طرز تهیه کیک کشمشی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله


طرز تهیه کوکی فندقی خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی فندقی کوکی فندق یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که برای پذیرایی در مجالس دوستانه …

طرز تهیه کیک کشمش و گردو مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک کشمش و گردو کیک کشمش و گردو یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های …

طرز تهیه کیک وانیلی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک وانیلی کیک وانیلی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل …

کیک کشمشی با پف زیاد طرز تهیه کیک کشمشی و گردویی با شیر طرز تهیه کیک کشمشی خانگی در مایکروفر کیک کشمشی پوک کیک کشمشی دونفره کیک کشمشی عالی طرز تهیه کیک کشمشی بدون شیر و ماست

برای تهیه کیک کشمشی ابتدا قالب را با کره چرب کرده، سپس آن را در فریزر قرار می‌دهیم و فر را روشن می‌کنیم. تخم‌مرغ‌ها را با همزن می‌زنیم تا حجم آن‌ها افزایش یابد و سپس شکر اضافه می‌کنیم. وقتی بافت مخلوط کرم رنگ و حجیم شد، کمی وانیل اضافه می‌کنیم. سپس ماست و روغن مایع را اضافه می‌کنیم. آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و به ترکیب اصلی اضافه می‌کنیم. مایع کیک را در قالبی که قبلا در فریزر گذاشته بودیم می‌ریزیم و کشمش را روی آن می‌پاشیم. کیک را در فر گرم شده قرار داده و به مدت ۴۵ دقیقه می‌پزیم.  برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کشمشی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک کشمشی
آرد سفید ۲ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
ماست چکیده یا سفت نصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
کشمش نصف پیمانه
بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری سر خالی
وانیل ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک کشمشی

مرحله اول

برای طرز تهیه کیک کشمشی ابتدا همه قسمت‌های یک قالب گرد با قطر ۲۳ سانتی‌متر را کاملا با کره یا روغن مایع چرب کنید و بعد مقداری آرد داخل آن بپاشید و سپس قالب را داخل فریزر قرار دهید و بعد فر برقی یا فر گازی را روشن کنید تا گرم شود و برای پختن کیک آماده باشد.

مرحله دوم

برای درست کردن کیک تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها بیشتر شود و پف کنند سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی به مدت تقریباً ۷ دقیقه هم بزنید.

مرحله سوم

وقتی که بافت مخلوط کرم رنگ و حجیم شد و بافت آن سبک و پف کرده شد، بعد کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را از بین برود.

مرحله چهارم

بعد ماست را که از قبل به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا با مواد ترکیب شود و بافت مخلوط یکدست و صاف شود سپس روغن مایع را روی ترکیب مواد بریزید و در حد مخلوط شدن هم بزنید تا به خورد مواد برود.

مرحله پنجم

سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و دوباره با هم الک کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند سپس آرد را کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و آرام با لیسک هم بزنید.

مرحله ششم

آرد را به شکل دورانی و در یک جهت با مخلوط مواد ترکیب کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود و آرد داخل مخلوط گلوله نشود، سپس قالب را از فریزر بیرون بیاورید و داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید و مقداری از مایع کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله هفتم

سپس روی سطح مایع کیک را کشمش بچینید به طوری که کاملاً سطح مایه را بپوشاند و بعد مقداری از مایه کیک را روی کشمش‌ها بریزید و دوباره یک لایه دیگر کشمش بچینید و بقیه مایه کیک را روی کشمش‌ها بریزید تا کاملاً آن‌ها را بپوشاند.

مرحله هشتم

برای روی سطح کیک هم می‌توانید از تعدادی کشمش به شکل تزئینی استفاده کنید و سپس قالب را در فر که از یک ربع قبل گرم شده است قرار دهید و بعد دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۴۵ دقیقه کیک بپزد.

مرحله نهم

توجه کنید در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود و بعد از آن یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک آماده است و کاملاً پخته شده است.

مرحله دهم

سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و بعد از این که کیک سرد شد با یک چاقو اطراف کیک را از دیواره‌های قالب جدا کنید و سپس کیک را به آرامی از قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله یازدهم

بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید روی کیک مقداری عسل و یا شکلات ذوب شده بریزید و بعد با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و کنجد یا شکلات چیپسی و چند دانه انگور تازه تزئین کنید.

مرحله دوازدهم

سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و داخل ظرف مناسب بچینید و این کیک خوش طعم و دلچسب را به عنوان یک دسر شیک و مناسب و یا یک میان وعده مقوی و پرخاصیت برای پذیرایی همراه با چای و یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا