آب جوش به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند سپس ظرف را کنار بگذارید تا کمی خنک شود، بعد بیسکویت‌ها را در اندازه‌های مناسب و متوسط خرد کنید.

مرحله ۲: آماده‌سازی بیسکویت و پنیر خامه‌ای

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از هر نوع بیسکویتی استفاده کنید اما برای این که کیک خوش طعم‌تر شود، بهتر است از ترکیب بیسکویت پتی پور و لیدی فینگر استفاده کنید، بعد از آن مقداری پنیر خامه‌ای را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله ۳: تهیه کرم پایه با اضافه‌ کردن نسکافه

سپس خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید، بعد نسکافه را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا نسکافه با مواد ترکیب شود و به خورد آن‌ها برود مقدار نسکافه بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۴: ذوب شکلات به روش بن‌ماری

اگر خواستید که طعم نسکافه بیشتر در کیک احساس شود می‌توانید از مقدار بیشتری استفاده کنید، سپس مقداری شکلات را داخل یک ظرف بریزید و ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب و یکدست شود.

مرحله ۵: اضافه کردن شکلات ذوب‌شده به مخلوط

سپس ظرف شکلات را کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی خنک شود بعد شکلات ذوب شده را به مخلوط مواد پنیری اضافه کنید، هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب می‌شوند، در این مرحله ممکن است که مخلوط مواد کمی سفت شود که جای نگرانی نیست.

مرحله ۶: تنظیم بافت مخلوط

اگر مخلوط‌ در این مرحله سفت شد ظرف آن را به روش بن ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا مخلوط دوباره شل و روان گردد، در آخر بیسکویت‌های خرد شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله ۷: افزودن مغز گردو یا شکلات چیپسی

در این مرحله با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری مغز گردو را با دست خرد کنید، سپس گردو‌ها یا کمی شکلات چیپسی یا ترکیبی از هر دو را به مخلوط مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید تا در همه قسمت‌ها به طور یکسان پخش شوند.

مرحله ۸: آماده‌سازی قالب و قرار دادن در یخچال

سپس دور تا دور و کف قالب مورد نظر را با نایلون یا سلفون بپوشانید، مایه کیک را داخل قالب بریزید بعد روی قالب را هم با نایلون بپوشانید، سپس قالب کیک را از شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد و بافت آن منسجم شود.

مرحله ۹: خارج کردن کیک از قالب و آماده‌سازی سطح

بعد از این زمان قالب را از یخچال بیرون بیاورید و به کمک نایلون کیک را به آرامی از داخل قالب خارج کنید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس نایلون یا سلفون را از کیک جدا کنید بعد از آن مقداری پودر کاکائو روی کیک الک کنید.

مرحله ۱۰: تزئین سطح کیک با توت فرنگی

پودر کاکائو باید کاملاً سطح کیک را بپوشاند سپس مقداری توت فرنگی تازه را تمیز بشورید و از وسط نصف کنید توت فرنگی‌ها را روی سطح کیک بچینید، بعد کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده یا خلال بادام تزئین کنید.

مرحله ۱۱: تزئین نهایی و سرو کیک نسکافه بیسکویتی

برای تزئین کیک می‌توانید از برش‌های حلقه‌ای موز و مقداری شکلات چیپسی هم در کنار توت فرنگی‌ها استفاده کنید سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید بعد چند برش از کیک نسکافه بیسکویتی را داخل یک ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک نسکافه بیسکویتی را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوش طعم برای پذیرایی سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا