عوامل تاثیرگذار در قیمت باسکول جاده ای


عواملی متعددی می توانند در تعیین هزینه تمام شده باسکول جاده ای موثر و تاثیر گذار باشند که این عوامل را می توان به طور کلی به دو بخش زیر تقسیم کرد:

1استفاده از مواد و قطعات مناسب، استاندارد و با کیفیت در ساخت باسکول

2خدمات جانبی باسکول

رونیکس

 

بخش اول یعنی استفاده از مواد و قطعات مناسب و استاندارد می تواند در تعیین قیمت یک باسکول بسیار تاثیر گذار باشد ولی با توجه به اینکه در اینجا هدف بیشتر بررسی بخش دوم یعنی نحوه انجام خدمات جانبی باسکول می باشد، بیشتر به این موضوع می پردازیم.

متاسفانه برخی از تولید کنندگان باسکول جاده ای از عدم اطلاع مشتریان و یا خریداران باسکول سوء استفاده نموده و در هنگام پیشنهاد قیمت به مشتری موارد جانبی و خدماتی یک باسکول را که بعضاً جزو تعهدات فروشنده می باشد نادیده گرفته و بدون بیان این موارد به مشتری اقدام به ارائه قیمت پایین باسکول به مشتری می نمایند و پس از فروختن باسکول بابت انجام این موارد هزینه های زیادی را به خریدار تحمیل می نمایند.

با توجه به اینکه مشتریان زیادی از این موضوع متضرر گردیده و این موضوع تنها بدلیل عدم اطلاع مشتریان می باشد، لذا ضروریست که این موارد به خریداران باسکول جاده ای اطلاع رسانی گردد تا مشتریان با اطلاع کامل از شرایط باسکول اقدام به خرید نمایند.

 

محتوا پنهان

خدمات جانبی تاثیرگذار در قیمت باسکول جاده ای

 

انجام خدمات جانبی یک باسکول می تواند شامل موارد متعددی باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می گردد:

 

ارائه نقشه های لازم اجرایی فونداسیون

یکی از اجزای باسکول، فونداسیون آن می باشد و فروشنده باسکول متعهد است در صورتی که باسکول فروخته شده دارای فونداسیون پیش ساخته نمی باشد و یا تعهد ساخت فونداسیون را بر عهده ندارد نقشه های لازم اجرایی فونداسیون باسکول را تماماً به خریدار ارائه نماید.

 

بازدید کارشناس شرکت فروشنده از محل نصب باسکول

فروشنده باسکول موظف است قبل از انعقاد قرارداد از محل باسکول بازدید نماید تا در صورت نیاز به رفع موانع، و انجام هماهنگی های لازم موارد را به صاحب باسکول اعلام نماید تا از ایجاد هزینه های مازاد برای مشتری جلو‌گیری نماید.

 

امکان سنجی اولیه محل نصب باسکول

در مرحله امکان سنجی اولیه، کارشناسان شرکت فروشنده باسکول ضمن بررسی محل نصب باسکول، موقعیت زمین و فضای نصب باسکول اقدام به ارائه معرفی باسکول متناسب با موقعیت مشتری به آن می نماید تا ضمن جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافی برای مشتریان اقدام به ارائه باسکول مناسب و مطابق با نیاز مشتری به آن نمایند.

 

جانمایی محل نصب باسکول

جانمایی محل نصب باسکول سبب می شود تا ضمن استفاده از حداقل فضا برای نصب باسکول امکان استفاده از باسکول برای خریدار در شرایط مختلف مهیا باشد.

 

نظارت بر عملیات اجرایی

نظارت بر عملیات اجرایی باسکول سبب می شود که کلیه مراحل مربوط به آماده سازی محل نصب یک باسکول بصورت صحیح انجام گردد و انجام این موضوع توسط شرکت فروشنده باسکول می تواند تاثیر بسزایی در نصب صحیح باسکول و در نتیجه دقت بالای باسکول داشته باشد.

 

گود برداری

در صورتی که محل نصب باسکول به گود برداری نیاز داشته باشد ضروریست که این موضوع قبل از انعقاد قرارداد با مشخص شدن میزان هزینه مشخص گردیده و نیز توافقات لازم در خصوص اجرای این مورد توسط فروشنده و یا خریدار تعیین گردد. همچنین بمنظور انجام صحیح گود برداری حضور کارشناس فنی شرکت فروشنده باسکول جهت نظارت بر عملیات گود برداری بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

حمل نخاله

نخاله های ناشی از گود برداری محل نصب باسکول نیز بعضاً نیاز به جابجایی دارد که وظیفه جابجایی نخاله نیز می بایست قبل از انعقاد قرارداد مشخص گردد.

 

زیر سازی

بعضی موارد محل نصب باسکول نیاز با توجه به موقعیت زمین و …. به زیر سازی و آماده سازی دارد که انجام این کار توسط مشتری و یا فروشنده باسکول نیاز به انجام توافقات لازم قبل از انعقاد قرار دارد.

 

اجرای بتن مگر و پلاستر سیمانی

اجرای بتن مگر و پلاستر سیمانی محل گود برداری شده باسکول نیز موضوعی است که نحوه انجام آن با توافق میان فروشنده و خریدار باسکول تعیین می گردد در صورتی که مشتری تمایل به انجام این موضوع دارد حضور کارشناس فنی شرکت فروشنده باسکول جهت نظارت بر عملیات بتن ریزی ضروری می باشد.

 

آماده سازی چاه فاضلاب و راه اندازی سیستم فاضلاب

در باسکول های داخل زمین با توجه به اینکه محل نصب باسکول گود برداری می گردد بجهت جلوگیری از جمع شدن آب در زیر باسکول ضروریست که یک چاه فاضلاب در زیر باسکول راه اندازی گردد آماده سازی چاه فاضلاب و سیتم فاضلاب نیز از مواردی است که انجام آن منوط به توافقات لازم بین فروشنده و خریدار است.

 

آماده سازی چاه ارت و سیستم ارتینگ

جریان های ناشی از صاعقه می تواند سبب آسیب رساندن به تجهیزات الکترونیک باسکول گردد لذا وجود یک سیستم ارتینگ مناسب برای باسکول می تواند بسیار ضروری باشد آماده سازی چاه ارت و سیستم ارتینگ نیز از مواردی است که انجام آن منوط به توافقات لازم بین فروشنده و خریدار است.

 

فونداسیون زیر باسکول

فونداسیون یکی از اجزای اصلی باسکول می باشد و عدم استفاده از فونداسیون مناسب و استاندارد می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد صحیح باسکول داشته باشد با توجه به اینکه فونداسیون جزیی از باسکول می باشد فروشنده موظف است اقدام به فروش باسکول با فونداسیون آن نماید.

دیواره های کناری فونداسیون

با توجه به اینکه فونداسیون باسکول در برخی موارد با توجه به نوع باسکول دارای دیواره های کناری نیز می‌باشند فروشنده باسکول موظف است در مواردی که فونداسیون را با دیواره کناری پیشنهاد داده است اقدام به تحویل آن به مشتریان نماید.

 

دیواره های ورودی و خروجی باسکول(رمپ های ورودی و خروجی باسکول)

در صورتی که باسکول نیاز به رمپ ورود و خروج و یا دیواره های ورودی و خروجی داشته باشد می بایست همراه با باسکول دیواره ای کناری باسکول و رمپ ورود و خروج باسکول به مشتری تحویل گردد.

 

ایجاد سطح آرامش (در صورت نداشتن رمپ)

بعضی از باسکول ها پس از نصب نیاز به سطح آرامش دارد که آماده سازی سطح آرامش تاثیر بسزایی در عدم آسیب رسانی به باسکول در بر خواهد داشت لذا ایجاد سطح آرامش باسکول از مواردی است که می بایست پس از نصب باسکول طبق توافق توسط فروشنده و یا خریدار انجام گردد.

 

خاکریزی پشت دیواره های فونداسیون

پس از نصب باسکول کنار و پشت دیواره های فونداسیون باسکول نیاز به خاکریزی دارد لذا خاکریزی پشت دیواره‌های باسکول باسکول از مواردی است که می بایست بر اساس توافق قبل از قزارداد توسط فروشنده و یا خریدار انجام گردد.

 

پر کردن اطراف محل های خاک برداری شده

محل های خاک برداری شده اطراف باسکول پس از نصب باسکول نیاز به پرکردن دارد. که نحوه انجام این موضوع با توجه به توافق بین مشتری و فروشنده تعیین می گردد.

 

محوطه سازی اطراف باسکول

بعضی موارد اطرف باسکول نیاز به محوطه سازی دارد که نحوه انجام آن منوط به توافقات لازم بین فروشنده و خریدار است.

لوله کشی از کنار باسکول تا اتاقک باسکول

جهت ارتباط سیستم الکترونیک از اتاقک باسکول تا خود باسکول می بایست فاصله بین این دو محل لوله گذاری گردد.

 

ساخت اتاقک باسکول

یکی دیگر از مواردی که در کنار یک باسکول می بایست قرار گیرد اتاقک باسکول است. ساخت اتاقک باسکول نیز از مواردی است که انجام آن توسط خریدار و یا فروشنده منوط به توافقات قبل از خرید می باشد.

 

حمل و نقل قطعات و تجهیزات باسکول

حمل و نقل پلتفرم باسکول و همین طور قطعات جانبی آن در حال حاضر هزینه ی قابل توجهی است. هزینه ی ارسال قطعات و تجهیزات باسکول نیز از مواردی است که انجام آن توسط خریدار و یا فروشنده منوط به توافقات قبل از خرید می باشد.

 

کالیبراسیون و استانداردسازی باسکول

مهمترین اقدام پس از خرید باسکول جاده ای و نصب آن دریافت مجوز برای بهره برداری از باسکول جاده ای میباشد. به گونه ای که توزین هرگونه بار قبل از استاندارد سازی و دریافت مجوز از اداره استاندارد غیرقانونی بوده و منجر به پملپ باسکول واحد صنعتی یا تجاری مربوطه خواهد شد.

تولیدکنندگان باسکول می بایست هنگام تحویل باسکول جاده ای به مشتریان خود، باسکول را کالیبره کنند تا از دقت بالایی برخوردار باشد و همین طور هنگام توزین از صحت عملکرد باسکول جاده ای اطمینان خاطر وجود داشته باشد.

استاندارد سازی باسکول فرآیندی است که توسط آزمایشگاه مجاز سازمان استاندارد صورت می گیرد و هزینه ی آن هم باید به حساب آزمایشگاه مربوطه واریز گردد.

فریب هایی که فروشندگان باسکول جاده ای برای کم کردن قیمت به کار می گیرند

 

  • اضافه نکردن 9 درصد مالیات به قیمت باسکول
  • حذف کردن نمایشگر یا قطعات جانبی باسکول جاده ای
  • فروش لودسل های چینی به اسم لودسل های آلمانی
  • بالابردن ظرفیت باسکول بدون توجه به ابعاد باسکول
  • ابعاد باسکول بایستی برای باسکول 50 تنی دقیقا 8 در 3 متر باشد که برخی از تولید کنندگان با طول کمتر تولید می کنند.
  • ابعاد باسکول بایستی برای باسکول 60 تنی دقیقا 16در 3 متر باشد که برخی از تولید کنندگان با طول کمتر تولید می کنند.

 

با توجه به نکات گفته شده، حتما قبل از خرید باسکول جاده ای، به خدماتی که از شرکت تولیدکننده باسکول دریافت می کنید، دقت کنید. زیرا ممکن است که برخی تولیدکنندگان باسکول، با کاستن از خدمات جانبی که باید به شما ارائه دهند و یا پایین آوردن کیفیت قطعاتی که باید در اختیار شما قرار دهند، قیمت پایین تری به شما پیشنهاد کنند تا شما را ترغیب به خرید کنند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا