طرز تهیه کیک پسته، طعمی خاص و ماندگار برای عصرانه


طرز تهیه ویفر رنگارنگ خوشمزه بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه ویفر رنگارنگ ویفر رنگارنگ یکی از تنقلات خوشمزه و متنوع است که طرفداران زیادی به خصوص در کودکان دارد و خیلی …

طرز تهیه کیک پسته ایتالیایی کیک پسته و گلاب کیک پسته ای خانم احدی کیک پسته و نارگیل کیک پسته شف طیبه

کیک پسته یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که طعمی عالی و بافتی سبک و لطیف دارد و به روش‌های مختلف آماده و تهیه می‌شود، کیک پسته را می‌توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک پسته در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک پسته
پسته پودر شده ۱ پیمانه معادل ۱۳۰ گرم
آرد قنادی ۱۲۳ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین ۴/۱ قاشق چای خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری
کره به دمای محیط رسیده ۸۵ گرم
شکر ۱۷۵ گرم
خامه ترش یا ماست پر چرب ۶۰ گرم
شیر به دمای محیط رسیده ۲/۱ پیمانه معادل ۱۲۰ میلی لیتر
رنگ سبز ۱ قطره
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پودر هل ۱ قاشق چای خوری
سفیده تخم مرغ هم دمای محیط ۸۵ گرم معادل ۲ و نیم سفیده تخم مرغ

طرز تهیه کیک پسته

مرحله ۱: مخلوط کره و شکر

برای طرز تهیه کیک پسته ابتدا مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را داخل یک ظرف بریزید، سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت یکدست و سبک و کرم رنگ و لطیفی تشکیل شود.

مرحله ۲: افزودن سفیده تخم‌مرغ به مخلوط

بعد با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید و دوباره مواد را کمی با هم مخلوط کنید سپس در حالی که همزن برقی روشن است و با دور متوسط در حال هم زدن مخلوط است سفیده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ۳: افزودن وانیل و ماست ترش به ترکیب

سپس مقداری وانیل را به مواد اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را از بین ببرد بعد مقداری ماست ترش را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید و در عین حال هم بزنید.

مرحله ۴: آماده‌سازی آرد و افزودن نمک

به جای ماست ترش می‌توانید از خامه ترش شده هم استفاده کنید و داخل مواد بریزید و هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود بعد در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و سپس کمی نمک به آن اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۵: ترکیب بکینگ‌پودر با آرد

بعد مقداری هم بکینگ پودر و جوش شیرین به آرد اضافه کنید و همه مواد را با هم کاملاً مخلوط کنید سپس مقداری مغز پسته را داخل غذاساز یا آسیاب بریزید و پسته‌ها را پودر کنید فقط مراقب باشید که پسته خیلی هم نزنید که ممکن است روغن بیندازد.

مرحله ۶: اضافه کردن شیر به مواد مخلوط

سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد تخم مرغی در سه مرحله و مابین مواد آردی اضافه کنید به این ترتیب که ابتدا مقداری از شیر را به مخلوط مواد تر اضافه کنید بعد کمی آرد دوباره مقداری شیر و سپس کمی آرد اضافه کنید.

مرحله ۷: ادغام پودر پسته با مخلوط

در حین اضافه کردن شیر و آرد باید همزن برقی با دور متوسط روشن باشد و همه مواد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند ،در آخر وقتی شیر و آرد تمام شد پودر پسته را به مخلوط مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی دو دقیقه هم بزنید و ترکیب کنید.

مرحله ۸: رنگ‌دهی به مایه با رنگ خوراکی سبز

وقتی بافت مواد کاملاً صاف و یکدست شد کمی رنگ خوراکی سبز روی مواد بریزید و هم بزنید تا رنگ خوراکی کاملاً به خورد مواد برود دقت کنید که مخلوط مواد را زیاد هم نزنید و فقط به اندازه‌ای که بافت آن یکدست و سبز رنگ شود کافی است.

مرحله ۹: آماده‌سازی برای پخت

سپس کف قالب گرد ۲۰ سانتی را چرب کنید و یک کاغذ روغن کف قالب قرار دهید به طوری که کاملاً کف و دیواره‌های قالب را بپوشاند و سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و به آرامی یک تا دو بار روی سطح ضربه بزنید تا هوای آن خارج شود.

مرحله ۱۰: پخت کیک در فر

سپس روی مایه کیک را با لیسک صاف کنید و بعد قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۲۱ تا ۳۱ دقیقه خوب بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود.

مرحله ۱۱: تست پخت کیک با خلال چوبی

بعد با یک خلال دندان یا سیخ چوبی میزان پخت کیک را تست کنید و یک خلال چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک کاملاً پخته و آماده شده است بعد از آن قالب را از فر بیرون بیاورید.

مرحله ۱۲: خنک کردن و از قالب خارج کردن کیک

قالب را در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا که کمی خنک شود و سپس به آرامی کیک را از کاغذ روغنی جدا کنید و آن را از داخل قالب بیرون بیاورید و روی توری قرار دهید تا کاملاً سرد شود بعد از آن کیک را داخل ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله ۱۳: فرم دادن خامه قنادی

سپس مقداری خامه قنادی را داخل یک ظرف بریزید و با دور تند همزن برقی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد و بافت آن سفت و منسجم شود اگر خامه قنادی شیرین نبود به دلخواه مقداری شکر هم به آن اضافه کنید تا طعم آن شیرین و دلچسب‌تر شود.

مرحله ۱۴: تزئین کیک با خامه قنادی و پسته

بعد خامه فرم گرفته را داخل قیف مناسب بریزید و روی کیک که سرد شده است پایپ کنید به طوری که تمام سطح کیک با خامه پوشانده شود سپس با مقداری پودر پسته روی خامه را تزئین کنید و بعد کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله ۱۵: سرو کردن کیک

بعد از تقریباً یک ساعت که خامه خودش را گرفت و سفت شد کیک را از یخچال بیرون بیاورید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید سپس چند برش از کیک پسته را داخل ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا