طرز تهیه کیک پای نارگیل، کیکی شیک و جذاب برای پذیرایی!


طرز تهیه کیک پای نارگیل طرز تهیه کیک یزدی نارگیلی پای نارگیل شکلاتی سراشپز پاپیون پای نارگیل خانم گلاور

کیک پای نارگیلی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد. این کیک خوش طعم خیلی راحت درست می‌شود، کیک پای نارگیل برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است، این کیک در میان افراد مختلف طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک پای نارگیل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم لایه نارگیلی مقدار مواد
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
پودر نارگیل ترجیحا چرب ۱ لیوان
آب لیمو ۱ قاشق
پودر قند نصف لیوان
روغن مایع گرم نصف لیوان
مواد لازم کیک مقدار مواد
تخم مرغ ۲ عدد
شکر نصف لیوان
وانیل نوک قاشق چای خوری
روغن مایع ۳/۱ لیوان
شیر ۴/۱ لیوان
آرد قنادی ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کیک پای نارگیل

مرحله ۱: آماده‌سازی مخلوط نارگیلی

ابتدا برای درست کردن مواد نارگیلی، سفیده‌های تخم مرغ را داخل یک ظرف بریزید سپس پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند بهتر است که از پودر نارگیل چرب برای درست کردن کرم استفاده کنید.

مرحله ۲: افزودن عصاره لیمو و پودر قند

سپس یک قاشق آبلیمو را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر لیمو در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ را بگیرد بعد مقداری پودر قند را به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند در این مرحله بافت ترکیب منسجم‌تر می‌شود.

مرحله ۳: گرم کردن و افزودن روغن مایع

بعد مقداری روغن مایع را داخل یک ظرف بریزید و آن را روی حرارت ملایم کمی گرم کنید سپس روغن را در سه مرحله و کم کم به مواد نارگیلی اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن روغن با قاشق ترکیب را هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله ۴: آماده‌سازی مخلوط تخم‌مرغ

وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست شد آن را داخل یک قیف یکبار مصرف بریزید و کنار بگذارید، می‌توانید کرم نارگیلی را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد در این فاصله برای درست کردن کیک تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۵: همزدن تخم‌مرغ و افزودن شکر

تخم مرغ‌ها را با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند، کمی پف کنند و حجم آن‌ها زیاد شود سپس مقداری شکر به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و دوباره با همزن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا مخلوط کاملاً یکدست، کرمی و کشدار شود.

مرحله ۶: افزودن عصاره وانیل و تمیز کردن لبه‌ها

سپس وانیل را به مخلوط تشکیل شده اضافه کنید و یک دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد در این فاصله هر از گاهی همزن برقی را خاموش کنید و با یک لیسک اطراف ظرف را تمیز دورگیری کنید.

مرحله ۷: ترکیب روغن و شیر با مخلوط تخم‌مرغ

بعد روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند سپس مقداری شیر را که به دمای محیط رسیده است به مواد اضافه کنید و فقط به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند و بافت تشکیل شده یکدست شود، هم بزنید.

مرحله ۸: آماده‌سازی و الک کردن مخلوط آرد

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک شود بعد کمی بکینگ پودر و مقداری پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید حالا ترکیب آرد را دوباره الک کنید تا همه با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۹: ترکیب مخلوط آرد با مایه اصلی

بعد از آن ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، بهتر است که ترکیب آرد را روی مخلوط الک کنید تا آرد داخل مخلوط گلوله نشود سپس مخلوط تشکیل شده را با همزن دستی هم بزنید تا بافت یکدست و صافی تشکیل شود.

مرحله ۱۰: پر کردن قالب‌ها با مایه کیک

سپس داخل سینی فر قالب‌های تک نفره کوچک که به قالب‌های کیک یزدی معروف هستند قرار دهید و داخل آن ها کپسول‌های کاغذی بگذارید بعد مایه کیک تشکیل شده را داخل یک قیف یکبار مصرف بریزید سپس از مایه کیک داخل کپسول‌های کاغذی بریزید.

مرحله ۱۱: تزیین مایه کیک با کرم نارگیلی

دقت کنید که دو سوم از حجم کپسول‌های کاغذی را با مایه کیک پر کنید چون بعد از پخت حجم کیک‌ها زیاد می‌شود و پف می‌کند، بعد از کرم نارگیلی که داخل قیف ریخته بودید روی مایه کیک به شکل مارپیچی بریزید و روی سطح آن کرم پایپ کنید.

مرحله ۱۲: پخت کیک‌ها در فر برقی

سپس قالب‌ها را در فر برقی که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید بعد از آن همزمان فر پایین و بالا را روشن کنید سپس دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید بعد اجازه دهید تا کیک‌ها به مدت ۵۰ دقیقه در فر بپزند و آماده شوند.

مرحله ۱۳: نهایی کردن و تنظیم دمای فر

بعد از نیم ساعت کیک‌ها را چک کنید اگر خوب پخته شده بودند فر پایین را خاموش کنید و فقط فر بالا را روشن بگذارید تا سطح کیک‌ها طلایی رنگ شود اگر از فر گازی برای پخت کیک‌ها استفاده می‌کنید دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله ۱۴: نکات پخت در فر گازی

سپس اجازه دهید تا کیک‌ها به مدت نیم ساعت در فر گازی بپزند و ۱۰ دقیقه آخر گریل را روشن کنید تا سطح کیک‌ها طلایی رنگ شود دقت کنید در ۲۰ دقیقه اول فر را باز نکنید چون پف کیک‌ها از بین می‌رود و در نهایت شکل آن‌ها خراب می‌شود.

مرحله ۱۵: خنک کردن و سرو کیک‌ها

بعد از پخت کیک‌ها قالب آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند سپس کیک‌ها را از قالب به آرامی جدا کنید و داخل ظرف دیگری بچینید بعد با سلیقه خودتان روی کیک را با مقداری شکلات ذوب شده تزئین کنید. در آخر کیک پای نارگیل را به عنوان یک میان وعده شیک و مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا